Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuva limaneritys nielusta, palantunne ja kröhiminen

Vierailija
14.07.2016 |

Mikähän mua vaivaa? Tämä vaiva ollut nyt vuoden verran ja pahentunut viime aikoina. Syönyt somacia 40mg parisen kuukautta, ei tunnu auttavan. Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus on ja thyroxin-lääkitys. Onko muilla ollut vastaavaa? En ole vielä saanut aikaiseksi mennä erikoislääkärillekään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluxilta kuulostaa, nyt soita lääkäriaika. Sängynpääty ylös, happamat ruoat ja juomat minimiin. Kai syöt Somaccia ohjeen mukaan, kunnolla ruokailujen välissä?

Vierailija
2/8 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limanerityksestä tulee nyt ensinnä mieleen, että syötkö maitotuotteita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limanerityksestä tulee nyt ensinnä mieleen, että syötkö maitotuotteita?

Vierailija
4/8 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maitotuotteita muutoin kuin pari kertaa viikossa syön jugurttia. ap

Vierailija
5/8 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelotulehdus oli mulla suurinpiirtein samoilla oireilla. Puoli vuotta ihmettelin oireita ja sitte lääkäriin..

Vierailija
6/8 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus vastaavaa joka johti ensiapuun koska nielu oli pahasti tulehtunut ja hengittäminen on miltei mahdotonta. Olin ollut siis flunssassa ja mulla oli ollut erittäin sitkeää limaa. Siitä limasta oli jäänyt jokin sitkeä kohta nieluun kiinni jolloin se jatkoi sitten kasvamista ja aiheutti vakavan tulehduksen. Lääkärin poisottaessa sitä se oli vauvan nyrkin kokoinen, kova, vihreä, ja verinen köntti. Luojan kiitos menin ensiapuun koska jos se olisi itse irronnut esim. vaikka nukkuessa niin olisin tukehtunut.

Vierailija
7/8 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla tulee tuollaisia oireita homeisesta sisäilmasta. Herkistyi sille pahasti päiväkodissa, joka oli hurjan rempan tarpeessa.

Vierailija
8/8 |
14.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksilta kuulostaa. Itsellä samaa, ja olen syönyt Nexiumia yli 10 vuotta. Silti tulee tuota. Voi toki olla kimpassa poskionteloidenkin kanssa, mulla kun tulee tuota samaa niidenkin kanssa. Eikä aina tartte olla tulehduskaan, kunhan vaan limaa erittyy.

Älä syö mitään 3-4 tuntiin ennen nukkumaanmenoa. Karsi refluksia lisäävät ruoat minimiin ja vähennä kahvinjuontia, jos siis juot kahvia. Kannattaa myös juoda nesteitä eri aikaan kuin syö tai ainakin mahdollisimman vähän. Siten vatsassa oleva ruokamassa on mahdollisimman kiinteää.

Kunnon refluksi on ihan eri asia kuin satunnainen närästys. Itselläni on diagnosoitu rakenteellisesti löysä vatsanportti eli ruoka huljuu väkisin väärään suuntaan. Tylsä vaiva, jossa välillä tosi kurjia oireita.