Kiitos vitusti VR
3 peräkkäistä junavuoroa peruttu aamulla, jouduin ottamaan paniikissa taksin jotta ehtisin tärkeään työhaastatteluun. 24€ meni.
Kommentit (16)
Minä olisin sinne tärkeään työhaastatteluun mennyt sillä taksilla tai omalla autollani ihan oletusarvoisesti.
Paska provo. Taksilla ei kyllä todellakaan pääse 24 eurolla niin pitkiä matkoja mitä junilla kuljetaan. Vai tuliko näppäilyvirhe piti ja piti oikeasti kirjoittaa 124 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Paska provo. Taksilla ei kyllä todellakaan pääse 24 eurolla niin pitkiä matkoja mitä junilla kuljetaan. Vai tuliko näppäilyvirhe piti ja piti oikeasti kirjoittaa 124 euroa?
Koskaan kuullut Helsingin lähijunista?
No tuossa viime viikolla oli ainakin reilusti peruttuja vuoroja yhtenä iltapäivänä. Syynä ihmisen menehtyminen junan alle. Näille ei VR:kään kyllä voi mitään.
Kuitti talteen ja teet reklamaation VRlle. Yhdessä vaiheessa ne korvaili noita taksimatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tarvii olla kuin Käpylästä ytimeen.. Tai Pasilasta ruuhkaseen aikaan, vaikka sieltä pääsee ratikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai yleensäkin paikallisjunista pk-seudulla.
No eihän 24 euroa edes paha hinta taksimatkasta. Jos jostain Vantaan tai Espoon perukoilta lähtisi Helsingin keskustaan taksilla, niin olisi kyllä paljon kalliimpi. Liittyy varmaan tuohon aiemmin uutisoituun juttuun tänään, että pääradalla/kehäradalla junia jouduttu perumaan tulipalon/teknisen vian vuoksi. Sellaista valitettavasti sattuu. Raideliikenne on pääosin toimivaa, mutta myös haavottuvaista, sillä kun raide on syystä tai toisesta tukossa, junat ei pääse kiertoreittiä. Jos/kun joku supertärkeä meno on ja julkisilla mennään, niin kannattaa olla plan b ja rahat varasuunnitelman toteutukseen. Viime viikolla myöhästyin tärkeästä jutusta sen vuoksi, että kehäradan junia oli peruttu kun joku oli kuollut raiteille. Onneksi kännykässä reittiopas ja parilla bussilla lopulta pääsin Itä-Helsingistä Länsi-Vantaalle, vaikka viivästyinkin. Oli hyvä muistutus siitä, että näin voi käydä vaikka silloin kun on lentokentälle matkalla junalla. Hyvissä ajoin kannattaa lähteä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy tunnustaa, että mä en ollut kuullut lähijunista ennen kuin muutin Helsinkiin parikymppisenä. En edes ihmetellyt, mitä ne kaikki junat ja monet raiteet oli esim. Pasilan asemalla. Kun muutin Helsinkiin, olin ihan että wau, onpas hyvä systeemi tällainen. Väitän, että edelleen jotkut maalle jääneet kaverini eivät tiedä lähijunista oikeastaan mitään. Heille Helsingin julkinen liikenne on yhtä kuin ratikat satamaan. Viime kesänä yksi vanha kaveri ihmetteli sitä kun kerroin, ettei lähiöihin pääse ratikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tarvii olla kuin Käpylästä ytimeen.. Tai Pasilasta ruuhkaseen aikaan, vaikka sieltä pääsee ratikalla.
Käoylän aseman luota huristaa kymmeniä busseja tunnissa keskustaan. Ottavat kyytiinkin. Jokapuolelta pk-seutua pääsee myös busseilla ja/tai metrolla.
mä kun luulin että Virtual Reality on tuhonnut seksielämäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käoylän aseman luota huristaa kymmeniä busseja tunnissa keskustaan. Ottavat kyytiinkin. Jokapuolelta pk-seutua pääsee myös busseilla ja/tai metrolla.
Jep. Mutta kun on kiire, ei ala pläräämään vaihtoehtoja, vaan ottaa sen varmimman. Eli taksi. 24 eurolla ei kuljeta pitkää matkaa.
Pitäjänmäeltä ottaa helposti 50 euroa, eikä ole sen kauempana keskustasta.
Tuohan oli vaan esimerkki. Mehän emme tiedä mitä matkaa AP teki, mistä mihin.
Vr:n sivujen mukaan mitään myöhästymisiä ole ollut tänään.
No ei ole 24 euroa kauhean iso raha jos työpaikan saa. Jos ei saa paikkaa, niin sitten harmittaa...tse olen käynyt nykyisen työpaikkani viimeisessä ja ratkaisevassa haastattelussa ihan tarkoituksella taksilla. Eka haastattelu oli eri paikassa kuin tämä toinen ja myöhästyin jälkimmäisestä, vaikka olin ajoissa taksilla liikkeellä, taksi ei löytänyt edes navigaattorilla paikkaa, koska alueella oli tehty uusia liikennejärjestelyjä, keskuksesta saaduilla ohjeilla löysi paikan lopulta, ehkä n. 15 min myöhästyin. Selitin asian haastattelijoille (2 kpl), eipä tuntunut estävän työpaikan saantia.
Vierailija kirjoitti:
Vr:n sivujen mukaan mitään myöhästymisiä ole ollut tänään.
Tarina myöskään ei kerro, milloin tapahtui.
Niinpä. VR on ottanut yrittäjän riskin ja sinä matkustajan riskin. Kaikenlaista voi sattua.