Silmäleikkauksessa käyneet, saitteko käyttää omia alusvaatteita tai ylipäätään omia vaatteita?
Menen huomenna silmäleikkaukseen (verkkokalvon irtauma) ja olen sairaalassa varmaankin yhden yön. Aloin miettimään vaatetilannetta, pitääkö silmäleikkausta varten pukea joku sairaala-asu vai käytetäänkö omia vaatteita? Jos on sairaala-asu, saako alle jättää omat alusvaatteet?
Mihin olette vieneet lompakon ja puhelimen leikkauksen ajaksi?
Kommentit (20)
Minne sairaalaan menet? Varmaan riippuu siitä. Sairaalan pyjaman varmaan saat, mutta alusvaatteet saa olla omat. Henkilökohtaisille tavaroille saanee lukittavan lokeron.
Vierailija kirjoitti:
Jos yöksi jäät joudut vaihtamaan sairaalan vaatteet alusvaatteet myös, omat vaatteet känny ja lompakko laitetaan pussiin, pussi lukittuun kaappiin, avaimen saat mukaasi.
Rahaa ja pankkikorttia ei sitten kannata mukaan ottaa.
Rahaa on pakko ottaa mukaan koska joudun menemään kelataksilla tai bussilla kotiin. En asu Helsingissä missä leikkaus tehdään vaan tunnin bussimatkan päässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minne sairaalaan menet? Varmaan riippuu siitä. Sairaalan pyjaman varmaan saat, mutta alusvaatteet saa olla omat. Henkilökohtaisille tavaroille saanee lukittavan lokeron.
Silmäklinikalle Helsinkiin.
Ap
Silmäklinikalla on lukollisia lokeroita. Itse vietin silmäklinikalla vain päivän (aamulla kasilta sisälle, kolmelta pääsin ulos), joten vaatteista en osaa sanoa.
Kannattaa ottaa omat mukavat vaatteet ja sisätossut mukaan, sairaalavaatteet vaihdettaneen vasta illemmalla jos todella joudut jäämään yöksi tarkkailuun. Mahdollisimman paljonhan porukkaa kotiutetaan juuri iltapäivällä.
Niin ja ota huomenna sitten paljon kärsivällisyyttä mukaasi! Odotella saat luultavasti vähän joka välissä.
Jos on suunniteltuun leikkaukseen menossa, ei joudu juurikaan odottelemaan - tai odottelu tapahtuu sairaalan vaatteissa sairaalasängyssä. Poli on eri juttu!
Olen ollut silmäklinikalla juuri verkkokalvon irtauman takia leikkauksessa. Polilla olen ollut useammankin kerran, ja siellä todella joutuu odottelemaan.
Jaa, miehelle tehtiin silmäleikkaus yksityisellä, oli omissa vaatteissaan. Nopeaa ja hyvää toimintaa Terveystalo Kampin silmäklinikka, voin suositella. Myös omainen huomioitiin, joimme kahvit kodikkaasti. 10pistettä. Mikäli joku haluaa satsata huipputekijään ja yksilölliseen hoitoon.
https://www.terveystalo.com/fi/Palvelut/Silmataudit-ja-leikkaukset/
Jos täällä on joku pelokas, niin voin suositella. Mieheni pitkitti ja kaikki meni paremmin kuin hyvin. Maksaa, mutta, hinta ei ole tärkein, vaan loppuelämä.
Varmaan tuo odottelu riippuu ihan päivän agendasta ja leikkausvuorosta. Mä oli oman lekurini aamun eka potilas, mutta jo aamukokouksen myöhästyminen venähdytti oman leikkauksen alkamista. Sen jälkeen mun leikkaus (silmänsisäiset piilolinssit) kestikin yli tunnin aikataulua pidempään, jolloin kaikki potilaat myöhästyi mun jälkeen ja ketjureaktio oli valmis.
Hyvässä lykyssä kaikki sujuu nätisti, mutta mitään ei menetä, vaikka odotteluun varautuukin. Silloin korkeintaan yllättyy positiivisesti!
Eipä siellä taideta verkkokalvoleikkauksia tehdä. Pikkuisen eri asia kuin esim. kaihileikkaus tai taittovirheleikkaukset, jotka ovat ihan rutiinia.
Oma verkkokalvoleikkaukseni kesti tunteja. Kaihi leikattiin minuuteissa.
Kampissa tehdään verkkokalvoleikkauksia, siellä on verkkokalvokirurgin vastaanotto.
Vierailija kirjoitti:
Jos yöksi jäät joudut vaihtamaan sairaalan vaatteet alusvaatteet myös, omat vaatteet känny ja lompakko laitetaan pussiin, pussi lukittuun kaappiin, avaimen saat mukaasi.
En ole ap. mutta miten sinkkunainen pääsee sairaalasta kotiin ilman rahaa ja pankkikorttia?
Vierailija kirjoitti:
Eipä siellä taideta verkkokalvoleikkauksia tehdä. Pikkuisen eri asia kuin esim. kaihileikkaus tai taittovirheleikkaukset, jotka ovat ihan rutiinia.
Tarkoitan siis tuolla Terveystalossa!
Vierailija kirjoitti:
Jos on suunniteltuun leikkaukseen menossa, ei joudu juurikaan odottelemaan - tai odottelu tapahtuu sairaalan vaatteissa sairaalasängyssä. Poli on eri juttu!
Olen ollut silmäklinikalla juuri verkkokalvon irtauman takia leikkauksessa. Polilla olen ollut useammankin kerran, ja siellä todella joutuu odottelemaan.
Olen menossa suunniteltuun leikkaukseen, en muista tarkkaa kellonaikaa, mutta joskus ennen yhdeksää, minun pitää olla siellä 7.30
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan siis tuolla Terveystalossa!
Kyllä, Tervetalo Kampissa tehdään myös verkkokalvoleikkauksia, se ei ole mikään pieni paikka,tehdään myös vaativampia silmäoperaatioita. Voi valita huippukirurgin.
Olon lisäkilpparin adenoomaleikkauksesaa Taysissa ja yhden yön. Vaadin saada pitää omat alkkarit ja se kävi. Samoin halusin omat tukisukat jalkaan.
Arvotavarat oli lukitussa kaapissa leikkauksen ajan. Sieltä otin leikkauksen jälkeen sänkyni viereen ne.
Mulla oli oma neule varalla, mutta en tarvinnut sitä.
Juuri siksi sinun pitää olla siellä hyvissä ajoin, että ehdit vaihtaa sairaalavaatteisiin, laittaa tavarasi lukittavaan kaappiin jne. Jotain esivalmistelujakin varmaan tehdään.
Toivottavasti siellä on tehty jotain remppaa sitten oman leikkaukseni, josta tosin on jo vuosia aikaa. Silloin oli koko vuodeosastolla yksi ainoa vessa käytävällä, miehille ja naisille yhteinen. Siinähän jonotit, vaikka sängyssä olisi pitänyt pysyä ja selinmakuulla!