Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei lomalla tarvii olla niin täydellistä!

Vierailija
10.07.2016 |

Ärsyttää nämä, jotka valittaa joka asiasta. Ruoka on pahaa ja viini kitkerää, hotellissa melua, liian vanhanaikaiset sänkypeitot, aamiaisella ohiteltiin, lentokoneessa lapsia, ei saanut nukuttua yhtään, vaikka kone laskeutui vasta klo 01. Ja niin edelleen. Juuri kuuntelin työkaverin vuodatusta. Kieltämättä alkoi naurattaa siinä kohtaa, kun aikuinen ihminen valittaa, ettei saanut yhtään nukuttua lentokoneessa. Kannattaako sinne lomalle edes lähteä, kun kaikki on huonosti?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma on just nyt ihan täydellistä. Ihana koti, kesäinen fiilis, mahtava perhe, lapsilla kivoja kavereita, kenenkään ei tarvitse lähteä kotoa mihinkään.

Mutta reissussa pitääkin sattua ja tapahtua. Se on asia erikseen. 

Vierailija
2/23 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olen Joensuun seudulta kotoisin, vakiovalitus mökkiläisillä ja turisteilla oli joka kesä, että on liikaa itikoita (eli hyttysiä). Sitten kun vastaa, että niinhän täällä on, seuraa kysymys, miten kukaan voi olla ulkona. No, laittaa hyttysmyrkkyä ja savuja palamaan ja valitsee päivällä aurinkoisen paikan. Ei se valittamalla miksikään muutu, että itikoita on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

47% Suomen kesämökeistä on helsinkiläisten omistuksessa, googlettakaa jos ette usko. Väitän että stressi puretaan mökillä. Tietenkin sen huomaa, kun on paineessa tehty töitä ja talvi ahtauduttu metroon ja dösään, jonotettu sinne ja tänne ja sitten vielä autojonossa mökille. Siitä tulee kuulkaa ihmiselle pahaa mieltä ja kireyttä. Kyllä se loman aikana vähän helpottaa.

Vierailija
4/23 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset osaa vaan valittaa.

Vierailija
5/23 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa muutkin. Hotellissa saksalaiset on asiakkaita, joille harvoin tapahtuu mitään hyvää. Huoneessa on liian kylmä, liian kuuma tai vetoisaa. Ihmeesti aamiaisella aina tulee selkkausta muiden kanssa. Saksalainen etuilee, koska se on heillä ok, ja joku huutaa, koska etuilu ärsyttää. Tai sitten on kerätty laukku täyteen sämpylöitä aamiaisella ja itse huudetaan, kun pyytää saada kurkistaa kassiin. Helposti myös huudetaan kovalla äänellä, että ikinä en tule näin rasistiseen hotelliin, vaikka olisi itse rikkonut sääntöjä.

Vierailija
6/23 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aika täydellistä ja just hyvin, kun on oikea asenne. 

Vierailija
7/23 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa muutkin. Hotellissa saksalaiset on asiakkaita, joille harvoin tapahtuu mitään hyvää. Huoneessa on liian kylmä, liian kuuma tai vetoisaa. Ihmeesti aamiaisella aina tulee selkkausta muiden kanssa. Saksalainen etuilee, koska se on heillä ok, ja joku huutaa, koska etuilu ärsyttää. Tai sitten on kerätty laukku täyteen sämpylöitä aamiaisella ja itse huudetaan, kun pyytää saada kurkistaa kassiin. Helposti myös huudetaan kovalla äänellä, että ikinä en tule näin rasistiseen hotelliin, vaikka olisi itse rikkonut sääntöjä.

Juu ei suomalaiset ole ainoita jotka valittaa täysin turhista asioista.

Haeskelin kerran Englanninreissulle B&B-huonetta ja löysinkin sitten hyvän paikan jonka valitsin. Huvitti kun ko. paikan Booking.com-sivuilla joku englantilainen valitti kun siellä huoneen puolella oli käsienpesuallas. Että kuinka se on niin häiritsevä ja kuinka se pitäisi nakata mäkeen sieltä huoneesta. (Huoneessa oli siis erikseen myös kylppäri vessoineen ja suihkuineen). Minua kyseinen allas ja sen sijainti ei voinut vähempää kiinnostaa, eikä se todellakaan häirinnyt siellä huoneessa ollessan.

Vierailija
8/23 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siihen lomaan on köyhä kansa tuhlannut puolen kuun palkkansa, niin odottaa saavansa rahalle vastinetta.

Vierailija
9/23 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun siihen lomaan on köyhä kansa tuhlannut puolen kuun palkkansa, niin odottaa saavansa rahalle vastinetta.

Bulgariassa käydessäni olen ihmetellyt, miten ne ihmiset jaksaa töissä koko kesän. Turismista elantonsa saavilla on loma vain talvella. Suomessahan kaikki saavat lomaa kesäkaudella. Manikyristi sanoi, että hän on töissä kuutena päivänä viikossa 10 tuntia päivässä (paitsi ruokatauolla). Hänellä alkaa työt huhtikuun alussa ja loppuu marraskuun alkuun. Sitten hotelli menee kiinni ja hän lomailee 4-5 kuukautta. Ehtii jo pitkästyä ja uusi turistikausi on aina yhtä riemua. Kyseessä yli 30-v. nainen, jonka "kesäloma" on yksi vapaapäivä viikossa.

Vierailija
10/23 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos loma olis liian täydellinen, kateelliseksihan siitä tulis!!!!!!

Vierailija
11/23 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kouluikäistä lasta, joiden pitäisi olla riemuissaan kesälomasta. Mutta EI. Äiti, miks joka päivä sataa, äiti, ei oo mitään tekemistä, äiti, mä en haluuuu lähtee mökille, äiti, miks me ei voida vaan lähtee Lintsille, äiti, mä en haluu olla ulkona kun sataa ja äiti, ei oo mitään tekemistä sisällä.

Vierailija
12/23 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy tunnustaa, että valitin koneessa kuin pikkulapsi, kun en saanut unta. Lähtö Helsingistä klo 17:30 paikkeilla (ja odoteltiinko vielä puoli tuntia ylimääräistä koneessa?) ja 10 tunnin lento. Oli kyllä ihan yhtä helvettiä se matka, kun olin kuolemanväsynyt enkä missään asennossa saanut unenpäästä kiinni. Perillä piti vielä matkustaa useampi tunti ennen kuin päästiin ensimmäiseen majapaikkaan. Kyllä jouduin toteamaan, että I'm too old for this s**t. 

Paluulento lähti puolilta päivin ja katselin ihan tyytyväisenä viisi elokuvaa, 10 tuntia meni ihan mukavissa merkeissä. Mutta yölentoja aion jatkossa karttaa kuin ruttoa.

Vierailija
13/23 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, ootko laittanut lapsille tehtäviä? Pieniä juttuja, joilla päivään tulee rytmi. Aamulla pedataan sängyt, astianpesukoneen hoitajaksi toinen, toinen laittaa aamupalaa, jne. lapsen iän huomioonottaen. Käydään kaupassa, siivoillaan, pestään pyykkiä ja opetellaan silittämään. Eli kaikkia tavallisia kotihommia, yhdessä ja opettaen. Aika kuluu, opitaan tärkeitä taitoja.

Toinen hyvä juttu on lukeminen. Ei tule aika pitkäksi hyvän kirjan ääressä. Lukutaito kehittyy, tiedot lisääntyvät, empatiakyky kasvaa, aivot oppivat nauttimaan pitkäjänteisestä tekemisestä  ja pitkästymisentunne hälvenee. Muistakaa käydä kirjastossa ja kysykää henkilökunnalta suosituksia!

Vierailija
14/23 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän luulen, että osa tuosta on puhetapaa, jolla puhutaan lomista kavereille ja työtovereille. Ei haluta elvistellä, siksi mollataan sitä, mitä on koettu. Vähän niin kuin yritetään välttää sitä, ettei toiselle tule kademieli.

Ihan kuin joku kauheasti kadehtisi tavallisia etelänlomia.

Vierailija
15/23 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy tunnustaa, että valitin koneessa kuin pikkulapsi, kun en saanut unta. Lähtö Helsingistä klo 17:30 paikkeilla (ja odoteltiinko vielä puoli tuntia ylimääräistä koneessa?) ja 10 tunnin lento. Oli kyllä ihan yhtä helvettiä se matka, kun olin kuolemanväsynyt enkä missään asennossa saanut unenpäästä kiinni. Perillä piti vielä matkustaa useampi tunti ennen kuin päästiin ensimmäiseen majapaikkaan. Kyllä jouduin toteamaan, että I'm too old for this s**t. 

Paluulento lähti puolilta päivin ja katselin ihan tyytyväisenä viisi elokuvaa, 10 tuntia meni ihan mukavissa merkeissä. Mutta yölentoja aion jatkossa karttaa kuin ruttoa.

Just. Mulla on keskimäärin 4-8 yövuoroa joka kuukausi, yövuorot klo 20-08. En jaksa yhtään ymmärtää ihmistä, joka ei lomalla jaksa yhtä yötä valvoa. Kun ei tarvitse edes töitä jaksaa tehdä, saa vain istua. Auttaisikohan oman asenteen muokkaaminen?

Vierailija
16/23 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11, ootko laittanut lapsille tehtäviä? Pieniä juttuja, joilla päivään tulee rytmi. Aamulla pedataan sängyt, astianpesukoneen hoitajaksi toinen, toinen laittaa aamupalaa, jne. lapsen iän huomioonottaen. Käydään kaupassa, siivoillaan, pestään pyykkiä ja opetellaan silittämään. Eli kaikkia tavallisia kotihommia, yhdessä ja opettaen. Aika kuluu, opitaan tärkeitä taitoja.

Toinen hyvä juttu on lukeminen. Ei tule aika pitkäksi hyvän kirjan ääressä. Lukutaito kehittyy, tiedot lisääntyvät, empatiakyky kasvaa, aivot oppivat nauttimaan pitkäjänteisestä tekemisestä  ja pitkästymisentunne hälvenee. Muistakaa käydä kirjastossa ja kysykää henkilökunnalta suosituksia!

Mä vihasin lapsena 1. lukemista ja 2. kotitöitä lomalla. Meillä oli pakko pedata sängyt ja leipoa yhdessä leipää ja oli imurointivuorot... Ai että mua oksetti kaikki ihanat pikku puuhastelut lomalla. Lukemisesta en oo aikuisenakaan tykänny, ainakaan romaaneista. Tietokirjat on ok työssä.

Vierailija
17/23 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vihasin lapsena 1. lukemista ja 2. kotitöitä lomalla. Meillä oli pakko pedata sängyt ja leipoa yhdessä leipää ja oli imurointivuorot... Ai että mua oksetti kaikki ihanat pikku puuhastelut lomalla. Lukemisesta en oo aikuisenakaan tykänny, ainakaan romaaneista. Tietokirjat on ok työssä.

Aattelitko, että äidilles ne kotityöt oli sitä parasta lomatekemistä, mitä kuvitella saattoi? Oletko edelleen aikuisena yhtä lapsellinen?

Vierailija
18/23 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Mulla on keskimäärin 4-8 yövuoroa joka kuukausi, yövuorot klo 20-08. En jaksa yhtään ymmärtää ihmistä, joka ei lomalla jaksa yhtä yötä valvoa. Kun ei tarvitse edes töitä jaksaa tehdä, saa vain istua. Auttaisikohan oman asenteen muokkaaminen?

Olen minäkin nuorempana tehnyt yötyötä ja jopa niin, että olen tehnyt yön ylitöinä iltavuoron perään. Mutta on eri asia tehdä töitä kunnollisen levon jälkeen kuin herätä aamulla ja valvoa seuraavaan aamuun. Nuorena sitä jaksoi riiustella läpi yön, mutta nyt kun on jo vähän enemmän ikää, niin tuollaiset 24h tuntia putkeen valveilla ei suju enää tuosta noin vain. Ja töissä sentään pääsee liikkumaan eikä tarvitse istua selkä kipeänä paikallaan huonossa asennossa.

Vierailija
19/23 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aattelitko, että äidilles ne kotityöt oli sitä parasta lomatekemistä, mitä kuvitella saattoi? Oletko edelleen aikuisena yhtä lapsellinen?

Miksi ihmeessä äideille kotityöt olisivat jotenkin parasta lomaviihdettä? Miksei isille? Tämä äiti ainakaan ei rakasta kotitöitä ja viettää mieluummin aikaansa ulkomailla hotellissa täysihoidolla tai sitten löhöää riippukeinussa. Naisen osa ei saa olla pelkkää kotityötä, anteeksi vaan kotirouvat!

Vierailija
20/23 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin nuorempana tehnyt yötyötä ja jopa niin, että olen tehnyt yön ylitöinä iltavuoron perään. Mutta on eri asia tehdä töitä kunnollisen levon jälkeen kuin herätä aamulla ja valvoa seuraavaan aamuun. Nuorena sitä jaksoi riiustella läpi yön, mutta nyt kun on jo vähän enemmän ikää, niin tuollaiset 24h tuntia putkeen valveilla ei suju enää tuosta noin vain. Ja töissä sentään pääsee liikkumaan eikä tarvitse istua selkä kipeänä paikallaan huonossa asennossa.

Tää on vähän ohis, mutta mikä helkutin pakko on lähtee niin kauas lomille? Sitten valittaa, että selkä puutuu. Olen itse sh, ja puolet vuoroista yötä. Osaan valita lomalla päivälennot, koska ei huvita lomalla kukkua kaiken yötä, töissähän saa ravata yöt läpeensä potilaita hoitaen. Oma valinta, miten lomansa viettää ja miten paljon lomastaan valittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme