Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan "ylemmän keskiluokan" kavereitani

Vierailija
14.07.2016 |

Vituttaa kun niistä alkaa tulla samanlaisia kuin meidän vanhemmista, olemme kohta kolmekymppisiä siis. Vihaan sitä lammasmaista kuplakulttuuria.

Tästä syystä olenkin pitkälti katkaissut välit heihin ja hengaan nykyään spurgujen kanssa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko hieman tarkentaa, mikä heissä on sitten niin raivostuttavaa/vihattavaa?

Vierailija
2/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat ok jotka eivät ole nousseet yläluokkaan toisin kuin ne joiden tausta on työläinen, auta armias sitä nousukasmaisuutta. Kateus myös paistaa naamalta jos joku on lapsuudessaan saanut enemmän kuin nämä, se on muistutus näille siitä etteivät ole syntyneet yläluokkaisuuteen vaan sinnepyrkiminen on lähtenyt huonosta itsetunnosta. -ei ap.

Vierailija
4/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kaveri vihaamiesi ihmisten kanssa? Minusta tuntuisi todella kauhealta, jos huomaisin että joku kavereistani vihaisi minua...

Ehkä tosiaan sovit niiden spurgujen pariin paremmin ;)

Vierailija
5/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi vihaat heitä? Hehän kuulostavat lähinnä silti, että herättävät sääliä ja myötätuntoa - siis vaikka olisivatkin ärsyttäviä. 

Vierailija
6/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä spurgu spurgun tuntee.

Vierailija
7/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun meillä on lapset, okt, kaksi autoa ja välillä lomamatkoja. Käyn jumpassa, leikkaan nurmikkoa ja tykkään kutoa villasukkia. Mies käy välillä pelaamassa golfia. Rahaa laitetaan joka kuukausi pakollisten menojen lisäksi rahastoon, eläkepäiviä varten.

Ja sanoo kuka tahansa mitä tahansa; mä olen onnellinen!

Vierailija
8/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spurgut elää onnellista elämää. Ne on hienoja, jaloja sieluja, vaikka se sielu jää joskus alkoholismin alle. Spurguhommat on parasta, mitä on.

Vierailija
9/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun meillä on lapset, okt, kaksi autoa ja välillä lomamatkoja. Käyn jumpassa, leikkaan nurmikkoa ja tykkään kutoa villasukkia. Mies käy välillä pelaamassa golfia. Rahaa laitetaan joka kuukausi pakollisten menojen lisäksi rahastoon, eläkepäiviä varten.

Hienoa, että olet onnellinen. Osaatko kuvata itseäsi, perhettäsi ja elämääsi ilman materiaa? Ihan ystävällismielisesti kysyn. Jos aloittaisit psykoterapian, kuvailisitko itseäsi ja elämääsi ekalla istunnolla okt:n ja auton kautta?

Vierailija
10/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että olet onnellinen. Osaatko kuvata itseäsi, perhettäsi ja elämääsi ilman materiaa? Ihan ystävällismielisesti kysyn. Jos aloittaisit psykoterapian, kuvailisitko itseäsi ja elämääsi ekalla istunnolla okt:n ja auton kautta?

OKT ja auto kuvastavat sitä, että asiat ovat kunnossa, että on saavutettu jotain, jaksettu tehdä tiettyjä valintoja ja pidetty niistä kiinni. Minusta koti ei ole koskaan vain materiaa.

Vierailija
11/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tuttu, joka aina muistaa kuittailla mun "porvariudesta". Tuntuu todella typerältä. Meillä on ihan samat lähtökohdat, mutta viimeisen parin vuoden aikana on mennyt töissä todella hyvin. Pitäisikö mun pyytää siltä anteeksi vai mikä auttaisi? Ei musta kuitenkaan rikasta saa tekemälläkään. Olen tässä pohtinut, että joku kerta vastaan kysymällä, että mitäun sun mielestä pitäisi nyt tehdä asian korjaamiseksi...

Vierailija
12/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OKT ja auto kuvastavat sitä, että asiat ovat kunnossa, että on saavutettu jotain, jaksettu tehdä tiettyjä valintoja ja pidetty niistä kiinni. Minusta koti ei ole koskaan vain materiaa.

Vaikka siellä OKT:ssa olisi väkivaltaa, päihdeongelmaa, insestiä etc., olisi asiat kunnossa, koska OKT. Ok.

Vierailija
13/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu munkin kanssa hengailemaan.

Vierailija
14/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onnellinen perhe, SE ei johdu tavarasta. Siihen on kuitenkin kiva lisä se, ettei tarvitse asua kerrostaloasunnossa (tykätään omasta rauhasta) ja että autoillessa tiedän automme olevan uudehko ja siten luotettavampi ja turvallisempi.

Psykoterapeutille puhuisin tietysti henkisen puolen asioista, ketju kuitenkin käsitteli aloituksen mukaan ylemmän keskiluokan haukkumista ja spurgujen kanssa hengailun glorifioimista. Halusin vain kertoa, että itse ainakin nautin 'kuplani' turvallisuudesta.

t 7

Vierailija
15/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä, mutta en silti lukenut tätä kommenttia materialistisena. Materialistisena (negatiivisessa mielessä) pitäisin sellaista kommenttia, jossa ei vaikuttaisi olevan arvot kohdallaan, vaan materialla täytettäisiin vain jotakin tyhjyyttä. Näinhän tässä kommentissa ei ole. Kivat harrastukset, villasukkien kutominen, lomamatkat ja golf eivät ole tyhjyyttä. Tai voisihan golf olla siinä tapauksessa, että sitä harrastettaisiin vain statuksen vuoksi.

Vierailija
16/16 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeesti niin, että YLEMMÄN keskiluokan omaisuudeksi riittää okt ja auto? Siis jos mainitaan erikseen omistavan nuo "ylemmän keskiluokan kuplassa". Meillä työläisperheessä, ei todellakaan ylempää keskiluokkaa, on noiden lisäksi kesämökki saaressa, veneitä, metsää, osakkeita, se eläkevakuutus jne. Mikä on mennyt vikaan, ettei ole saanut ylempänä keskiluokkaisena varallisuutta autoa ja okt:a enempää? Jokin päihdeongelma ehkä taustalla? Muita elämänhallinnan ongelmia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä