Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kolmen vuoden määräaikainen työsopimus

Vierailija
09.07.2016 |

Työnantajani tarjoaa minulle kolmen vuoden määräaikaista työsopimusta. Vakituista sopimusta ei voida tehdä työtilanteen vakiintumattomuuden vuoksi. Työntekijöiden tarpeen määrittelee yrityksen ulkopuoliset tekijät.

Olisitko valmis näin pitkään määräaikaisuuteen? Miksi / miksi et?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kunhan sovitaan mahdollisuudesta irtisanoutuakin

Vierailija
2/11 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis. Saisin talouden taas tasapainoon ja parin vuoden jälkeen etsisin töitä jos työ on hirveää tai jatkoa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä ja siitä, mitä mahdollisesta irtisanoutumisesta sovitaan. Periaatteessahan määräaikaisuudesta ei voi kesken lähteä. Jos duuni olisi hyvä ja irtisanoutumisasia saataisiin sovittua, niin suostuisin. Olen jo 38-vuotias ja pisin työsuhteeni tähän mennessä on ollut 9kk. Koulutus VTM, valtiolla duunissa. Yhteensä 67 työmääräystä nimikirjanotteessa.

Vierailija
4/11 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista nykyisin. Valtio kilpailuttaa palveluja ja tekee sopimukset 2-3 vuodeksi + optiot. Väkeä otetaan määräaikaisiin työsuhteisiin tämänkin takia. Tee sopimus, vaadi irtisanoutumispykälä.

Vierailija
5/11 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli määräaikasessa sopparissani kohta, joka mahdollisti molempien osapuolien irtisanomisen irtisanomisajan puitteissa. Jos tällanen mahis, niin mikä jottei

Vierailija
6/11 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkasta sovitaan niin.... miksikäs ei. - Onhan se tavallaan mukava tietää, että työ jatkuisi ainakin kolme vuotta, kun yhtä hyvin voisi jatkua vain kaksi ja irtisanomien tulisi yllätyksenä... Olen alkanut kyynistyä niin, että pelkään etten koskaan pääse toistaiseksi voimassa olevaan kokopäivätyöhön, josta vielä joku maksaisi palkkaa. 

Vierailija
7/11 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kysyn, kun tästä täällä puhutaan. Mikä se sellanen määräaikanen on, jonka voi irtisanoa millon lystää? Oon ihmitellyt aina niitä soppareita. Eihän se sido työntekijää loppujen lopuksi oikein mitenkään? Työnantajalla sen sijaan paljon vaikeampi päästä eroon, nykyään kun syyksi ei riitä pelkkä lusmuilu esim.

Vierailija
8/11 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää on se että sitoo myös työnantajaa, vakkarit kun lentää parissa viikossa pihalle.

Asiantuntijahommissa 3v on sellainen maksimi aika per pesti. Sen jälkeen hommat on rutiinia ja pitääkin jo katsella haasteita.

Vierailija
9/11 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viiden vuoden määräaikainen sopimus. Peruste on määräaikainen rahoitus. Tässä ei edes ole mitään irtisanomispykäliä, mutta tiedän pääseväni lähtemään jos sattuisi että jotain parempaa ilmaantuu. Työnantaja sen sijaan ei voi irtisanoa minua (ei tosin ole mitään syytäkään, koska rahoitus on viideksi vuodeksi varma)

Vierailija
10/11 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvää on se että sitoo myös työnantajaa, vakkarit kun lentää parissa viikossa pihalle.

Asiantuntijahommissa 3v on sellainen maksimi aika per pesti. Sen jälkeen hommat on rutiinia ja pitääkin jo katsella haasteita."

- Niin Nokia Floppi taisi olla juuri malli esimerkki siitä, että jos on tarpeeksi tehokas, niin kolme vuotta riittää enenmän kuin hyvin ja sitten voikin poistua..

Vierailija
11/11 |
09.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis, mutta pyytäisin siihen irtisanomisehdon. On nimittäin julman pitkä aika, jos ottaa tosissaan sen, että ei voisi sitten vaihtaa paikkaa, jos saisi vakituisen, parempipalkkaisen ja muutenkin paremman paikan lähempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän