Missä vaiheessa kertoa raskaudesta 11 ja 14 -vuotiaille?
Miten olette asiasta isoille lapsillenne kertoneet ja millaista palautetta on asiasta tullut? ;)
Meille on tulossa neljäs lapsi...kolmanen kanssa 4 vuoden ikäeroll, ja hiukan jännittää mikä on isoimpien sisarusten kanta asiaan... :p
Kommentit (4)
mutta mutu-tuntumalla sanoisin, että noin isoille lapsille suorastaan PITÄÄ kertoa aika aikaisessa vaiheessa. Tuonikäset ovat jo varsin ymmärtäväisiä olentoja - ja jos eivät vielä ole, niin on korkea aika harjoitella! Ja hyvä tilaisuus. ;-) Onnea teille uudesta tulokkaasta! :-)
itse kerroin 13 ja 14-v. pojille heti, siis samana päivänä kun testi oli tehty (no miehelle ensin).
Tai itse asiassa 13-v. kuuli vasta seuraavana päivänä, kun oli kaverilllaan yötä.
Kyseessä myös 4. odotus.
Kun aloin odottaa kolmatta, olivat pojat 10 ja 11 v. ja silloinkin kerrottiin heti samana päivänä.
Silloin ne oli ihan iloisia, nyt neljännen kohdalla ei samalla lailla innostuneet kun ei ollut enää niin "uusi" juttu, mutta eivät näytä mitenkään olevansa pahoillaankaan.
Isoveli oli 12 ja sisko 11. kerroimme heti ja uutinen otettiin tosi innoissaan vastaan. Jossain vaiheessa kun vatsani alkoi olla aika mahtava, poika kyllä tuntui hieman nolostuvan sitä, mutta ei mitään isompaa kriisiä.
kertoa suht alussa. tietysti noita murkkuja saataa nolottaa ajatus siitä että vanhemmilla on välillään sellaista elämää että lapsia syntyy :) Mutta mie oon kertonut heti kun on tullut varmuus raskaudesta. tietäväthän sitten minkä takia oot mahdollisesti väsynyt/ huonovointinen.