Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko poistaa kaksi viisaudenhammasta kerralla (ala-)

Vierailija
10.07.2016 |

Miksi tai miksi et?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin kolme kerralla. Mieluummin niin, kuin ravata poistossa monta kertaa. En piikkikammoisena tykkää puudutuksesta, joten näin selvisin yhdellä piikityksellä versus kolme piikitystä.

Vierailija
42/48 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tullut ikäviä seurauksia viisureiden poistosta?

On, 3 kuukautta leikkauksen jälkeen heräsin kasvot siltä puolelta turvonneena. Pääsin tietenkin heti päivystykseen, jossa todettin jo umpeutuneen ikenen sisällä tulehdus, jonka hammaslääkäri päätti poistaa avaamalla ikenen ilman puudutusta. Kiitos tästä... Hetken aikaa luulin että veitsi meni aivoihin asti. Sitten antibioottikuuri ja ulos.

Itse poistot teki eri lääkäri ja ne menivät hyvin, tosin otettiin vain yksi kerrallaan.

Kipu tuollaisesta on aivan valtava, hillitön, eikä lopu heti, vaikka tulehtuneen osan poistaa. Neljä tulehdusta kerralla ja henki voi olla pois. Hammastulehdukset ovat hyvin vaarallisia ja kuolleisuus ihan merkittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettiin kerralla kaikki neljä viisuria. Kolme leikattiin, yksi vetämällä. Puudutuksessa. Ei tulehtuneita. Yhdessä viisurissa reikä. Ei hermoja kiertyneinä juurien ympärille. (Nämä selvitetään etukäteen ottamalla kuvat). Toimenpide kesti kokonaisuudessaan 30 min. Kotiin Kefeksin kuuri ja särkylääkkeet 3 vrk. Ei saa pestä hampaita viikkoon, jotta hyytymä ei irtoa. Purskuttelu suuhuuhteella. Turvotus laski 1 vrk.

Vierailija
44/48 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tullut ikäviä seurauksia viisureiden poistosta?

On, 3 kuukautta leikkauksen jälkeen heräsin kasvot siltä puolelta turvonneena. Pääsin tietenkin heti päivystykseen, jossa todettin jo umpeutuneen ikenen sisällä tulehdus, jonka hammaslääkäri päätti poistaa avaamalla ikenen ilman puudutusta. Kiitos tästä... Hetken aikaa luulin että veitsi meni aivoihin asti. Sitten antibioottikuuri ja ulos.

Itse poistot teki eri lääkäri ja ne menivät hyvin, tosin otettiin vain yksi kerrallaan.

Mulla oli 3 poistettu jo nuoruudessa mutta viimeinen vasta tuossa nelivitosena. Tulehtui, tuntu että pää irtoo kun oli niin kipeä. Hyvät kipulääkkeet sit kuitenkin sain ja antibiootin, nopeasti parani sitten. Ton jälkeen poistettu yks poskihammas, kauhee pelko että jos taas tulehtuu, onneks ei.

Vierailija
45/48 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia ottaa nuo pareittain eli aina yhden puolen ylä- ja alahammas kerralla.

Kahta alahammasta en mielellään antaisi ottaa kerralla, ihan syömisen vuoksi. Sitä pureskelee ruokaa toisella puolen aika kauan varoen murusten ja sen ruoan menemistä poistoaukkoon.

Vierailija
46/48 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa leikattiin molemmat ala viisurit samaan aikaan. Mukavan vappunaamarin sai, kun leikkaus oli juuri ennen. Yllättävän äkkiä paranivat.

Vierailija
47/48 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin kerralla kaikki neljä. Alahampaat leikattiin. Poisto sujui ongelmitta. Naama oli turvonnut kuin pallo ja suu aika kipeä, mutta muuten toivuin nopeasti. Olin sairauslomalla 4 päivää + viikonlopun. Söin sosetta, keittoja ja pehmeitä ruokia, jotka oli helppo purra etuhampailla.

Vierailija
48/48 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksitellen poistettiin minulta.

Alapuolen reikä vuosi 2 viikkoa, ei lääkkeitä määrätty.

Toinen alahammas toisella lääkärillä, leikkasi, sahasi ja lääkkeet sain mukaan samalta lääkäriltä. Kipulääke ja antibiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan