Haluan maalata taulun. Mitä tarvikkeita ostan?
Siis sellaisen, jossa väripinnassa sormella koettaessa on havaittavissa olevia kohollaan olevia rosoisia kohtia. On kai kyse öljyväreistä silloin?
Miten se maalauksen tekniikka..? Minulla ei ole mitään kokemusta, mutta olen aika hyvä piirtäjä ja haluaisin kokeilla nyt taulun maalaamista. Kurssit on liian kaukana, joten itse pitää nyt vaan pärjätä yksin.
Onko teillä antaa vinkkejä?
Kommentit (9)
Ei ole mahdollista mennä kursseille. Ihan liian kaukana, ei sovi mitenkään elämääni nyt sellaiset kurssit. Mutta oma "ateljee" on jo valmiiksi sisustettu eli oma askerteluhuone on käytössäni. ap
Taulupohja, joko valmis tai "puhdas" (tällöin vernissaa & muut pohjustukset), erikokoisia pensseleitä, öljy- tai akryylivärit. Suosittelen akryyleja aloittelijalle.
Youtubesta löytää loputtomasti aloittelijoille sopivia videoita hakusanalla Bob Ross.
Kiitos tosi paljon. Katson youtubesta. Hienoa :)
ap
Maalausteline myös. Ja tärpättiä öljyvärin laimennukseen.
Mikäli selkeästi rosoinen pinnan haluat niin sitten palettiveitsi on sinulle oikea työväline. Se on vaan todella hankala aloittelijalle. Muista myös että öljyvärit vie kuukausia kuivua
Kannattaa ehkä tosiaan kokeilla ensin akryylivärejä, jotta saat hieman ensituntumaa maalaamiseen. Eli ostoslista voisi olla seuraavanlainen; maalausteline (voi olla aluksi pieni pöytämalli), valmispohjia, eri kokoisia siveltimiä ja akryylimaalit. Maalauspalettina voi käyttää vaikkapa jäätelöpurkin kantta ja värien sekoittamiseen kertakäyttölusikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Taulupohja, joko valmis tai "puhdas" (tällöin vernissaa & muut pohjustukset), erikokoisia pensseleitä, öljy- tai akryylivärit. Suosittelen akryyleja aloittelijalle.
Maalarit käyttää pensseliä.
Kannatttaa mennä johonkin kuvataidekouluun niin oppii itse kehystämisen ja pohjustamisen ja eri maalaus tekniikat. Lisäksi koulujen kautta saa edullisesti tarvikkeet.