Millainen asuinalue on Myllypuro?
Olemme miehehn kanssa kahden asunno välillä. Toinen sijaitsee kantakaupungissa Punavuoressa, mutta on pieni, eikä kolmelle lapselle riittäisi omia huoneita jokaiselle. Siitä tuskin tulisi vielä ongelmaa, mutta lasten kasvaessa olisi joka tapauksessa muutettava. Hyviä puolia keskustan läheisyys, turvallinen ympäristö ja kaunis vanha (kerros)talo. Huono puoli jatkuva liikenne, en uskaltaisi välttämättä päästää lapsia yksin liikkumaan vielä ekaluokalla tai tokaluokalla kouluun.
Toinen sijaitsee Myllypurossa rivitalossa pientaloalueella. Asunto on isompi ja jokaiselle riittäisi oma huone, eli ei olisi pakko muuttaa myöhemmin, mutta on silti halvempi kuin toinen asunto. Hyviä puolia on, että puisto on melko lähellä, ja asunnossa on oma aidattu piha johon näkee olohuoneesta ja keittiöstä, eli lapset voisi päästää siihen leikkimään huoletta nyt kun ovat pieniäkin. Alueella halkovat isot kävelytiet eli ei tarvitse ylittää autotietä kun kerran esim kauppaan mentäessä (tai metrolle, tai päiväkotiin tai koululle) eli lapset vosii päästää myös yksin kulkemaan koulutielle kun sen aika koittaa. Myös kissa pääsisi silloin ulos omalle pihalle. Toisen seinänaapurin tapasin ja vaikutti ihan normaalilta, tosin rivitalossa joutuu olemaan enemmän tekemisissä muiden kanssa kun kerrostalossa. Huonoja puolia arveluttaa Myllypuron maine, etenkin koulusta olen kuullut huonoa..? En haluaisi, että lapset joutuvat kouluun, jossa opettajien aika menee siihen, että ongelmatapaukset yritetään pitää kurissa ja koko muun luokan opetus kärsii. Myllypurosta minulla olisi myös pidempi matka töihin, miehelläni taas lyhyempi. Viisivuotiaamme käy Liikuntamyllyssä telinevoimistelemassa, jonka takia alue tuli siis meille mieleenkin alunperin.
Isompaa asuntoa kantakaupungista ei taas ole ainakaan vielä mahdollista hankkia. :/ Toisaalta mietin, että riittäisiköhän lapsille se, että isompina huoneen jakaisi kirjahyllyllä tms jolloin kummallekin tulisi oma "soppi" ja aiheuttaisiko se närää, että isommalla sisaruksella on oma huone. Kyseessä olevat lapsemme 1v, 2v ja 5v.
Kommentit (29)
Joo, tiedän että on aataminaikuinen keskustelu. Silti, muutin itse Kalliosta 30 vuoden asumisen jälkeen Myltsin pientaloalueelle OKT:oon, ja se muutos oli yksi aikuisen elämäni parhaista. On tilaa, rauhaa ja vehreyttä, eikä Kalliosta niin kovin tuttua narkki- tai hörhöporukkaa missään! Ja ovat kuulemma ne koulutkin käyneet parantumaan Puu-Myllypuroon muuttaneiden lapsiperheiden takia - tosin itsellä ei lapsia, joten sillä ei henk. koht. väliä.
Mutta suosittelen, laadukasta ja rauhallista elämää! Ja tiedoksi autoilua inhoaville vielä, että tuohon muutaman sadan metrin päähän tulee vielä lähivuosina sporakin ;)
Maurizio kirjoitti:
Joo, tiedän että on aataminaikuinen keskustelu. Silti, muutin itse Kalliosta 30 vuoden asumisen jälkeen Myltsin pientaloalueelle OKT:oon, ja se muutos oli yksi aikuisen elämäni parhaista. On tilaa, rauhaa ja vehreyttä, eikä Kalliosta niin kovin tuttua narkki- tai hörhöporukkaa missään! Ja ovat kuulemma ne koulutkin käyneet parantumaan Puu-Myllypuroon muuttaneiden lapsiperheiden takia - tosin itsellä ei lapsia, joten sillä ei henk. koht. väliä.
Mutta suosittelen, laadukasta ja rauhallista elämää! Ja tiedoksi autoilua inhoaville vielä, että tuohon muutaman sadan metrin päähän tulee vielä lähivuosina sporakin ;)
Myllypuroon ratikka, mitäh?
Rööperi nyt ei ole läheskään niin turvallinen kuin myllypuro. Lisäksi ainainen melu, lika, liikennesaasteet, ahtaus jne jne. Ehdottomasti näistä myllypuro, etenkin lapsiperheelle.
Itse myllypurossa. Tää on mikstuuraa ma-muja, wt:tä, metropolian opiskelijoita, alempi keskiluokkaisia, liikuntamyllyläisia.
Kyllä näkyy lopputuloksessa kaavoittamisen eri vaiheet, suomalainen asuinalueiden erkaantumisen estäminen. Vielä toistaiseksi ihan ookoo.
En muuttaisi. Ei voi tietää vaikka löytyisi uusi kaatopaikka jonkun talon alta. Tuilläpäin kun tuntuu muisti olevan hyvin lyhyt.
Sorry, Punavuori on mielestäni todella inhottava. Kallis ja ahdas ja ruma.
Ehdottomasti Myllypuro.
Kuollut