Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko mennä hampaidenvalkaisuun? Tuhoaako se hampaat?

Vierailija
11.07.2016 |

Minulla on terveet, hyvinhoidetut hampaat jotka ovat kuitenkin hieman kellertävät ja etuhampaissa on valkoisia täpliä johtuen lapsuuden fluorauksista. Kävin tehopuhdistuksessa, joka auttoi hieman mutta olen aina haaveillut valkoisista hampaista. Mietityttää kuitenkin, onko hoitolassa tehtävät laservalkaisut turvallisia? Ajattelin mennä ensin johonkin kevytvalkaisuun mutta onko siitä enemmän hyötyä kuin haittaa? Harmittaa, että vaikka suu on terve se ei silti ulospäin näytä siltä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkaisin omat hampaani kertakäyttöliuskoilla. Toimi, tykkäsin!

Vierailija
2/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedät että valkaisun jälkeen kaikki paikat ovat väärän värisiä eli loistavat tummina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole paikkoja hampaissa eli ei niiden suhteen pitäisi olla ongelmaa. Se, mitä pelkään on hampaiden haurastuminen tai että ne reikiintyvät valkaisun johdosta. En kuitenkaan löytänyt tutkimustietoa tuosta. Onko täällä joku vaalentanut laserilla? Tai liuskoilla? Niissä Cresteissä ei taida olla tietoa vetyperoksidipitoisuudesta, siksi niitä ei saa Suomessa myydä. En ainakaan Crestejä uskaltaisi kokeilla.

Vierailija
4/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cresteillä valkaisun. Toimi ja ei ongelmia.

Vierailija
5/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko Crestien paketissa mitään siitä peroksidiprosentista? Mistä niitä voi tilata, Isosmilestä vai?

Vierailija
6/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ongelmaa etuhampaiden kiilteen eroosion kanssa. Siitä syystä en uskaltaisi ottaa riskiä. Valkaisu kuitenkin aina rasittaa kiillettä. 

Vierailija
7/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia?

Vierailija
8/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ongelmaa etuhampaiden kiilteen eroosion kanssa. Siitä syystä en uskaltaisi ottaa riskiä. Valkaisu kuitenkin aina rasittaa kiillettä. 

Mulla sama juttu, tänään kävin valkaisemassa hampaat.

Vierailija
9/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole paikkoja hampaissa eli ei niiden suhteen pitäisi olla ongelmaa. Se, mitä pelkään on hampaiden haurastuminen tai että ne reikiintyvät valkaisun johdosta. En kuitenkaan löytänyt tutkimustietoa tuosta. Onko täällä joku vaalentanut laserilla? Tai liuskoilla? Niissä Cresteissä ei taida olla tietoa vetyperoksidipitoisuudesta, siksi niitä ei saa Suomessa myydä. En ainakaan Crestejä uskaltaisi kokeilla.

USAssa Cresteja saa joka marketin hyllylta, ei ne kovin vaarallisia voi olla :D. Moni hammaslaakari tarjoaa ilmaisen valkaisun uusille potilaille. Taalla valkaisua on tehty vuosikymmenet enka ole koskaan kuullut kenenkaan hampaiden pudonneen suusta sen takia. t.usalainen

Vierailija
10/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin niitä liuskoja. Tilasin ison paketin eBaystä todella halvalla ja tuli kyllä aivan kirkkaan valkoiset hampaat.

Vierailija
11/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa tuosta Crestien prosentista? EU:ssa saa myydä vain alle 10% peroksidipitoisia käsikauppatuotteita mutta Jenkkilässä on eri säädökset. En löydä mistään tietoa tuosta.

Sinä, joka kävit tänään valkaisemassa: vihlooko? Missä kävit ja millainen vaaleansininen sinulle tehtiin?

Vierailija
12/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan sanoa tuosta Crestien prosentista? EU:ssa saa myydä vain alle 10% peroksidipitoisia käsikauppatuotteita mutta Jenkkilässä on eri säädökset. En löydä mistään tietoa tuosta.

Sinä, joka kävit tänään valkaisemassa: vihlooko? Missä kävit ja millainen vaaleansininen sinulle tehtiin?

Etko osaa kayttaa Googlea?

http://crest.com/en-us/oral-care-topics/whitening/professional-teeth-wh…

Vierailija
13/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Plusterveydellä Lahdessa. Operaation aikana ei vihlonut kuin pari kertaa, nyt kotona silloin tällöin vihlaisee jostain, mutta pitäis mennä päivässä tai parissa ohi. Tehtiin ihan normaali vaalennus (3x15min vaikutusaika) ilman mitään valoja tai laseria ja kotivalkaisumuotit kans

Vierailija
14/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa että ikenissä on infektiota, vaikka mitään ei näkyisi. Hampaat myös muuttuvat sisältäpäin solideiksi, eli hammasydin kalsifikoituu iän mukana, ellei sinne saa antibioottia tai muuta mikrobeja tuhoavaa ainetta ylläpitohoitona. Kalsifikaatio on eräs selvä merkki infektiosta, niin kudoksissa kuin hampaissakin. Mikäli hammasydin kalsifikoituu, niin ei hammas enää pysty uusiutumaan, yhtä huono kuin juurihoidettu hammas. Hyvänä uutisena tässä on se että vetyperoksidi imeytyy hammaskilteen läpi aina hammasytimeen asti, eli siinä teillä ilmainen lounas lähes! Vetyperoksidi nimittäin taatusti posauttaa mikrobit pihalle ja kuoliaaksi.

Vierailija
15/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi kotona valkaisemaan millään aineilla, saati jossain kosmetologilla tms. muussa hoitolassa.

Hammaslääkärin luona ainoastaan, muuten hampaat tosiaan tuhoutuvat.

Valkaisua järkevämpi vaihtoehto ehkä saattaisi olla ne kuoret, jotka ei sitten tummu ja ovat ns. täydelliset hampaat muutenkin.

Vierailija
16/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtisi kotona valkaisemaan millään aineilla, saati jossain kosmetologilla tms. muussa hoitolassa.

Valkaisua järkevämpi vaihtoehto ehkä saattaisi olla ne kuoret, jotka ei sitten tummu ja ovat ns. täydelliset hampaat muutenkin.

Voitko esittää todistuksen väitteellesi?

-hampaat tuhoutuvat, jos ei valkaisua tee hammaslääkärillä?

-kuoret järkevämpi? Ilmeisesti tässä harrastetaan "moni kakku päältä kaunis"-tyyppistä ratkaisua

Vierailija
17/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekasta kommentista samaa mieltä, mutta kuoria ei todellakaan jos hampaat on terveet! Valkoisuuden takia ei missään nimessä pidä mennä hiottamaan hampaitaan ja ne kuoretkaan eivät ole ikuiset.

Vierailija
18/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä kuoria varten täydy tuhota omat hampaat (viilataan sellaisiksi piikeiksi?)? Itse en kyllä sellaiseen operaatioon ryhtyisi kuin viimeisessä hädässä.

Vierailija
19/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo, älkää ikinä ottako kuoria terveisiin hampaisiin! Oma oikea hammas tuhotaan siinä ja pahimmassa tapauksessa kuoria saa uusia muutaman vuoden välein loppuiän.

Vierailija
20/22 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä kuoria varten täydy tuhota omat hampaat (viilataan sellaisiksi piikeiksi?)? Itse en kyllä sellaiseen operaatioon ryhtyisi kuin viimeisessä hädässä.

Ei. Kuoria varten hiotaan vähän kiillettä, kruunua varten hiotaan tapiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan