Tapaamisoikeus
Olemme päätymässä lapseni isän kanssa eroon. Olemme avoliitossa ja lapsi on kohta vuoden. Meillä on yhteishuoltajuus. Mitenkä tuon ikäisen kanssa menee asumis ja tapaamisjärjestelyt?
Toki otan yhteyttä arkena ja asioiden ratkettua myös lastenvalvojaan, mutta olisin kysellyt kokemuksia. Isä pärjää kyllä lapsen kanssa. Ei ole ollut koskaan yötä kahdestaan, mutta päivät menee hyvin. Ei jaksa kyllä montaa päivää hoitaa, vie monesti äidilleen osan päivästä jos minä olen töissä.
Ero on sinällään helpotus vaikka lapsen perhe särkyykin mutta se että joudun olemaan erossa lapsestani on minulle maailmanloppu.
Lapsi myös kaipaa minua työpäivän jälkeen, mitä ei kuitenkaan isälleen tee.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Alle 3-vuotias pääsääntöisesti äidilleen kehityspsykologisista syistä. Miehelle sitten niitä viikonloppuja sun muita.
Miksi äidille? Miten lähivanhemman sukupuoli vaikuttaa iehitykseen?
Toki minusta isä saa lastaan tavata ja ottaa yöksikin, mutta on vain minusta liian pieni mihinkään 2 vk ja 2 vk asumiseen.
Isä kun ei muusta suostu neuvottelemaan ja kiristää minua ties vaikka millä. Olisin halunnut sopia nämä tapaamiset sovussa ja järkevästi. Mikään ke-pe ei kuulemma tule kuuloonkaan.
Vielä kun tiedän että hoidattaa vkl päivät pääsääntöisesti äidillään niinkuin nyttenkin niin tuntuu kamalalta kun mielummin pitäisin sityen lapsen itselläni. Rupean myös tekemään osittaista viikkoa ja etänä töitä kotona, jotta voin olla mahdollisimman paljon lapsen kanssa. Niinkuin olen pyrkinyt tekemään nyttenkin.
Onkohan asiasta mitään suosituksia mihin vedota, jolla saisin isän kanssa keskustelua auki?
Kokemuksia kenelläkään vastaavasta?
Alle 3-vuotias pääsääntöisesti äidilleen kehityspsykologisista syistä. Miehelle sitten niitä viikonloppuja sun muita.