Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ompelijat APUA!!! (Tai älykkäät)

Vierailija
07.07.2016 |

Olen tekemässä sohvaan summittaista päällystettä. Kulmien ompelu sujuu muuten ihan hyvin, mutta sohvassa on L-kirjaimen muotoinen tyyny, enkä osaa pähkäillä, miten ompelen tuon sisäkulman jotenkin kunnolla. Pitääkö kangas leikata siitä kohden vinosti auki vai miten?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, saumanvara täytyy leikata siltä kohtaa auki melkein saumaan asti ja kohta on hyvä vahvistaa vielä muutamalla ylimääräisellä pistolla, vaikka käsin ompelemalla..

Vierailija
2/8 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä kangas? Jos tarkoitat saumavaraa, niin se voi kannattaa nipsaista reunasta saumaan auki. Mut välttämättä L-kulman ei pitäisi sutäkään tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Nyt en kyllä tajunnut. Siis kyseessä on tyyny, jossa jonkin verran paksuutta. Tavoitteena on siis saada pellavakangas tyynyn alle niin, että siihen saa lopuksi ommeltua kuminauhakujan, jotta kangas pysyy sitten paikoillaan. Aika vaikea selittää... Mulle ei kyllä siis auennut ollenkaan toi saumanvarajuttu. Lähinnä mietin, että pitääkö kangas leikata suoraan jommankumman L:n viivan mukaisesti vai viistosti kohtisuoraan kulmaa kohti. Lisäksi mietin, pitääkö siihen lisätä kolmiomainen kiila.

AP

Vierailija
4/8 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, siis nyt tajusin. Eli neuvotte leikkaamaan vinoon. Ongelma on kuitenkin edelleen tuo paksuus.

AP

Vierailija
5/8 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, uskalsin leikata ja kyllä siihen oli kiila pakko laittaa. Kiitos avusta!!!

AP

Vierailija
6/8 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kiilaa kaivata. Kaava tyynystä ja sauma kulmasta kulmaan. Tota kuminauha juttua en ymmärrä. Vetskarit ne vaatii.

Vierailija
7/8 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun siis kyseessä on vain sellainen huppu, ei kokopäällyste, eli se on alhaalta avonainen. Joo, en tosiaan ollut ihan selkeä aloituksessani Eli en ompele yhteen kahta L:n muotoista kangaspalaa, vaan mulla on yksi kangas, jonka ompelen tyynyn muotoon niin, että laitan vaan sen siihen päälle. En tiedä selkiskö yhtään...

AP

Vierailija
8/8 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko siis ommella sohvaan vain yhden kokonaisen "hupun"? Oon kerran yrittänyt miettiä millaisista osista se muodostuisi, ja se oli kyllä niin monimutkainen, että ei tullut mitään.

Eli en osaa auttaa, paitsi, että laita iso kangas päälle ja neulaa siitä malli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi