Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ystäväni lopetti yhteydenpidon kuin seinään:(

Vierailija
11.07.2016 |

Ollaan oltu tosi hyviä ystäviä jo yli 10 vuotta, on jaettu ilot ja surut ja kaikki salaisuudet.
Ollaan oltu aina samalla aaltopituudella, tultu tosi hyvin toimeen ja meillä on ollut aina hauskaa yhdessä.

Kunnes alkuvuodesta ystäväni perui tapaamisemme ja ei ole sen jälkeen vastannut viesteihini, eikä puheluihin. (Vaikka hän on viestit saanut ja lukenut whatsapissa ja Facebookissa.)

Pari viikkoa taaksepäin näin tämän ystäväni kaupungilla (kadun toisella puolella) ja päätin soittaa hänelle, että odottaisi kun pääsen liikennevaloista, no hän katsoi puhelintaan ja laittoi sen takaisin taskuunsa.

Mitä ihmettä on voinut tapahtua? :(
Hän kyllä viettää sosiaalista elämäänsä muiden ihmisten kanssa, mutta ei minun. Hänen fb:nsä on täynnä uusien ihmisten kommentteja ja illanviettokuvia.

Tunnen, että minulla olisi kaikkien näiden vuosien jälkeen oikeus tietää, miksi hän käyttäytyy näin, mutta vaikeaa kysyä kun hän ei vastaa :(

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein noin yhden ihmisen kanssa. En vaan jaksanut enää sitä että hän oksensi pahaa oloaan muiden niskaan ja takertui.

Vierailija
2/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tapahtunut jotain vai onko tuo selittämätöntä? Itse otin välimatkaa parhaaseen ystävääni (vastaan kyllä viesteihin ja puheluihin mutta harvakseltaan kun tämä tuli raskaaksi ja tapaamiset hänen kanssaan muutuivat aika yksipuoleisiksi avautumisiksi hänen puoleltaan. Tuntui että omat kuulumiseni oli ihan toissijaisia hänen pissankarkailunsa ja hormonitoiminnan rinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamalaa! Joku on nyt varmasti isosti pielessä, koska hän on satavarmasti loukkaantunut sinulle jostain verisesti. Olisiko joku voinut puhua sinun puhuneen hänestä pahaa tms mustamaalannut sinua hänelle? Ei tuo ole normaalia....

Vierailija
4/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein noin yhden ihmisen kanssa. En vaan jaksanut enää sitä että hän oksensi pahaa oloaan muiden niskaan ja takertui.

Itse olen ollut enemmän se kuuntelija. Eli tästä ei pitäisi olla kyse. Ap

Vierailija
5/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki et voinut mainita tästä huonosta tavasta entiselle ystävällesi... Minusta olisi kamalaa menettää ihminen jota on luullut hyväksi ystäväksi ihan tuosta noin vain.

Vierailija
6/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä yhteistä tuttavaa, joka voisi kysellä asiasta?

Vierailija
7/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kamalaa! Joku on nyt varmasti isosti pielessä, koska hän on satavarmasti loukkaantunut sinulle jostain verisesti. Olisiko joku voinut puhua sinun puhuneen hänestä pahaa tms mustamaalannut sinua hänelle? Ei tuo ole normaalia....

Meillä ei ole yteisiä ystäviä, eikä tuttuja ja hän ei muutenkaan usko mitään puheita, ennen kuin varmistaa ne kyseiseiseltä ihmiseltä.

Ap

Vierailija
8/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku masennuskausi tms.? Itsellenikin tulee välillä hetkiä, ettei vaan jaksa nähdä ihmisiä. Töissä on ihan riittävästi, mutta muuten ei jaksa olla keneenkään yhteydessä. Onko tuota jatkunut pitkään?

Vierailija
9/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä yhteistä tuttavaa, joka voisi kysellä asiasta?

Ei ole :(

Vierailija
10/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Toisaalta, jos tällä ystävällä on paljon uusia ystäviä, niin on myös mahdollista, että ap:lle vastaaminen on vaan jäänyt ja jäänyt, koska uudet ystävät vievät suurimman osan ajasta.

Vierailija
11/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hänellä on ilmeisesti sinua vastaan sitten. Onko sulla tapana kommentoida jotenkin 'ilkeästi' tai oletko negatiivinen ihminen?

Ehkä hän on vain röyhkeä ja haluaa mielenosoituksellisesti näyttää, että kaipaa muuta seuraa. Jos todella haluat tietää syyn niin voit laittaa viestiä kuinka sua loukkaa, kun hän on vain yhtäkkiä lopettanut yhteydenpidon ja olisi ihan reilua kertoa syy.

Vierailija
12/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vain on tuollaisia. Hyväksikäyttäjiä. Kun ystävyys on kupattu loppuun niin laitetaan etsintä päälle ja kun uusi ja kiinnostava ihminen löytyy, vanhat romukoppaan ja uuden kans tekemään kaikkea kivaa...

Usein nää samat ns ystävät suhteen alussa melkein eristävät sinut muista päästäkseen bestiksen asemaan, usein vielä aika hienovaraisesti ja kiltit lankeaa tähän..hyväksikäytön kierre on valmis.

Olen todella pahoillani puolestasi... meni itseltä pari vuotta oivaltaa 2 ex bestiksen toimintamallit.

Vaadi toki vastauksia oman itsesi takia mutta sitten, itke itkusi, rakasta itsesi ja jatka matkaa..

Vierailija
13/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä voi edes syyn sanoa?

Vierailija
14/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samantyylinen kokemus. Olimme tosi läheisiä ystäviä erään ihmisen kanssa noin neljä vuotta. Sen jälkeen opiskelimme eri paikkakunnilla, joten yhteydenpito harveni. No aikaa kului jonkun verran ja oli tarkoitus tavata ja molemmat sovittiin tapaaminen. No hänen läheiselleen tuli jokin sairaus ja en tajunnut silloin kuinka iso juttu se oli hänelle, joten tuli vastattua typerästi. Kadun tätä todella enkä sitä ilkeyksissäni tehnyt. No tämän jälkeen hän ei olr vastannut mihinkään viestiin, soittoon ym. Siitä on kulunut noin 5 vuotta ja säännöllisesti näen unta siitä kuinka sovimme taas asiat. Olen yrittänyt olla miettimättä asiaa sen enempiä mutta unissa tämä vainoaa vieläkin.:( olisihan tuo reilua ystävältäsi edes selventää miksi ja mielestäni sinulla olisi oikeuskin tietää. Itsekkin olisin halunnut selvittää asiaa kun kaikki kuitenkin tekee virheitä.

Vierailija
15/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hänellä on ilmeisesti sinua vastaan sitten. Onko sulla tapana kommentoida jotenkin 'ilkeästi' tai oletko negatiivinen ihminen?

Ehkä hän on vain röyhkeä ja haluaa mielenosoituksellisesti näyttää, että kaipaa muuta seuraa. Jos todella haluat tietää syyn niin voit laittaa viestiä kuinka sua loukkaa, kun hän on vain yhtäkkiä lopettanut yhteydenpidon ja olisi ihan reilua kertoa syy.

Kumpikaan meistä ei kommentoi pahasti, eikä olla negatiivisiä.

Laitoin viestiä, jossa kerroin tunteistani ja toivoin, että jos ei halua enää putää yhteyttä niin kertoisi sen suoraan, syytä ei olisi pakko kertoa, riittää kun tietäisin olla odottamatta yhteydenottoa:( ap

Vierailija
16/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni samantyylinen kokemus. Olimme tosi läheisiä ystäviä erään ihmisen kanssa noin neljä vuotta. Sen jälkeen opiskelimme eri paikkakunnilla, joten yhteydenpito harveni. No aikaa kului jonkun verran ja oli tarkoitus tavata ja molemmat sovittiin tapaaminen. No hänen läheiselleen tuli jokin sairaus ja en tajunnut silloin kuinka iso juttu se oli hänelle, joten tuli vastattua typerästi. Kadun tätä todella enkä sitä ilkeyksissäni tehnyt. No tämän jälkeen hän ei olr vastannut mihinkään viestiin, soittoon ym. Siitä on kulunut noin 5 vuotta ja säännöllisesti näen unta siitä kuinka sovimme taas asiat. Olen yrittänyt olla miettimättä asiaa sen enempiä mutta unissa tämä vainoaa vieläkin.:( olisihan tuo reilua ystävältäsi edes selventää miksi ja mielestäni sinulla olisi oikeuskin tietää. Itsekkin olisin halunnut selvittää asiaa kun kaikki kuitenkin tekee virheitä.

Oletko pyytänyt sanojasi vilpittömästi anteeksi? Usein se auttaa.

Vierailija
17/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka jättää älyttömän usein vastaamatta viesteihin, puheluihin yms. Joskus kysyin jostain lähettämästäni e-mailista ja hän tiuskaisi, että pitääkö niihin heti vastata. Ei ole vieläkään vastannut mitään, lol. Jos hänen viesteihin, puheluihin yms. ei vastaa, hän alkaa pommittamaan niillä. En ole jaksanut enää vastata mihinkään mitään, enkä pitää yhteyttä. Hän ei ymmärtänyt, miten yhteydenpidossa oli vikaa, joten siitä on turha enää yrittää puhua. Ainoa keino on olla erossa. Oliko teillä mitään vastaavaa?

Vierailija
18/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin kanssa yhden parhaista ystävistäni. Eräs tilanne sai mun silmät auki ja tajusin ettei hän oikeasti arvostanut meidän ystävyyttä vaan olin korvike toiselle. Olin aina tarvittaessa hänelle tukena mutten saanut tukea häneltä kun sitä tarvitsin.

Vierailija
19/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki et voinut mainita tästä huonosta tavasta entiselle ystävällesi... Minusta olisi kamalaa menettää ihminen jota on luullut hyväksi ystäväksi ihan tuosta noin vain.

Ei hyvää ystävää pidetä laskiämpärinä.

Vierailija
20/31 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani.

Ystäväni, jonka olin tavannut lapsena hiekkalaatikolla ja jonka tunsin hyvin yläasteelta lähtien hylkäsi minut, kun sairastuin nelikymppisenä syöpään.

Hän ei vastannut puheluihini eikä viesteihini ja iski minulle lopulta luurin korvaan. (Noloa.)

Kysyin hänen mieheltään puhelimessa, mistä on kysymys ja mies onneksi selitti tilanteen. Ystäväni ei jaksanut kuunnella, kun kerroin sairaudestani ja saamistani hoidoista.

Olisin arvostanut, jos hän olisi voinut itse kertoa minulle tilanteesta. 

Olen surullinen siitä, että hän hylkäsi minut, mutta en voi tilanteelle mitään. Olen edelleen yhteydessä hänen lapsiinsa, jotka ihmettelevät tapahtunutta siinä missä minäkin. 

Ohjeeni sinulle: anna olla ja etsi mukavampia ja tasapainoisempi ihmisiä elämääsi. Poista hänet Facebookista.