Loppu kuun ruokaraha 40e
Ekaa kertaa olen nyt tilanteessa, että joutuu ihan laskemaan ja miettimään mitä kaupasta ostaa. (Ostin juuri uuden auton, joten vain tämä kuu mennään tiukilla.) Käytössä loppu kuulle yhden hengen taloudelle 40e. Auttakaa viisaammat!
Kaapeista löytyy nyt
Jääkaappi: kilo perunoita, vajaa kilo porkkanoita, bataatti, kurkkua, voita, juustoa, leikkelettä, 5 purkkia ruokakermaa, raejuustoa, litra jugurttia.
Kuivakaappi: erilaisia jauhoja, cuscusta reilu paketillinen, makaronia reilusti, sipulia, kaksi pakettia puurohiutaleita, ohrahelmiä puoli pakettia, kuivahiivaa
Pakastin: marjoja, 2 pakettia jauhelihaa, 1 perunasipulisekoitus, 2 pussia kasviksia.
Lisäksi muutama omena ja persikka.
Aamuisin syön puuroa marjoilla. Huomenna teen kasvissosekeittoa, josta riittää varmaan kolmeksi päiväksi. Myös sämpylöitä ajattelin tehdä, kerta jauhoja on.
Tiedän, että tilanne ei ole toivoton, mutta mielikuvitus puuttuu. Monesti tulee ostettua hetken mielijohteesta ruokaa ja osa meneekin suoraa roskiin, kun päiväys tulee vastaan.
Joten mitä ostan tuolla rahalla ja mitä ruokaa teen?
Kommentit (26)
Osta kuivattuja herneitä n 70 snt/pussi ja keitä siitä kasvishernekeittoa. Lisää siis sekaan kaapistasi sipulia ja porkkanaa.
Ostat kaalinkerän ja teet kaalilaatikkoa jauhelihasta
Meet lenkille ja keräät pullot
Voi uusavuttomuus. Itse maksoin juuri vuokrani ja saan kesätöistä palkkani tod.näk. tällä viikolla (riippuu miten pankit hoitavat asian). Palautin pullot, osan olen itse kerännyt ja sain niistä 4,20e. Kävin Lidlissä ja ostin ruokatarvikkeita, maksoi 3,90. Tililläni on 8,21e. Seuraavan kerran saan rahaa 22. päivä, eläkettä 60 euroa.
Sinulla on kuules asiat hyvin.
//Muokkaus; kesätyöpalkkani on 120 euroa.
Kannattaa varmaan syödä se jugurtti nyt ekana aamupaloiksi/iltapaloiksi ettei mene pilalle. Samoin tehdä ne sämpylät ja täyttää leikkeleillä, ja kurkulla. Samoin raejuusto kannattaa heittää vaikka sinne kasviskeiton joukkoon, tulee proteiinia myös.
Omenoista voi tehdä vaikka piirakan.
Jauhelihaperunalaatikko ja makaroonilaatikko ovat täyttäviä ruokia, ja niistähän voi osan laittaa pakkaseen, jos ei huvita syödä montaa päivää samaa.
Amerikkalaiset syövät kuulema paljon juustomakaroonia, tuossahan on aineita siihenkin.
Kananmunat ovat halpaa ruokaa.
Provo...ei kukaan osta autoa jos ei ole rahaa edes lapsiaan ruokkia
kokematon97 kirjoitti:
Voi uusavuttomuus. Itse maksoin juuri vuokrani ja saan kesätöistä palkkani tod.näk. tällä viikolla (riippuu miten pankit hoitavat asian). Palautin pullot, osan olen itse kerännyt ja sain niistä 4,20e. Kävin Lidlissä ja ostin ruokatarvikkeita, maksoi 3,90. Tililläni on 8,21e. Seuraavan kerran saan rahaa 22. päivä, eläkettä 60 euroa.
No jo on surkea palkka. Tienasin pelkästään tänään tuon tuplana.
Vierailija kirjoitti:
Provo...ei kukaan osta autoa jos ei ole rahaa edes lapsiaan ruokkia
Miksi vastata viesteihin, jos ei jaksa niitä ajatuksella lukea.
Älä mene kauppaan vaan käytä ruokia pois kun niitä kerran kotona on vaikka koko kuuksi.
Kananmunat on halpa lisä moneen ruokaaan jossei lihaan/kalaan/kanaan ole varaa. Soijarouhe tietysti myös.
Tee vaikka makaroonilaatikkoa niin että puolet jauhelihaa ja puolet soijarouhetta, tuosta tulee 3 päivän satsi meidän viishenkisellä perheelle joten sulle riittää varmasti yli viikoksi. Laita heti valmistuksen jälkeen pakkaseen puolet annospakkauksina niin ei ala tulla korvista ulos, syöt sit loppukuusta noita.
Hernekeittoa myös halpa tehdä ite, hernepussi maksaa ehkä 1,5e. Toinen jauhelihapaketeista siihen ja sipulia niin tuolla elää taas viikon.
Itse ainakin olen ostanut 700 gramman sikanautajauhelihaa Prismasta siihen 3e hintaan ja jakanut kahdeksaan osaan ja pakastanut erillisissä pusseissa. Ei tarvitse samaa ruokaa syödä montaa päivää. Noita kun ostat 3 pakettia niin siitähän riittää jo 24 päivälle päiväruuaksi pastojen, perunoiden jne kanssa syötäväksi. Iso reissumiespaketti muuten maksaa n. euron prismassa. Sitä runsaasti.
kokematon97 kirjoitti:
Tiedän olevani hiukan uusavuton, mutta tosiaan koskaan aikasemmin ei ole tarvinut ruokaostoksia miettiä. Pulloja mulla on kotona muutamia. Säästössäkin rahaa on hiukan, jos jotain yllättävää tulee. Jos tämän kuukauden aikana oppisin eroon tästä uusavuttomuudesta!
Ap
No ostaisin porsaan ulkofilettä tarjouksesta ja curryn sekaan perunat ja vihannekset. Täyttävää ja siitä syöt ainakin 4pv. Iltaisin munakasta, jos on raejuustoa niin tomaatit halpoja, tomaattikeittoa voisit tehdä. Ulkofilettä sai Prismassa 6,95e kg, ostin 2kg. Kilosta syö viikon. Lisäksi tarvitsee kookosmaitoa tölkin ja tomaatteja ja mausteita. Kookosmaito on vähän kallista. Tomaattikeittoon menee porkkanaa ja on hyvää, tomaatteja voi saada euron kilo. Munakasta iltaisin kun ruokakermaa jo on.
Syö se uusi auto tai penkit siitä.
Uskomatonta kyllä on ihmisten rahankäyttö ja ajattelumaailma!
" Ostanpa uuden auton tässä näin! Ihan vaan vaikka loppukuuksi jää rahaa 40 euroa! "
Ei pahalla sinua kohtaan mutta minulla ihan aikuisten oikeasti monesti koskee päähän kun luen tätä palstaa. Tai ei se helpota kun tuttava kertoo " Lähdetään Barbadokselle 3 viikkooo! Ei oo maksettu asuntolainan lyhennyksiä kahteeen kuuukauteen! Ihan purkkihernaria ollaan syöty! Miks te ette lomaile missään? HAH HAH HAA "
Ei ei mikä teitä vaivaa!?
Tee ihmeessä ne sämpylät :) Itse suosittelen keitettyjä porkkanoita sekä kukkakaalia.
Miten tuota soijarouhetta käytetään. Tai mitä sille siis pitää tehdä, että sitä voi syödä? Sitä olisin ainakin halukas kokeilemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
" Ostanpa uuden auton tässä näin! Ihan vaan vaikka loppukuuksi jää rahaa 40 euroa! "
Ei pahalla sinua kohtaan mutta minulla ihan aikuisten oikeasti monesti koskee päähän kun luen tätä palstaa. Tai ei se helpota kun tuttava kertoo " Lähdetään Barbadokselle 3 viikkooo! Ei oo maksettu asuntolainan lyhennyksiä kahteeen kuuukauteen! Ihan purkkihernaria ollaan syöty! Miks te ette lomaile missään? HAH HAH HAA "
No jos vaikka tarvitsee välttämättä autoa töissä. " uusi auto" ja uusi auto voi olla ihan eri asia.
Joku kasvispata,makaroonilaatikko,sämpylöitä,omenapiirakka+kermavaahtoa
Vierailija kirjoitti:
Tili ei ole nollilla, laskut ja lainan saan ongelmitta maksettua ja tosiaan siellä säästössäkin rahaa on. Haluan nimenomaan jättää rahaa tilille, jos yllätyksiä tulee. Ruokaa olen varannut tuon 40e ja kaiken järjen mukaan sen pitäisi riittää. Otan tämän kuukauden myös oppina tälle mun huolimattomalle rahankäytölle ruoan suhteen. Ja joo, edellinen auto hajosi sen verran pahasti, että korjata ei kannattanut ja työssäni oma auto on pakollinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo henkilö valittanut vaan kyseli vinkkejä. Mielestäni on fiksumpi tehdä noin ja osataa auto käteisellä ja kärsiä yksi kuukausi kuin maksaa osamaksukorkoja. Aloittaja sanoi olevan 40 euroa yhden henkilön ruokiin. Oletan että asuu yksin tai jos on 3x40 niin sehän helpottaa jo kummasti.
Aloittaja eli AP kertoi ostaneensa UUDEN AUTON. Ei autoa tai KÄYTETTYÄ autoa. Sitten viestissä 18 hän kertoi hänellä olevan rahaa tilillä sekä säästössä. Eli aloittaja AP haluaa vaan kokeilla miten selviää 40 eurolla loppukuun. Tätä asiaa ei selvinnyt AP:n ensimmäisestä viestistä.
Mutta miksi ihmeessä varsinkin kun on ostanut UUDEN AUTON haluaa itseään ns. rangaista 40 euron loppukuun ruokabudjetilla? Eikö olisi kiva kun voisi ostaa mitä haluaa ja käydä vaikka edes kerran ulkona syömässä?
Minulla ei ole uutta autoa tai vanhaa autoa. Minulla on 250 euroa tämän loppukuun ruokabudjetti ja aion käydä kerran ulkona syömässä.
Anteeksi kun oikein ymmärrä tätä nykyaikaa.
Ainakin keittoa juureksista, jauhelihasta laatikkoa. Ei hätää, kun on noin paljon varalla.