Mitä siinä " pikkuveli" laulusssa lauletaan? Siis miten ne sanat menee siinä 2. säkeistössä?
Kommentit (16)
..tiedän kyllä että undulaatit tapaavat miesten vessoissa turpiinsa saada mutta...??
Mut mä en vaan ymmärrä tota "turpiinsa saada" . AAARGH? Ei se sovi tohon lauseeseen millään?
heh, kiva kun täällä on tänään taas nosteltu vanhoja ketjuja oikeen urakalla.
"Tapaavat miestenvessoissa turpiinsa saada", eihän siinä mitään epäselvää. Sensijaan en ymmärrä miks siinä lauletaan undulaateista.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 14:37"]"Tapaavat miestenvessoissa turpiinsa saada", eihän siinä mitään epäselvää. Sensijaan en ymmärrä miks siinä lauletaan undulaateista.
[/quote]
Undulaatit = pöyhistelevät tai naismaiset miehet?
Tarkottaisikohan se undulaatti sukupuoliseen vähemmistöön kuuluvaa miestä?
Undulaatit viittaa homoihin. Eli laulaja aavistelee että pikkuveli on homo, ja toivoo että tämä voisi vielä pitkään elää viatonta elämää omana pikkuveljenä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 14:37"]"Tapaavat miestenvessoissa turpiinsa saada", eihän siinä mitään epäselvää. Sensijaan en ymmärrä miks siinä lauletaan undulaateista.
[/quote]
Undulaatit = pöyhistelevät tai naismaiset miehet?
[/quote]
Ehkä ennemmin pienikokoiset, hauraat, niin kuin pikkuveli, jonka ei halua kasvaa aikuiseksi.
Tiedän että undulaatit tapaavat/miesten vessoissa turpiinsa saada/mutta vielä pikkuveli lukee aamulla/sängyssä mun kanssa sängyssä mun kanssa /sarkakuvia ?
Undulaatti, pieni ja hento
Tuossa biisissä on mielestäni aina ollut todella karmivat sanat ja idea.
Undulaatti tarkoittanee tässä tapauksessa untuvikkoa, viatonta, kokematonta ja naiivia lähtemään maailmalle.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 14:41"]Tuossa biisissä on mielestäni aina ollut todella karmivat sanat ja idea.
[/quote]
Miksi? Avaa vähän ajatustasi.
Kommentoija nro 13 on oikeassa. Sellaiset pojat saattavat saada turpaansa kännisiltä urpoilta jossain baarin miesten vessassa. Se tosin on yllättävää, miten ihmisillä on niin paljon ongelmia kielikuvien kanssa. Lukiossa jo 2000-luvun alussa nuoret eivät ymmärtäneet lukemaansa, vaan pilke silmäkulmassa kirjotetut mielipidekirjoitukset otettiin täysin kirjallisesti.
Tumma on taivas ja pimennetyt puut
kun matkustan pikkuveljen luota kaupunkiin
Olisin jo halunnut jäädä kotiin
herätä aikaisin aamulla lumiauran kolahduksiin
Pysy aina pikkuveljenä ja lintuna, älä koskaan miehisty
En meidän taloon lisää aikuisia halua
Tiedän kyllä että undulaatit tapaavat
miestenvessoissa turpiinsa saada
Mutta vielä pikkuveli lukee aamulla
sängyssä mun kanssa sängyssä mun kanssa sarjakuvia
Pysy aina pikkuveljenä ja lintuna, älä koskaan miehisty
En meidän taloon lisää aikuisia halua.