uusi tuttavani syö pelkästään mäkkärissä- minua hirvittää!
tutustuin jokin aika sitten vuotta nuorempaan tytteliin (olemme päälle kaksikymppisiä)
ja huomasin, että hän ei syö mitään muuta kuin mäkkäri ruokaa.
ei siis kerrassaan yhtään mitään muuta.
hän on reilusti ylipainoinen (mikä ei kuulu minulle tippakaan) mutta hänen elintapojaan seuratessani minulle tulee huoli hänestä.
en tiedä tarkalleen tiedostaako hän täysin omat ruokailutottumuksensa vai onko se vain hänen ruokavalionsa ja sillä piste.
en tiedä pitäisikö tai onko minulla edes oikeutta ilmaista tätä huoltani?
hän on suurimman osan ajasta todella väsynyt ja liikuntaa hän ei harrasta suoraan sanottuna ollenkaan. on ikävää katsoa kuinka hän tuntuu viikko viikolta olevan "huonommassa" kunnossa.
mitä voi pahimmillaan tapahtua jos ruokavalio on tuollainen? onko kokemuksia vastaavanlaisesta?
saako/voiko asiasta hänen kanssaan keskustella?
Kommentit (2)
Eikö sillä ole kotona mitään ruokaa? Monestiko päivässä käy mäkkärissä?
En varmaan kehtaisi sanoa mitään, kun tuollaisesta on helppo loukkaantua tosi pahastikin. Epäilen kuitenkin, ettei kukaan voi olla täysin tietämätön siitä, ettei mäkkäriruokavalio ole terveellinen.
Mitä jos ihan vaan kutsuisit tuttavaa vaikka sun luokse syömään? Kokkaat itse tai mikä vielä parempi: tehkää safkat yhdessä. Jospa vähitellen voisi tarttua jotain vaikutteita, varsinkin jos onnistut tekemään jotain hänenkin mielestään hyvää ruokaa (eikä vaan "terveellistä").