Miksi autoilija kiilaa kolmion takaa eteen, eikä sitten kuitenkaan aja edes niin lujaa kuin saisi?
En vain ymmärrä, ja näin käy kuitenkin aika usein. Takanani ei edes mikään kamala jono, välillä ei ketään joten se kolmion takana oleva ei joutuisi edes kauan odottamaan, ja silti on vain pakko tunkea sinne eteen niin että itse joutuu hidastamaan vaikka olisi etuajo-oikeus. Sitä tietysti olettaa että sillä ihmisellä on valtava kiire kun näin tekee, mutta sitten ajaakin tyyliin viittäkymmentä kuudenkympin alueella.
Raivostutyavaa!
Myöntääkö kukaan täällä tekevänsä tätä? Voisitko selittää miksi teet näin?
Kommentit (12)
Kukaan ei myönnä tekevänsä tätä :)
Aamulla just joku tuli mun prätkän eteen todella törkeästi. Eikä saanut sitä vanhaa haisevaa mersuaan kiihtymään mihinkään. Onneksi itsellä vehje jolla pääsee nopeasti ohi.
Kuskina tais olla vanhempi rouvas-/herrashenkilö? Joten tämä case oli tässä.
Vanhukset ei taida käydä niin paljon tällä palstalla? Autoa kyllä ajelevat, välillä aika pelottavin seurauksin...
Jotain törppöjä. Itse olen välillä ollut miehen mukana rekan kyydissä, niin yks kerta on kyllä jäänyt niin vahvasti mieleen. Joku hullu siis tuli kolmion takaa sen rekan eteen. Ei vissiin tiennyt, että rekka ei ihan sekunnissa hidastu... onneksi ei osuttu perään. Kaukana ei ollut. Vaikka eipä siitä vahinkoa meille olisi koitunut. Mutta kukapa silti haluaa toisen perään mösähtää monen tonnin painoisella autolla.
Tätä tapahtuu itselle tosi usein. Aika hölmöä, kun monesti takanani ei tule ketään. Joskus kaksikin autoa tulee, eivät ehdi edes kiihdyttää ja sitten lopulta jäävät ajamaan kahdeksaakymppiä satasen alueella.
Todennäköisesti pää ei käänny, niin ei näe autoa, joka on lähestulkoon kuolleessa kulmassa. Itse katson aina taakse kun liityn, en koskaan luota pelkästään peileihin. Moni ihminen ei päätään käännä tai uskoo ehtivänsä, kun on ennenkin ehtinyt. Sitten yritetään sitä koslaa kiihdytellä tai ei edes välitetä siitä, että muut tulee takaa kovempaa.
Luulenpa kyllä, että kukaan ei tule tähän sun ketjuusi myöntämään, että olisi juuri sellainen vahapääkuski.
Näitä vahapäitä riittää. Kerran eräs ohitti minut rehvakkaasti reilua ylinopeutta kun ajoin 40 km/h alueella reilua neljää kymppiä. Sitten vähän matkan päässä 100 km/h alueella hän nysväsi edessäni tien tukkona reilua 80 km/h.
Tämä on kyllä raivostuttavaa. Yleensä jos joku näin toimii, on kuskina nainen tai joku 1000 vuotias.
Liikenteessä ärsyttävimmät asiat:
- ajetaan reilusti alle sallitun nopeuden, mutta kun ohituskaista alkaa, ajetaan REILUSTI yli sallitun nopeuden, ja kun ohituskaista päättyy, hidastetaan jälleen
-Ei osata kiihdyttää kunnolla moottoritielle liittyessä
-Kurvataan kolmion takaa eteen (vaikka takana ei tulisi ketään) niin että täytyy jarruttaa ja väistää tätä kolmion takaa tulijaa
En keksi muuta selitystä tähän kun että kuski ei osaa hahmottaa/ymmärrä että hän ei ehdi siihen sinun eteesi. Eli perus pönttöpää liikenteessä. Näitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä raivostuttavaa. Yleensä jos joku näin toimii, on kuskina nainen tai joku 1000 vuotias.
Liikenteessä ärsyttävimmät asiat:
- ajetaan reilusti alle sallitun nopeuden, mutta kun ohituskaista alkaa, ajetaan REILUSTI yli sallitun nopeuden, ja kun ohituskaista päättyy, hidastetaan jälleen
-Ei osata kiihdyttää kunnolla moottoritielle liittyessä
-Kurvataan kolmion takaa eteen (vaikka takana ei tulisi ketään) niin että täytyy jarruttaa ja väistää tätä kolmion takaa tulijaa
Tuntuu NIIN tutulta.
Lisäksi kun maantiellä saavuttaa alinopeutta ajavan possujunan ja ohittaa sen joko kerralla tai yksitellen niin sitten näkyy taustapeilistä kun muutkin alkavat ohitella sitä jonon vetäjää.
Ja sitten se kun jämähdetään ajamaan reilua alinopeutta ajavan poliisiauton perään nelikaistaisellakin tiellä. Itse kun ohitan helahoidon niin suu auki katsotaan "Kyllä nyt poliisi antaa isot sakot kun tuo ajoi ohi! Jaa eiks ne teekään mitään. IHME!"
Up