Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Jouluiset Kalevalan päivänä**

28.02.2006 |

Panin pinon pystyyn kun en ainakaan sellaista huomannut.

Jatkan myöhemmin neuvola kuulumisilla.

K ja Julius

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pieni 3kk =)

Juho nukkui 20-7 tankkasi kyllä illalla mielettömiä määriä ruokaa...eka söi 160 ml maitoa ja siitä TUNNIN päästä halus taas ruokaa ja söi 40 ml velliä ja 170 ml maitoa...suursyömäri sanoisin.

Mulla mieli parempi vaikka taas meni äsken mieheen hermot vaikka aivan pikkujuttu oli. Tänään mennään mun kaverille kylään jolla kaksi tyttöä,saa Katri leikkiseuraa.

aurinko paistaa mutta ei taideta pulkkamäkeen ehtiä??

äityliini ja Juho tasan 3kk(neuvola ensi viikolla vasta)

Vierailija
2/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juholle heti alkuun 3kk onnittelut ja taitaa se tikrun-Nea tyttökin jo 3kk olla,onnittelut sinnekin päin!

Sitten kuulumisia täältä...

Tyttö on kymmenen viikkoisesta lähtien yrittänyt epätoivoisesti nousta istumaan =o) äiti on vaan tuosta asiasta vielä toistamieltä!

Eilen sitten alkoi yrittää selältään masulleen kääntymistä ja kiukustui kovasti kun ei onnistunut. Ei se kääntyminen kyllä kaukana ollut.

Maito homma täällä on ennallaan. Sitä olis,mut en saa sitä herumaan. Tyttö ei ole enää oikein halukas edes tissittelemään. On välillä NIIN paha mieli tämän asian kanssa ja ymmärrän kyllä täysin QUARRAN Huono äiti ajatukset. Sinulla sentään on imetys onnistunut sen aikaa mitä on ja oot pystynyt imettämään,mutta kun täällä se on onnistunut hyvin ehkä korkeintaan kuukauden, jos sitäkään.

Tuntuu välillä todellakin,että oon huono äiti kun en pysty omaa lastani ruokkimaan...=`(

Äh...nyt menee ihan valittamiseksi...

7pvä neuvola ja sit saadaan viimeinkin uusia mittoja, meillä kun ei tässä kuussa ollut neuvolaa ollenkaan.

Nyt muihin hommiin.

Minny ja poika 1v4kk ja tyttö pian 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan kahdelleen pikkuneitin kanssa - kylla on Suomen isovanhempia jo ikava vaikka vastahan ne perjantaina palasivat Suomeen. Daddya ikava viela enemman tosin.

En ole ehtinyt lukea pinoja pitkaan aikaan (eilisen katsastin asken) niin en tieda mita teille muille kuuluu - mutta enkohan tassa seuraavina paivina ehdi vanhoja pinoja lueskelemaan.

Me aloitettiin eilen vauvauinti. Neiti oli uima-altaassa ihan innoissaan - ihan kuin olis ollut ennenkin siella ja se naytti niin sopolle kukkauimapuvussaan. (3 kk tulee tayteen vasta lauantaina, mutta saatiin aloittaa jo nyt muiden vauvakavereiden kanssa).

Mullakin on viela se linea negra tallella ja napa aika tumma, melkein musta - siina sitten paalla viela raskausarpia ja loysaa ihoa (mun paino tippui neitin syntyman jalkeen vahan liiankin nopeasti) ja leikkausarpi (se tosin tosi alhaalla) niin ei tassa ehka enaa ikina saa bikineita paalleen?!?

Taalla paistaa aurinko - rattaat on ihan mutaiset edelliselta reissusta kun oltiin joen varressa lenkilla, joten eikohan me tanaan taas jonnekin metsaan / rannalle suunnisteta :-)

aurinkoisin terkuin taalta kevaisesta Englannista!

Tumble

Vierailija
4/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips pitkästä aikaa..En muka ole joutanut kirjoittelemaan,mutta olen kyllä lukenut melkeen joka päivä jouluisten juttuja..Meillä neiti olisi 11.3 kolmen kuukauden ikäinen ja tässä jo kovasti suunnittelen vellin antoa..Luinkin,että äityliini76 oli antanut velliä..oletko kauan antanut? Millä aloitit?

Meinasin alkaa leipomaan laskiaispullia yllätyksenä vanhemmille lapsille,kun tulevat koulusta kotiin.

Meillä vauvalla ollut kauhea nuha,nyt ollaan paremmalla puolella,eikä tarvinut käydä lääkärissä..Nenäfriida ja suolatipat olivat kyllä käytössä tiuhaan..Nyt neiti huutaa,palaillaan!!

Vierailija
5/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyttö on nyt autokoulut käynyt!!! :D Eilinen meni hyvin vaikka olin erossa rakkaasta vauvastani jopa 7 tuntia! Kyllä oli ikävä¿

äityliinille toivotan jaksamista. Kannattaa sit hakea apua jos tuntuu että masennus saa liian kovan otteen. Parempi se on hoitaa ettei mene pahemmaksi. Mutta voimia!

vauvaseni myös mulla on napa mennyt mustaksi! En oo kehdannut siitä puhua kun oon aatellut että kellään muulla ei kuitenkaan oo ja olen ainut :)

rkmn: Me otettiin vauvalle vakuutus Tapiolasta jo ennen syntymää. Oon tosi tyytyväinen, että se vakuutus on olemassa! Tytöllä meinaan tehdään nyt niitä allergiatutkimuksia ja ne maksaa PALJON! Joka lääkärikäynti maksaa 50¿, verikokeet oli 150¿, se maitoaltistus 200¿ ja siihen vielä kaikki rasvat ja apteekin korvikkeet päälle¿ Tässä aletaan olla aika vararikossa. Ei meillä ainakaan oo ylimääräistä rahaa hirveesti, eikä tällä minimiäippärahalla juuri juhlita¿

Meillä on perjantaina 3kk neuvola ja sitä odotan innolla! Mä veikkaan että meidön tyttö painaa 8kg, saas nähdä kuin pieleen menee :D Tyttöhän painoi 2kk neuvolassa jo 7kg! Aika hurjaa meillä ollut toi painonnousu kun syntymäpaino oli kuitenkin vaan 3975g¿

Aurinkoista pakkaspäivää joulumammoille ja vauvoille!

violet ja tyttönen pian 3kk

Vierailija
6/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kirjoittas niitä kuulumisia kun laitoin Juliuksen ulos nukkumaan ja laskiaspullat ja hernekeitotkin on syöty...

Neuvolassa tuli käytyä ja mä olin vähä pettynyt :( Juliuksella oli paino noussu viime kerrasta (9.2) vain 440g painoi siis nyt 6245g ja pituuttakin oli tullut vain 1cm lisää nyt 61cm. Hoitaja ei kyl suoristanut ukkelia kokonaan, kuulema säälitti venytellä kun toinen vasta heräsi.

Vaan pääasia et poika on terve ja tissittely kuulemma riittää, ei tarvita tutteleita :)

Sammas on vaan tiukas, onneksi ei ole muualla kuin kieles (voi laskea nieluunkin ja lisätä näinollen pulauttelua) Lääkärineuvolahan se on sit seuraava, pitää siel sit miettiä tota sammasta jos ei oo siihen mennessä kaonnu.

Hui, eka piikityskin sitten koittaa taitaa äiti itkee sit enämpi ;)

Vaan mä lähden santsaamaan rokkaa ja pullia, njam slurps =D

K ja Julius

Vierailija
7/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumiset: Milja painoi nyt 4835g eli painoa oli tullut vajaassa neljässä viikossa n.600g. Ihan tarpeeksi siis. Hyvä niin. Aina sitä miettii, että riittääkö maito. Milja on edelleen hoikka tyttö, mutta aika keskikäyrillä mennään. Pituutta oli tullu lisää 2,5cm ja oli nyt 56,5cm. Kaikki muutenkin ihan hyvin. Pieni napatyrä Miljalla on (olen sen huomannut vähän aikaa sitten), mutta ei aihetta huoleen. Seuraavalla kerralla sitten piikitelläänkin. Pitää kyllä isukki ottaa mukaan henkiseksi tueksi. =)

Kirjoitan nyt poikkeukellisesti näin lyhyesti. Ajattelin loikoilla hetken aikaa sohvalla kirjaa lukien ja viinirypäleitä popsien (minun karkit näin viikolla). Milja nukkuu vielä partsilla, saattaa kyllä pian herätä.

Kevätaurinkoa kaikille!

Äippä (joka kateellisena haaveilee laskiaispullista) ja Milja 8vko3pvä

Vierailija
8/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on jouluisilla navat mustunut. :D Kuulostaa hauskalta, ei pahalla. :) Mulla ei oo semmosta tullut, tosi mulla oli masu niin pieni loppuun asti eikä napa " pullahtanut" ollenkaan. Sektiohaavaa oon kurkkinut jo moneen otteeseen, joutuu kovasti masunahkaa nostaan että sinne alle näkee.. ;) :P Onko kenelläkään muulla sektioäidillä vielä välillä sektiohaava " kipee" ? Tai enemmänkin se tuntuu kun mahaa vähänkään venyttelee, niin ikäänkuin alemmissa kerroksissa. *hmm* mitä lie.

Tyttö on päikkäunilla. Meillä on vasta 10pvä seuraava neuvola.. :( On aina niin mukava tietää paljonko neiti painaa. :)

Ollaan nyt annettu joka päivä aamulla kerran ja illalla kahdesti nania. n.100ml per kerta. Muuten sitten tissitän. Tämäkin jo helpottaa paljon! Ja oon huomannut että maidon tulo on jo vähenemään päin hyvin. Pari kaveria on lohduttanut mua siitä etten oo huono äiti vaikka en haluakaan enää imettää. Tuli paljon parempi mieli kun jostain muualtakin kuin mieheltä ja äidiltä sai hyväksyntää imetyksen lopetukselle. Saa nähdä mitä neuvolassa sanovat.. Parempi näin, minusta ainakin. Enää ei tuu niin usein huono olo imettäessä kuin aikasemmin.

Mekin ollaan annettu muutamaan otteeseen velliä. Nanin seassa, n.20ml vain. Mutta hyvin sekin maistuu. Tytön pulauttelukin on jo vähentynyt. Ekoina " nan-päivinä" *sanonta tuokin ;)* pulautteli ihan mahdottomia määriä! Kait se oli niin outoa masulle.

Eipäs täällä kummempia. Tällä viikolla pitäis pikku-kaksosia mennä katsomaan, pääsivät eilen illalla kotiin. :))) Saavat kaikki meidän neitin pienet vaatteet vaikka ei niitä mielettömästi ookaan, mut apu se on sekin. Ja innolla odotan että pääsen lähempää ihastelemaan tyttösiä.

Quarra ja neiti ihan pian 3kk

Vierailija
9/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissussa rähjääntyy - ollaan tänään oltu liikekannalla koko päivä, ja molemmat muksut ovatkin jo yöunilla. Ihanaa, jää kerrankin omaa aikaa ilman, että tarvii yöunista nipistää. Kun nyt vain saisi nukuttua, viime yön yskin niin, ettei paljon ehtinyt nukkumaankaan.

Käytiin ostamassa tytölle lenkkarit reissua varten, eihän ne syksyiset tietenkään enää mahtuneet. Kamala rahareikä nuo lasten kengät, maksaa hurjasti ja koko ajan joutuu osteleen suurempia. Eikä tietenkään tule ostettua sellaisia, jotka kävisivät sitten pojallekin.

Tumble: Onko Englannissa samanlainen vaippatarjonta kuin Suomessa? Ja saako vaipat ihan marketeista? Italiassa meinaan Pampersit piti ostaa apteekista, kaupoissa oli vain kauheita muovivaippoja. Mua alkaa ihan oikeesti jännittämään reissuun lähtö kahden lapsen kanssa, on niin paljon muistettavaa ja huomioon otettavaakin.

Äh, pää on ihan tyhjä. Tai no, räkää siellä tuntuu riittävän. Kai se on parempi ryttyillä kohti petiä. Hyvää yötä mammoille ja muksuille!

Vierailija
10/10 |
28.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas näin myöhään kirjoittelen. Just laitoin tytön sänkyyn, hiljaista on ainakin toistaiseksi. Muuten onkin sitten huudettu pitkin iltaa. Oikeastaan viimeviikon lopulla alkoi tämä huutaminen. Nyt se on vaan lisääntynyt. Eli aamupäivä menee suht hyvin ja päikkärit nukutaan myös hyvin, mutta heräämisen ja syötön jälkeen alkaa meteli. Tosin aika hyvin rauhoittuu kanteluun. Varmaan tuo rintareppu olis nyt kova sana...iltasella sängyssä ollaan hiljaa ja nukahdetaan helposti.

Nyrkit on meillä tungettu suuhun jo jonkin aikaa, mutta eilen huomasin että nyt tungetaan sormia pitkälle suuhun. Tänäänkin hän silmät vetistellen yökkäili. Ja sit oikee nyrkki on pystyssä. Sitä heristellään lelukaaren alla kaikille roikkuville leluille. Keksin tänään laittaa kaareen kiinni käsipeilin. Omaa kuvaa naurettiin oikein ääneen, siitä peilistä riitti riemua koko perheelle!!

Synnytyksestä on mullakin vielä jäljellä se mahaviiva ja napa on aika hassun näköinen/värinen. Ja edelleenkin nivuset tulevat kipeiksi lenkillä. Tänäänkin porskuteltiin lumisateessa ja kinoksissa menemään melkein 2tuntia.

Huomenna sitten taas neuvolaan, joten palailen sitten asiaan!

Nyt hyvää yötä kaikille!