Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän vanhemmat tällaisia?

Vierailija
08.07.2016 |

Asun pk-seudulla ja omat vanhemmat kauempana, joten kun he ovat kylässä, niin viipyvät useamman päivän. Äiti on kuitenkin äärimmäisen raskas vieras, kun hänellä on niin paljon suunnitelmia, mitä hän aikoo tehdä ja pakottaa minut aina niihin mukaan, koska tarvitsee apua eikä osaa liikkua pk-seudulla julkisilla ja milloin mistäkin syystä. Kaikki päivät on aamusta iltaan ohjelmaa, kun pitää käydä ainakin kolmella eri hautausmaalla katsomassa kuolleita sukulaisia, kylässä jonkun entisen koulukaverin kummin kaiman koiran luona, useilla eri kirpputoreilla ja muutenkin kaupoissa pyörimässä ja hintoja vertailemassa, mutta mitään kuitenkaan ostamatta. Varsinkin noilla kirppiksillä ja kaupoilla tylsistyn kuoliaaksi, kun itse en tarvitse mitään ja vaan odottelen, kun toinen tutkii ja ihmettelee ja sovittelee ja pähkäilee joka asiaa. Arvatkaas kuka on tulossa kohta taas käymään? Onko teidän vanhemmat tällaisia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vielä, että äitini ajattelee liikkumisen pk-seudulla olevan nopeaa ja kätevää, kun välimatkat kuulostaa niin lyhyiltä. Oikeasti johonkin 30 km matkaan saattaa mennä lähemmäs 2 tuntia, kun suoraa yhteyttä ei ole ja joutuu vaihtamaan julkisia kolmesti. Monesti nuo pikavisiitit esim. siellä hautausmaalla kestääkin matkoineen 5 h.

Vierailija
2/9 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen äitisi on? Jos ei ole kyseessä ihan vanhus, yritä saada hänet liikkumaan omatoimisesti. Jaksatte muutenkin vierailut paremmin, kun ette ole ihan koko ajan yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko miehen suku on tuollaista. Olettaa että majoitamme ja isännöimme.

Vierailija
4/9 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun vanhemmat, mutta vastaavia on muissa sukulaisissa. Niiden kanssa pitää olla menossa 24/7, kun tulevat Hkiin vieraisille. Viimeksi nukuin pari päivää putkeen tuollaisen matkaopasviikon jälkeen.

Vierailija
5/9 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat äidillesi kartan jossa on julkisenliikenteen pysäkit ja menopeliennumerot. Sitten sanot ettet nyt kerkiä mukaan. Sun ei ole mikään pakko olla matkaoppaana jollet halua. Toisaalta voisit ottaa nämä "äidinkuskausreissut" yhdessä olo aikana. Mutta vaan jos itse haluat.

Vierailija
6/9 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 60-vuotias, mutta asunut koko elämänsä maalla, niin ei oikein osaa toimia omatoimisesti kaupungissa. Ehkä jopa pelkää yksin liikkumista ja eksymistä. Olen koittanut opastaa häntä liikkumaan haluamiinsa paikkoihin yksin, jos on jossain halunnut käydä enkä ole jaksanut lähteä mukaan, mutta hän painostaa niin kovasti, että "kyllä sinunkin pitää lähteä" ja "lähtisit nyt", että en jaksa koko ajan inttää vastaan.

Ap

Vierailija
7/9 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on halvaantunut, eikä voi tehdä juuri mitään tai käydä juuri missään, koska ei pysty kävelemään muutamaa kymmentä metriä pidempään eikä toinen käsikään toimi. Antaisin kyllä aika paljon, jos voisimme yhdessä kiertää kyläpaikat, kaupat ja kirpparit. 

Vierailija
8/9 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on halvaantunut, eikä voi tehdä juuri mitään tai käydä juuri missään, koska ei pysty kävelemään muutamaa kymmentä metriä pidempään eikä toinen käsikään toimi. Antaisin kyllä aika paljon, jos voisimme yhdessä kiertää kyläpaikat, kaupat ja kirpparit. 

Aina joku vetää tämän kortin "mutta kun minulla ei ole äitiä ollenkaan, antaisin paljon jos äiti vielä eläisi".

Joojoo, näinhän se on, mutta ei se poista sitä, että varmasti ap:n äiti om raskas vieras. Tehdä nyt monta päivää tuollaista. Ja muutenkin, kun ei se äidin ja aikuisen tyttären yhdessäolo 24/7 aina niin auvoista ole, vaikka toki rakkaita toisille oltaisiinkin.

Vierailija
9/9 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: Kuulostaa hieman syyllistävältä sinun viestisi, sellaiselta "lautanen on syötävä tyhjäksi, koska Afrikan köyhillä ei ole mitään". Jos sinun äitisi olisi kunnossa ja toimisi kuten ap:n äiti, niin saattaisit itsekin kyllästyä. Jokainen saa katsoa tilannetta omalta kohdaltaan, ja ap:lla se nyt vaan on erilainen kuin sinulle.