Ystävä käyttäytyy kuin 3-vuotias
Alkaa pikkuhiljaa mennä järki tässä. Olin kesäkuun puolella kaksi päivää festareilla ystäväni kanssa, johon tutustuin eräässä musiikkikerhossa, kun olimme lapsia. Olemme vuosia kiertäneet yhdessä keikoilla, mutta pari vuotta sitten aloin huomata, että minä olen "kasvanut" kuten kaikki ikäisemme, mutta hän on jäänyt pikkutytön tasolle.
Tosiaan yövyimme yhden yön teltassa. Minuutin välein ystäväni narisi kun oli liian kuuma tai kylmä, huono olo (emme juoneet alkoholia), pää kipeä, väsyttää, kova nälkä tms. Ja oletti tietysti että mitä teen asialle jotain, kuten haen hänelle ruokaa, mitä en kyllä tehnyt. Ymmärrän, jos kerran mainitsee esimerkiksi päänsärystään, mutta jos JATKUVASTI on jokin ongelma (kuten nämä viimeiset kaksi vuotta), niin en enää ymmärrä. Myös kaksituntisen bussimatkan valitti, kun matka kestää liian kauan, joko ollaan perillä.
Kaiken kruunaa se, että ystävälläni ei ole mitään kokemusta miehistä. Jos kerron hänelle esimerkiksi olevani seksisuhteessa, hän alkaa välittömästi hihittää ja käyttäytyä kuin lapsi.
Hän on 21 ja minä 24. Minulla on monia parikymppisiä ihan normaaleja kavereita..
Kommentit (7)
Minulla samanlainen kokemus, sillä erolla että kaverini on melkein 30.
Ei olla oltu muutamaan kuukauteen tekemisissä.
Miksi kerrot seksisuhteesta? Yleensä satunnaisille kavereille ei ryhdytä avautumaan, puhutaan seurustelusta tai tapailusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerrot seksisuhteesta? Yleensä satunnaisille kavereille ei ryhdytä avautumaan, puhutaan seurustelusta tai tapailusta.
Ollaan yhteyksissä päivittäin, vaikka ei nähdäkään, joten kyseessä ei todellakaan ole mikään satunnainen kaveri, vaan pitkäaikaisin ystäväni.
Ap
Jos ystävyys alkaa tuntua rasitteelta, parasta on katkaista välit.
Oletko koskaan puhunut hänelle tästä? Antanut palautetta?
Voisi olla reilua yhtäkkisen välien katkaisun sijaan (ennen sitä), kun olette lapsuudenystäviä.
Herkässä on neuvot että katkaise välit. Minä taas sanoisin että ota hiukan aikalisää. Kyllä hänkin siitä kasvaa aikuiseksi.
Kai siinä ystävässä jotain hyvääkin on, kun olette noin pitkään ystäviä olleet.
Katkaise välit