Olen suorastaan järkyttynyt miten ihmiset kohtelevat toisiaan liikenteessä!
Oon 18v ja sain just kortin. Jos jossain on, vaikka 60 rajoitus niin eikö silloin ajeta 60 ?
Itse ainakin ajan tasan 60 ja muut roikkuvat perässä ja ohittelevat!!
Liikenteessä on ihan törkeitä ihmisiä!!!
Miksi pitää kaahailla ja roikkua perässä?
Minä siis saan kärsiä siitä, että toimin oikein?
Kommentit (10)
Siksi että jos mittari näyttää 60 niin et aja kuuttakymppiä ja se on raivostuttavaa. 60alueella voi surutta ajaa mittarin mukaan 65.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että jos mittari näyttää 60 niin et aja kuuttakymppiä ja se on raivostuttavaa. 60alueella voi surutta ajaa mittarin mukaan 65.
Kannattaa tarkistaa mitä mittari näyttää kun oikeasti ajaa 50, 60 ja 80 km/h. Tulos voi riippua renkaista eli kesärenkailla ei tulisi sakkoja mutta talvirenkailla sen sijaan napsahtaisi...
Vierailija kirjoitti:
Nopeusrajoitus ei tarkoita sitä, että on pakko ajaa tasan sitä suurinta sallittua nopeutta. Minun navigaattorini näyttäessä 60 nopeuteni on 60, ja voin ajaa vaikka 59 km/h rikkomatta silti mitään liikennesääntöä, tai hidastamalla huomattavasti muun liikenteen sujuvuutta. Monelle tuntuu "se oikea sallittu nopeus" olevan se korkein mahdollinen nopeus, josta poliisi ei sakota ja kaikki alle tämän ajavat ovat heidän mielestään vaarallisia tientukkoja.
N18 kirjoitti:
Oon 18v ja sain just kortin. Jos jossain on, vaikka 60 rajoitus niin eikö silloin ajeta 60 ?
Itse ainakin ajan tasan 60 ja muut roikkuvat perässä ja ohittelevat!!Liikenteessä on ihan törkeitä ihmisiä!!!
Tietäisitpä mitä se oli aikoinaan kun uusilla kuskeilla piti olla 80 lätkä takalasissa. Se oli kuin punainen vaate muille autoilijoille. Ohi piti mennä vaikka ajoi rajoituksen mukaan. Satasen alueella oli sitten muiden tukkona. Siitä olen samaa mieltä että moni tarvisi pikkusen opetusta liikennekäyttäytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
N18 kirjoitti:
Itse ainakin ajan tasan 60 ja muut roikkuvat perässä ja ohittelevat!!Liikenteessä on ihan törkeitä ihmisiä!!!
Tietäisitpä mitä se oli aikoinaan kun uusilla kuskeilla piti olla 80 lätkä takalasissa. Se oli kuin punainen vaate muille autoilijoille. Ohi piti mennä vaikka ajoi rajoituksen mukaan. Satasen alueella oli sitten muiden tukkona. Siitä olen samaa mieltä että moni tarvisi pikkusen opetusta liikennekäyttäytymiseen.
Oh yes. Varsinkaan keski-ikäiset miehet eivät kestäneet sitä, että piti ajaa perässä, kun nuori likka oli ratin takana ja autossa kasikympin lätkä, eli ohi piti päästä, vaikka sitten itsensä ja muun liikenteen vaarantaen. Ei ole pelkkiä kultaisia muistoja tuosta ajasta 31-32 vuotta sitten. Hyvä, kun hengissä säilyin.
Olet surullista kyllä oikeassa, ap.
Suojatielle meno on aikamoista uhkapeliä, koska todellakin joku autoilija saattaa pysähtyä ja antaa tietää kuten pitääkin, mutta viereisellä kaistalla ajava ei seuraa liikennettä vaan päräyttää suojatien yli meni sinnä mummo rollaattorin kanssa tai mamma lapset rattaissa.
Sitten on näitäkin, jotka elävät niin syvällä minä-minä -maailmassaan, että puhuvat laittomasti korvallaan olevaan älypuhelimeen ajaessaan ja ajavat lähes tyhjällä kadulla suoraan suojatien yli edes huomaamatta sitä ylittävää jalankulkijaa ja autoilijalle loistavaa punaista valoa. Kyllä, näitäkin olen kokenut useamman tapauksen viime vuosina eli auto meni niin läheltä, että hipaisi kerran vaatteita, kerran jopa kättäni (tuli jälkikin), mutta autoilija ei edes pysähtynyt, ei kai huomannut mitään, jatkoi vain "iloisesti" matkaansa. Ja vauhti oli hyvinkin rajoituksen yläkantissa tai yläpuolella. Kuvitteli kai olevansa omalla privaatilla ralliradallaan?
Eikä vaan autoilijat vaan myös pyöräilijät toimivat usein aivan törkeästi. Olen nyt viikon sisällä meinannut jäädä lujaa ajavan pyörän alle jo useamman kerran kävellessäni sellaisella jalkakäytävällä, jossa ei ole pyöräilijälle varattua osaa. Silti siellä palloilee näitä ratakiitureita kuin velodromilla.
Meidänkin lähellä on iso vilkas bulevardimainen katu, jonka keskellä on puita ja siinä kulkee erillinen pyörätie. Mutta eipä se kelpaa pyöräilijöille vaan he tunkevat väkisin ajamaan kadun viertä kulkeville kapeille jalkakäytäville, joka on tarkoitettu vain ja ainoastaan jalkaisin kulkeville. Siellä jalkakäytävällä ajavalle pyöräilijälle ilmestyy vastaantuleva jalankulkija aina yhtä suurena yllärinä kuin talvikelit VR:lle. Mitään tilannetajua pyöräveikoilla ei myöskään ole, vaan kun bussi pysähtyy pysäkille pyöräilijän on aivan pakko ajaa suhauttaa hippulat vinkuen suoraan pysäkin ja bussin välistä teloen bussista pois laskeutuvat ja siihen nousevat jalankulkijat.
Millähän noille sais täytettä sinne korvien väliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N18 kirjoitti:
Oh yes. Varsinkaan keski-ikäiset miehet eivät kestäneet sitä, että piti ajaa perässä, kun nuori likka oli ratin takana ja autossa kasikympin lätkä, eli ohi piti päästä, vaikka sitten itsensä ja muun liikenteen vaarantaen. Ei ole pelkkiä kultaisia muistoja tuosta ajasta 31-32 vuotta sitten. Hyvä, kun hengissä säilyin.
Joka ikinen tuttu oli mies tai nainen muistaa kuinka se 80 lätkä aiheutti ohituksia. Kenenkähän riemu idiootin idea se 80 lätkä alunperin oli? Varmasti eniten vaarallisia ohituksia aiheuttanut asia. Siitä on jäänyt mieleen niitä hulluimpia ohituksia. Useamman kerran piti väistää pientareelle että ilman kolaria pääsi ohi. Joskus kävi mielessä että annan mällätä vastaan tulevaan. Niin paljon pahimmilllaan vitutti se piittaamattomuus ohittelijoilla.
Bemarilla saa ajaa 10-15kmh kovempaa kun rajoituksessa. Tämä on kirjoittamaton sääntö ja sitä saa ja pitää noudattaa.
Autoissa nopeusmittari heittää noin kymmenen prosenttia, eli aika paljo.
Jos ajat satasta mittarin mukaan, saatatkin ajaa 90km/h, ja jos on pienet renkaat, körötät 85kilometrin tuntivauhtia .
Kokeile GPS-nopeusmittaria, kännykässäsi varmaan on sellainen.
-ÌISAK SONNI
Nyt on maha täynnä
Jep. Kokeilepa muuten samaan suuntaan kaksikaistaisella tiellä pysähtyä suojatien eteen esimerkiksi kääntymistä odottamaan, jos edelläsi oleva auto on jo risteysalueelle mennyt. Viereiseltä kaistalta ajavat ainakin täällä pääkaupunkiseudulla suurin osa pysähtymättä ohitse vaikka se on poliisinkin mukaan kortti pois - rikos.