Mitä asioita suhteessa "saa" salata?
Me olemme 25 v avopariskunta koirine , kissoine, kaloinen ja ihanan omakotitalon ja elämän kera.
Riidellään paljon pikkuasioista, mutta se ei lainkaan haittaa. Päinvastoin, vahvistaa.
Rakastan miestäni erittäin paljon, vaikka olemme olleet yhdessä vasta puoli vuotta. Asiat tapahtui nopeasti. Tapailimme pitkään, mutta kun päätettiin vihdoin virallisesti seurustella, muutettiin heti yhteen ja kuukauden jälkeen otettiin jo ensimmäinen kissanpentu, josta jatkoimme pieneen spaneli pentuun<3
En missään nimessä haluaisi hänestä erota, koska elämänme kohtaavat kaikin puolin. MUTTA
Meidän suhde on yksi iso kasa salaisuuksia ja ahdistusta.
Mieheni on todella itsenäinen henkilö , jolla on myös iso ego. Ja hän on erittäin tarkka vaimo materiaalistaan.
Hänen elämänsä on todella onnistunut ja tasapainoinen.
Minä taasolen häntä muutaman vuoden nuorempi, rajun lapsuuden ja sitä rajumman nuoruuden elänyt.
Se ihminen joka minä olin vielä muutama vuosi sitten, häpeän sitä.
Kirjaimellisesti.. ryyppäsin, bailasin ja menin sängystä toiseen.
Olin todella murtunut ensirakkauteni kanssa eroamisesta( seurustelimme lapsista asti) joten korvasin ikävää käymällä joka toisen miehen läpi.. yhden illan juttuja olisi siis todella paljon.
Ensirakkaus vei neitsyyteni joten innostuin seksistä.
Koin upean matkan itseeni kuitenkin, ja muutuon täysin ihmisenä sen ansiosta.
Ja ehdin nauttia tasapainoisuudestani jo hetken, kunnes tämä mies putkahti eteeni..
Hän aina sanoo " en halua olla sellaisen kanssa joka avaa jalat ensi treffeillä. Mä en halua kylän poljetuinta pyörää. Jos olet pannut monia en halua olla kanssasi"
Mä olen siis valehdellut hänelle koko rajun hupakko nuoruuteni. En uskalla sanoa, pelkään eroa. Myöskään en halua sanoa, koska häpeän sitä itsekkin.
Olen alkanut kuitenkin päivien pidetessä jäämään vähän väliä valheista kiinni, yksi kerrallaan.. ja se on tuhonnut meidän suhdetta paljon.
Jätän asioita kertomatta ja valehtelen.
En haluaisi tehdä sitä, mutta tiedän että mieheni ei hyväksyisi minun historiaa, koska en itsekkään sitä hyväksy.
Suojaan myöskin muiden ihmisten yksityisyyttä ja en koe tarvetta kertoa asioista ennen meitä, kun se ei suhteeseemme liity.
Jos joskus on tullut joku entinen vastaan ulkona, olen kyllä myöntänyt vaikka se on aiheuttanut koko illan pilalle menemisen ja riidan.
Eli siis pitkien selittyiden jälkeen itse asiaan.
Onko ok salata entisiä kumppaneita ja ditä mitä heidän kanssaan teki.
Onko ok pitää menneisyys omana tietonaan.
Olenko ihan hirveä paska?
Kannattaako meidän erota? Tuleeko tästä koskaan mitään. Voinko viedä salaisuudet hautaan mukanani.
Ero se on jos kerron.
Kommentit (17)
Miski selvittää mitään.. miksi ei vaan auttaa minua :/
Minä en ikinä pystyisi olemaan miehen kanssa, joka tietämättään mollaa minua, tekojani, jotain. En voisi myöskään valehdella pienistäkään asioista. En hyväksyisi mieheltäkään asioiden pimittelyä. Ylipäätään valheille ja kertomatta jättämisille perustuva suhde on ällöttävän feikki, ajanhukkaa. Mieluummin minä kerron, että söin koko suklaalevyn ja tulen jätetyksi, kuin että valehtelisin syöneeni yhden palan, ja saisin miehen valheellista arvostusta itsekurista.
PS. Olen ollut tuhma ja lukenut eksän/eksien tekstareita, enkä edes kadu. Minulla on ollut epäilykseni ja olen ajatellut omaa parastani, joskin rikkomalla kirjesalaisuutta, mutta olenpahan saanut mielenrauhan. Eli mikään enkelityttönen en ole, mutta varsinaisia valheita en pysty suustani suoltamaan. Paitsi silloin (XD), jos tilanne vaatii sitä vaikkapa omien tunteideni vuoksi. Voin valehdella eksälle, että olen päässyt yli, tai vähätellä suhdetta. esittää, ettei se niin tärkeä edes ollut. Silloin ajattelen vain omaa parastani. Mutta harhauduin nyt aiheesta, adjööööö ja sitä rataa !
#kokoyönvalvonutsuklis #eijaksapanostaa #whocares #pointtituliselväksi
Se mitä on tapahtunut ennen suhdetta ja muiden kumppanien kanssa ei todellakaan kuulu uudelle kumppanille millään tavalla! Aivan absurdia, että niistä edes kysellään tai otetaan puheeksi... Tottakai jokainen kertoo sen verran kuin haluaa, mutta kuulustelu ja kysely on epäkypsää käytöstä. Yleensä mustasukkaiset ja epävarmat kumppanit kaivelevat menneisyyttä. Ja mustasukkainen kumppani ON ongelma. Et ole tilivelvollinen menneisyydestäsi!
Suhteen tulisi perustua luottamukseen, rehellisyyteen ja rakkauteen. Luottamus tarkoittaa sitä, että toisen kanssa voi olla rennosti, eikä suhteessa ole sääntöjä ja rajoja, kyttäämistä tai kyykyttämistä, sillä olette yhdessä VAPAASTA TAHDOSTA. Molemmille on itsestäänselvää, että olette toisenne valinneet ja toisiinne sitoutuneet. Luottamus on varmuutta, tunne siitä, että kaikki lepää vakaalla pohjalla. Rehellisyys tarkoittaa avoimuutta ja huolettomuutta, ei suinkaan menneisyyden kaivelua ja tilivelvollisuutta omista asioista. Olet rehellinen tunteistasi ja ajatuksistasi ja asioista tässä hetkessä, tässä suhteessa. Voit rehellisesti olla oma itsesi kaikkine piirteinesi ja puolinesi. Sinulla ei ole tarvetta miellyttää kumppania tai muuttaa itseäsi, vaan voit rehellisesti olla sitä mitä olet. Rakkaus pitää sisällään HYVÄKSYNNÄN. Rakkaus on ehdotonta ja vastavuoroista. Rakkaus hyväksyy sinut sellaisena kuin sinä olet! Rakkaus hyväksyy myös puutteesi ja virheesi. Kukaan kun ei ole täydellinen.
"Tosirakkaus on sitä, että joku hyväksyy menneisyytesi tuomitsematta sinua, nykyisyytesi haluamatta muuttaa sinua ja tulevaisuutesi yrittämättä rajoittaa sinua."
Tässä kaikki oleellinen.
4
Kerrot kaiken ja annat miehen päättää. ETKÄ häpeä menneisyyttäsi. Sinähän itse juuri kerroit syyt sille. Sen, joka sanoo rakastavansa sinua olisi ymmärrettävä ne syyt. Jos ihminen ei halua omistaa sinua hän haluaa sinun elävän sellaista elämää kuin haluat. On hänen asiansa sopiiko se hänelle. Et ole tehnyt mitään väärää pannessasi vaikka jokaista miestä maapallolla ennen kuin tutustuit häneen, mutta jos se on hänelle ongelma et sinäkään voi häntä pakottaa olemaan kanssasi. Tsemppiä ratkaisuusi, oli se sitten mikä tahansa.
Minä ylipäätään ihmettelen sitä, millainen mies puhuu kenestäkään naisesta halventavasti käytettynä/ kaikkien polkemana... Jokaisella aikuisella on oikeus seksielämään!
Alkuperäinen kirjoittaa, että mies on itsenäinen. Mielestäni itsenäisen ihmisen ei tarvitse kaivella kenenkään menneisyyttä tai pahoittaa mieltään siitä. Mies vaikuttaa YLIMIELISELTÄ ja epävarmalta. Ego on pelkkä kuori!
4
Vierailija kirjoitti:
Minä ylipäätään ihmettelen sitä, millainen mies puhuu kenestäkään naisesta halventavasti käytettynä/ kaikkien polkemana... Jokaisella aikuisella on oikeus seksielämään!
Alkuperäinen kirjoittaa, että mies on itsenäinen. Mielestäni itsenäisen ihmisen ei tarvitse kaivella kenenkään menneisyyttä tai pahoittaa mieltään siitä. Mies vaikuttaa YLIMIELISELTÄ ja epävarmalta. Ego on pelkkä kuori!
4
Kyllähän se nyt vähän vaikuttaa jos toisella on 200 kumppania ilman kumia.
No ei nyt sentään 200 ilman kumia. Puhutaan nyt kymmenistä ja suurin osa kumilla. Ei minulla ole tauteja enkä ole abortteja tehmyt jos siihen viittasit.
Mutta siis... envaan halua kertoa hänelle kaikkea.. en minäkään halua kuulla kaikkea vaikka sen hyväksyisinkin.
Mutta tuntuu tosi pahalta valehdella..
Ap
Greatwifey kirjoitti:
No ei nyt sentään 200 ilman kumia. Puhutaan nyt kymmenistä ja suurin osa kumilla. Ei minulla ole tauteja enkä ole abortteja tehmyt jos siihen viittasit.
Mutta siis... envaan halua kertoa hänelle kaikkea.. en minäkään halua kuulla kaikkea vaikka sen hyväksyisinkin.
Mutta tuntuu tosi pahalta valehdella..Ap
Parahin Ap. Miksi edelleen kirjoittelet täällä ikäänkuin alisteisesta asemasta käsin? Oletko todella omasta mielestäsi velvoitettu kertomaan kaikki asiasi syntymästäsi tähän hetkeen nykyiselle kumppanillesi? Miten se on kumppaniltasi pois mitä olet tehnyt ja kenen kanssa ennen nykyistä suhdetta? En ymmärrä miksi nöyristelet tuolla tavalla... Vastaaki teidän välinne mielestäsi kypsien aikuisten parisuhdetta?
En haluaisi olla miehen kanssa, joka asettaa moisia rajoituksia suhteelle. Enkä haluaisi olla suhteessa jossa joudun esittämään jotain muuta mitä olen. Ei sinun menneisyydessä ole mitään hävettävää, mutta siinä on, että suostut häpeämään ja piilottelemaan itseäsi mielistellessäsi miehen lapsellisia vaatimuksia.
Jos mies jättää sinut koska et ole täydellinen, ei hän sinua aidosti rakastanut.
Omasta mielestäni en ole velvoitettu kertomaan enkä halua.
Mutta todella moni muu näyttää lyttäävän sen ajatuksen. Että kumppanille siis tulisi kertoa kaikki koska se tulee esille jossain vaiheessa muutenkin..
Minä tuntisin kyllä oloni todella epämukavaksi jos hän tietäisi kaikesta kaiken.
Suhde pitää perustua totuuteen ja luottamukseen. Se, että häpeät menneisyyttäsi on hyvä asia. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta katuminen auttaa. Kukaan mies ei todellakaan halua olla minkään jakorasian kanssa, jota on puoli kylää polkenut.
Sinun pitää nyt ottaa härkää sarvista ja kertoa miehellesi. Se on parempi että kerrot itse, kuin että asia paljastuu jotain muuta kautta. Annat miehen päättää. Jos hän sinua oikeasti rakastaa, hän antaa kyllä anteeksi, mutta vain jos kuulee asian sinulta, eikä kyliltä.
T:Miäs.
Parasta se on nyt ottaa ja kertoa, koska vilkas menneisyys paljastuu jokatapauksessa joskus ja luultavasti sellaisessa paikassa, jossa ei olisi hyvä.. Ja silloin ei enää selittelyt ja katumiset tai rakkaus auta. Tässä vaiheessa kertominen on ainoa vaihtoehto, enkä usko, että miehesi sitä kovin pahalla ottaa, kun kuulee sen sinulta, ja ymmärtää, että kadut virheitäsi. Yksityiskohtia ei tietenkään pidä kertoa.
Sinun pitää nyt ymmärtää se, että siinä on huomattava ero, onko vilkas historia miehellä vai naisella. Naiselle sitä ei varsinaisesti lasketa meriitiksi...
Siksi miehen on tiedettävä, koska jos paljastuu jotain muuta kautta, että joka toinen vastaantulija on miehen napalanko, mies lemppaa sinut ulos siitä paikasta. Yksikään mies ei sellaista nöyryytystä nimittäin ota hyvällä vastaan.
T: Miäs
Vierailija kirjoitti:
Parasta se on nyt ottaa ja kertoa, koska vilkas menneisyys paljastuu jokatapauksessa joskus ja luultavasti sellaisessa paikassa, jossa ei olisi hyvä.. Ja silloin ei enää selittelyt ja katumiset tai rakkaus auta. Tässä vaiheessa kertominen on ainoa vaihtoehto, enkä usko, että miehesi sitä kovin pahalla ottaa, kun kuulee sen sinulta, ja ymmärtää, että kadut virheitäsi. Yksityiskohtia ei tietenkään pidä kertoa.
Sinun pitää nyt ymmärtää se, että siinä on huomattava ero, onko vilkas historia miehellä vai naisella. Naiselle sitä ei varsinaisesti lasketa meriitiksi...
Siksi miehen on tiedettävä, koska jos paljastuu jotain muuta kautta, että joka toinen vastaantulija on miehen napalanko, mies lemppaa sinut ulos siitä paikasta. Yksikään mies ei sellaista nöyryytystä nimittäin ota hyvällä vastaan.
Itse en ole koskaan kenenkään meneisyyttää tentannut, eik se minulle kuulukaan. Jos joku haluaa kertoa, hän kertoo sen mitä kertoo ja minun on siihen tyytyminen. Minun itsetuntoni kyllä kestää sen, että naisella on ollut menneisyydessään miehiä, eikä määrällä ole mitään merkitystä.
Vain se hetki kun ollaan yhdessä ratkaisee, eikä todellakaan minun suhteisiini vaikuta se, että samalla pesällä on aikaisemmin käynyt muitakin miehiä, kunhan suhteemme aikana luottamus pelaa, se riittää minulle
t: toinen miäs
Juu, en minäkään mitään kuulustelua ole ikinä pitänyt. Mutta rehellisyyttä olen aina edellyttänyt, sillä rehellinen olen ollut aina itsekin. Miehen tulee tietää naisen historia nöyryyttävien tilanteiden välttämiseksi. Myöhempänä lisää, miksi sama ei ole välttämätöntä toiseen suuntaan. Ja niitä nöyryytyksiä väistämättä on tiedossa, jos naisen historia on värikäs, eikä siitä etukäteen tiedä.
Suhde pitää perustua luottamukseen, eikä siihen tietenkään menneisyys kuulu. Mutta luottamusta ei voi saavuttaa, ellei ole rehellinen. Ja jos joka juhlissa törmää kumppanin johonkin eksään, niistä etukäteen tietämättä, niin sellaisia nöyryytyksiä ei kovin kauaa mies jaksa katsella. Jos asia on tiedossa etukäteen, niin silloin ei tule noloja tilanteita.
Naiset on siitä kummia olentoja, että he saattavat vilpittömästi moikata ja ryhtyä juttusillekin jonkun eksänsä kanssa sattumalta tavatessa. Käsittämätöntä, mutta totta. Mies ei niin tee, vaan vaihtaa vaikka tien puolta, jos joku eksä on tulossa vastaan, ainakin silloin jos on rouvan kanssa liikkeellä.
Salapoliisimammat!! Nyt selvittämään kuka tämä ap on! :D