Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä suunnitelmastani? Liittyy miesjuttuun.

Vierailija
05.07.2016 |

Olen vielä toistaiseksi naimisissa, liitto rakkaudeton ja seksitön, jotenkin tullaan toimeen. Kolme lasta iältään 21v, 20v ja 14v. Olen tutustunut erääseen mieheen, jonka olen tavannut ja suunnittelemme mahdollista yhteistä elämää. Tämä mies asuu 390 km päässä minusta. Mitään muuta ongelmaahan tässä ei oikeastaan ole kuin tämä nuorin poikani, joka ei varmasti suostu lähtemään näiltä omilta kotimaisemilta muualle vaan haluaa jäädä isänsä kanssa tänne. Ja minä taas haluaisin hänet mukaani uuteen. Saako 14v päättää itse jäädä??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 12 -vuotiasta lasta on kuultava oikeuden päätöksen tueksi, toisinsanoen yli 12v lapsen omalla mielipiteellä on iso merkitys sen suhteen kumman luokse jää asumaan avioerotilanteessa. Jos lähdet toisen miehen matkaan (mikä sinänsä lienee jo pojalle shokki), anna edes päättää siitä, missä haluaa asua, äläkä pakota mukaan vain oman halusi takia.

Vierailija
2/10 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, luulitko että SINÄ voit sanella lapsesi puolesta??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun minä haluaisin pojan mukaani.

ap

Vierailija
4/10 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjähuora ei määrää mistään mitään, eikä ansaitse mitään, toivottavasti päädyt yksineläväksi hulluksi kissanaiseksi.

Vierailija
5/10 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tuomitsijoiden mielestä tässä surkeessa liitossa kitua loppuelämä vai miten?

ap

Vierailija
6/10 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika voi itse päättää kumma luona haluaa asua.

Vierailija
7/10 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika voi päättää ihan itse missä asuu. 

Ja nyt muuten ei kannata ruveta poikaa pakottamaan, neljän vuoden kuluttua täysi-ikäistyvä ihminen on eri asia kuin sylissä kannettava pikkuvauva joka ei muista edes eilistä päivää... Mieti sitä suhdettasi lapseesi tämän aikuistuttuakin. 

Vierailija
8/10 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tuomitsijoiden mielestä tässä surkeessa liitossa kitua loppuelämä vai miten?

ap

Ei, mutta poikaa on silti turha laittaa kärsimään äitinsä  päätöksestä muuttaa toiselle paikkakunnalle. Antaa lapsen elää omaa elämäänsä, ja äiti saa elää omaansa. Ethän sinäkään ole jäämässä poikasi takia kotipaikkakunnallesi, joten miksi pojankaan pitäisi jättää kaverinsa/isänsä ja lähteä mukaasi vieraalle paikkakunnalle?

Vierailija
9/10 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse elää huonossa suhteessa, mutta olisi tosi väärin repiä mukaansa lapsi, joka ei halua. Etenkin kun puhutaan 14-vuotiaasta, joka on keskellä yläastetta (eli joutuisi vaihtamaan koulua), jolla on jo varmasti vankka kaveriporukka, kenties harrastuskin (joukkue?), omat juuret ja elämä. Kyllä sen ikäistä pitää kuunnella, tosin eiköhän jokainen normaalilla järjellä varustettu vanhempi kuuntelisikin.

Itsekkäitä päätöksiä on ehtinyt tekemään ennen lapsia ja lasten aikuistuttua, mutta huollettavan kanssa se itsekkyys on pakko laimentaa, koska kyse ei ole vain itsestä ja "mutku mä haluun". Nyt siis kuitenkin kyse tilanteesta, jossa teini voisi jäädä isälleen, eikä niin että joutuisi susien huoltamaksi metsään jos ei lähde.

Vierailija
10/10 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet pojan toisaalle, joka muutta sitten omilleen ehkä jo 2 vuoden päästä?

Huonossa liitossa kenenkään ei tarvitse olla.