Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nainen olla todellinen feministi, jos hän ei ole suorittanut asepalvelusta?

Vierailija
03.07.2016 |

Eihän se ole mitään todellisen tasa-arvon hakemista, että huudetaan kurkku suorana oikeuksien perään, mutta annetaan muiden hoitaa ne ikävät velvollisuudet, jotka jonkun on kuitenkin pakko hoitaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikon kysymykseen:

Mielestäni ei voi.

Vierailija
2/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin sen ikäinen, että armeija olisi ollut ajankohtainen, en sinne päässyt (koska laki oli niin). Eikä tasa-arvo suinkaan ole sitä, että kaikkien pitää tehdä samalla lailla. Suurimmalle osalle miehistä siitä on hyötyä, että käyvät armeijan ja niille naisillekin jotka sen käyvät. Armeijan käynyt nuorimies on varmasti etusijalla saman koulutuksen saaneeseen nuoreen naiseen työmarkkinoilla ja tää on fakta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi, asepalvelus ei nimittäin ole epätasa-arvoinen miehille. Miehet käyvät armeijan, naiset synnyttävät. Asepalvelusta vastustavat miehet voivat kokeilla synnyttämistä, jos isänmaan puolustaminen ei kiinnosta.

Vierailija
4/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi, asepalvelus ei nimittäin ole epätasa-arvoinen miehille. Miehet käyvät armeijan, naiset synnyttävät. Asepalvelusta vastustavat miehet voivat kokeilla synnyttämistä, jos isänmaan puolustaminen ei kiinnosta.

eli feministien mielestä naisten tehtävä on synnyttää??  :D    Jos sanoisit tuon feministien keskellä voisi tulla hyvää palautetta :D 

Vierailija
5/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan minnekään hiton armeijaan mene. Minä ansaitsen parempaa. Nykyinen armeija kyllä kaipaa feminismiä, mutta on pidettävä miesten velvollisuutena. 

Vierailija
6/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Suurin osa feminismin suuntauksista vastustaa asepalvelusta, vaikka se olisikin vain miehille. Juuri siksi, että se heikentää sukupuolten välistä tasa-arvoa.

Vierailija
7/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli feministien mielestä naisten tehtävä on synnyttää??  :D    Jos sanoisit tuon feministien keskellä voisi tulla hyvää palautetta :D 

Miten niin, mulla on neljä lasta ja olen ollut feministi jo ennen kuin sä synnyit.

Vierailija
8/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko pakollinen asevelvollisuus on epäfeminististä, mutta miesten muodostama ongelma miehille. 

Vierailija
9/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Mutta tämähän on maa, jossa naisilla on vain oikeuksia ja etuisuuksia, mutta ei velvoitteita.

Käsi hyvin pitkässä ojossa on mukava nyppiä rusinat pullasta.

Vierailija
10/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat kaksi toisiinsa liittymätöntä epäkohtaa. Mietipäs, kun joku miespoliitikko sanoisi, että naisalojen alemmat palkat eivät ole mikään ongelma, koska miehet joutuvat käymään armeijan. Ei kaksi vääryyttä tee yhtä oikeutta. Muutenkin logiikkasi on kummallinen, koska aseVELVOLLISUUS on vähän eri asia kuin biologinen ETUOIKEUS synnyttää lapsi niin halutessaan (poislukien lapsettomuusongelmat yms.).

Feminismi = antakaa mulle kaikki oikeudet, mutta ei velvollisuuksia.

Vierailija
11/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, mutta silloin pitää kannattaa ajatusta siitä että asepalveluksen tulisi olla miehillekin vapaaehtoinen:)

Ennenhän vain miehet saivat mennä armeijaan, nykyäänkin asepalveluksen epätasa-arvoisuus juontaa juurensa siihen, että koetaan ettei naisia tarvita sinne miesten hommiin huseeraamaan, eikä suinkaan siihen, että miehiä halutaan alistaa. Tämä on tietenkin nykypäivänä asetettu uuteen valoon, kun sukupuoliroolien ahtautta on alettu kyseenalaistaa, eikä armeijaan meneminen ole enää samalla tavalla miehelle tavoiteltava aikuistumisriitti jonka pääasiallinen syy on tehdä pojista miehiä.

Vierailija
12/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin, mulla on neljä lasta ja olen ollut feministi jo ennen kuin sä synnyit.

??? Sulla on feministinä 4 lasta. OK. Mulla vaan kaksi. Asiayhteyttä en vaan ymmärrä. Onko siis kaikkien naisten velvollisuus synnyttää lapsia? Jos on, et ole feministi. Jos ei, et voi verrata asevelvollisuuteen.

Vierailija
13/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Vastustan pakollista asepalvelusta. Kannatan palkka-armeijaan.

T. Feministi

Vierailija
14/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat kaksi toisiinsa liittymätöntä epäkohtaa. Mietipäs, kun joku miespoliitikko sanoisi, että naisalojen alemmat palkat eivät ole mikään ongelma, koska miehet joutuvat käymään armeijan. Ei kaksi vääryyttä tee yhtä oikeutta. Muutenkin logiikkasi on kummallinen, koska aseVELVOLLISUUS on vähän eri asia kuin biologinen ETUOIKEUS synnyttää lapsi niin halutessaan (poislukien lapsettomuusongelmat yms.).

Feminismi = antakaa mulle kaikki oikeudet, mutta ei velvollisuuksia.

Kaksi väärää ei tosiaankaan kumoa toisiaan, mutta pitää huomioida että historiallisesta perspektiivistä nämä kaksi vääryyttä on niputettu yhteen ja se pitää huomioida tällaisista asioista keskustellessa. Jos haluamme tasa-arvoistaa asevelvollisuuden, tulisi tehdä myös enemmän työtä synnyttäneiden äitien aseman parantamiseksi.

Armeijasta on nykypäivänä niin helppo luistaa että sanoisin ettei kyse enää käytännössä ole velvollisuudesta.

Synnyttäminen, vaikka onkin vapaaehtoista, rajoittaa myös niiden naisten elämää ketkä eivät synnytä koska yhteiskunta olettaa että nainen hankkii lapsia ennemmin tai myöhemmin -minkä vuoksi naisia syrjitään mm. työelämässä.

Vierailija
15/15 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??? Sulla on feministinä 4 lasta. OK. Mulla vaan kaksi. Asiayhteyttä en vaan ymmärrä. Onko siis kaikkien naisten velvollisuus synnyttää lapsia? Jos on, et ole feministi. Jos ei, et voi verrata asevelvollisuuteen.

Mikä sä olet sanomaan olenko feministi vai en? Kannatan tasa-arvoa, mutta mulla on myös jalat maassa eli tiedän elämän tarkoituksen ja se on jatkaa sukua. Ilman sitä ei ole elämääkään. Jokainen saa kuitenkin itse valita toteuttaako elämän tarkoitusta. Tähän sataa taas sata alanuolta, mutta asia nyt vaan on näin. Sulle feministi on ilmeisesti yhdistysjäärä joka polttaa rintsikoita, mä toteutan tasa-arvoa kaikilla elämäni alueilla. Suurin osa feministeistä on ihan tavallisia ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi