Ymmärtääkö nuoret että lapseton ja nuori on eri asioita?
Minusta lapseton on jo reilusti 40 -vuotias menopaussin kokenut henkilö.Nuori parikymppinen ei ole lapseton.Ei siinä vaiheessa kuulukaan olla lapsia.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ymmärrä tota sun otsikkoa.
Kaikki saavat olla ymmärtämättä.
Lapseton on lapseton. Ihan riippumatta sinun mielipiteestäsi ja siitä, koska "pitää olla lapsia".
"Minusta lapseton on jo reilusti 40 -vuotias menopaussin kokenut henkilö.Nuori parikymppinen ei ole lapseton.Ei siinä vaiheessa kuulukaan olla lapsia."
Hmm. Nämä eivät taida olla mieleipide asioita. - Entäs jos nuori sanotaanko 19 -vuotias on "jo" saanut lapsen, niin miksi häntä on lupa kutsua? (- Minusta lapseton ei olisi oikein kuvaava ilmaisu).
Jos ei ole lapsia on lapseton. Sitten kun niitä lapsia on, ei enää ole lapseton. Iästä viis.
Näet sen niin että jos joku voisi potentiaalisesti vielä saada lapsia häntä ei voisi kutsua lapsettomaksi. Aidosti lapseton on jo hedelmätön henkilö joka ei kykene enää lisääntymään.
Hyvin harvoin siis parikymppistä voisi kuvailla lapsettomaksi tuolla merkityksellä.
Ymmärrän pointin, ehkä vähän turha pointti. Ketä tahansa kenellä ei ole lapsia voi minun mielestäni kuvailla lapsettomaksi, paljon selkeämpää niin.
No minusta kauhean nuoren ihmisen on turhaa koittaa ymmärtää lapsiperheiden asioita.Ja on täysin turhaa kertoa olevansa lapseton jos on itsekin lapsi.
Antaa vain oudon kuvan oikeasti lapsettomista ihmisistä kun teinit kitisee lasten häiritsevän.
Useassa keskustelussa on näitä 18 vuotiaita lapsettomia ja oikeasti lapsettomia vanhoja akkoja.Antaa oudon kuvan vanhoistapiioista.
Jos 20-vuotiaalla naisella (tai miehellä) ei ole lapsia, mikä on aloittajan mielestä häntä hyvin kuvaava adjektiivi (lapsettomuuteen liittyen)?
8. jatkaa.
Ja jos noinkin nuori voi jo kärsiä lapsettomuudesta/hedelmättömyydestä, niin sillekään ei ole ikärajaa, jos siihen viittasit.
Toivottavasti kukaan 40 pelin menettänyt ei kerro täällä,kuinka leikkivät lapset häiritsevät häntä,koska hän on lapseton.Ja "onneksi minulla ei ole lapsia,koska pillu menee pilalle" antaa oikeasti lapsettomista omituisen kuvan.
Ei nelikymppisellä vielä ole menopaussia.
Vierailija kirjoitti:
Jos 20-vuotiaalla naisella (tai miehellä) ei ole lapsia, mikä on aloittajan mielestä häntä hyvin kuvaava adjektiivi (lapsettomuuteen liittyen)?
No pitääkö sen tuon ikäisellä olla jokin titteli?Minusta nuoren on turha osallistua näihin keskusteluihin kirkuen "mulle ei ainakaan ikinä tuu vauvoja koska ne on niin ällöjä" ;)
Lapseton on henkilö, jolla voisi olla lapsia (ikänsä puolesta oletettavasti hedelmällinen tai vanhempi), mutta ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ei nelikymppisellä vielä ole menopaussia.
Nelikymppinen=neljästä viiteenkymmeneen vuotias,on menopaussi iässä.
Aivan omituinen aihe ja ap:n perustelut.
Erikseen on tahattomasti lapsettomat (haluaisivat lapsia, mutta eivät saa) ja vapaaehtoisesti lapsettomat (eivät halua koskaan lapsia). Lapsettomia ovat kaikki aikuiset, joilla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Lapseton on henkilö, jolla voisi olla lapsia (ikänsä puolesta oletettavasti hedelmällinen tai vanhempi), mutta ei ole lapsia.
Olen 14 vuotias ja mulla alko menkat 12 vuotiaana.En aijo ikinä tehdä lapsia koska olen isosta perheestä ja se on ihan perseestä.Voin sanoo että oon lapseton.Oon sen päättäny.
Hmm. Miksi muuten ketään pitäsi kuvailla "lapselliseksi" tai "lapsettomaksi." - Jos näet minut kadulla niin näetkö jostain, onko minulla lapsia vai ei. - Ei ole ainaknaan minun tapaistani kertoa, että jos jou kysyy jostain ystävästän tai kaveristani, että millainen n.n- on, että no hän on sellainen lapsellinen, tai tuollainen lapseton nainen tai mies. - Tai ainakin teen niin hyvin harvoin. - Mutta tuntemattomasta ihmisestä tuskin koskaan.
Tiedän etten ikinä halua lapsia.Jo pelkkä synnyttämisen ajatus on ällöttävä.En halua kiljuvia kakaroita.Olen lapseton.T.19 -vuotias.
Eli siis, "lapsettomaksi" sanottaisiin vain lapsettomia 40+ ikäisiä? Ja lapsettomia parikymppisiä ei voi sanoa "lapsettomiksi"? Miksi sitten sanotaan esimerkiksi lapsetonta 35-vuotiasta? :D
Kukaan ei ymmärrä tota sun otsikkoa.