Minkä ikäisenä teidän lapset ovat alkaneet syödä itse?
Meillä tyttö (1v5kk) osaisi, mutta ei halua. En ole sitten asialla pitänyt kiirettä. Pitäisikö jo laittaa aina itse syömään? Vain ananko ajan kulua niinkuin ajattelin, että alkaa sitten kun tahtoo. Syö siis mielellään käsin vihanneksi, leipää, juustoa ym. Mutta ei jaksa keskittyä ruuan lusikoimiseen. Tyttö kun on varsinainen touhu iita. koko ajan meno päällä.
Kokemuksia? Kommentteja?
Kommentit (6)
esikoinen myös osasi syödä melko varhain itse, muttei jostain syystä halunnut ja niinpä syötin häntä n. 2 vuoden ikään ja silloin innostui itse. Kaksoset söi lähestulkoon itsenäisesti 1v2kk iässä ja annoin syödä, kaikki muu onnistui, mutta jugurtti tai viili meni johki ihan muualle. Anna vaan ajan kulua, joku kaunis päivä lapsi ei huolikkaan enää apua. Voithan aina tarjota ruoan niin, että hällä oma lautanen mistä syö sen minkä syö, loput syötät toiselta lautaselta, varmaan pikkuhiljaa alkaa ihan itekseen lusikoida ruoan suuhunsa.
kuopus nyt 1v 3kk ja osaa syödä itse, mutta nyt keksinyt sotkemisen ja syömisestä ei tahdo tulla mitään. En tiedä, miten vasta nyt hoksasi, että kädet voi työntää ruokaan yms, aiemmin söi suhteellisen siististi, mutta toiv. tämä vaihe ei kestä kauan.
kun aloitti itse syömään. Hän lusikoi edelleen semmosta vauhtia, että muut syövät vielä ensimmäistä lautasellistaan kun hän aloittaisi kolmatta. Ja sotkuakin syntyy.
Meillä on myös tyttö 1v4kk joka osaa syödä ainakin jollain tavalla, mutta ei todellakaan halua. Jos laitan puurolautasen nenän eteen lusikan kanssa, neiti napsii kuurosta marjat sormin. Kaikilla muillakin ruoilla on sama kohtalo. Pahimmillaan on lautanen meinannut lentää lattiaan jos äiti ei syötä vaan tarjoaa itse syömistä... Että näin meillä. Mie olen ajalellut että kyllä se jossain vaiheessa tulee. En ole kantanut huolta!
Kokemuksia? Kommentteja?
[/quote]
Siis lusikoitavia ruokia. Leivät, hedelmät yms. syö kyllä, mutta ruoat äiti kauhoo suuhun. Itse syödessä lusikka kyllä menee suuhun, mutta siinä ei ole siinä vaiheessa enää yhtään ruokaa kun kaikki kippaa matkalla.
Ei kerta kaikkiaan antanut kenenkään syöttää vaan halusi aina syödä itse vaikka kauhea sotkuhan siitä joka kerta tuli,mutta meillä oli sitten sellainen alusta syöttätuolin alla ettei koko lääni olisi niin sotkussa.Kivointa oli ja on edelleen kun neiti syö puuroa,kiisseliä tai jogurttia..neiti on nyt siis 2v3kk.