Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet eivät tajua ihmisten olevan erilaisia?

Vierailija
02.07.2016 |

Joudun jatkuvasti väittelyyn ystäväni kanssa ja useasti asia koskee meidän erilaisuutta, jota hän ei osaa hyväksyä. Esimerkiksi hän rakastaa matkustella. Minä taas en oikeastaan edes ajattele asiaa, enkä koe hirvittävää mielenkiintoa käydä lyhyillä lomareissulla. Hän ei kuitenkaan koskaan usko, että olen oikeasti onnellinen, vaikka en matkustele, ole jatkuvasti liikkeessä ja keskellä ihmispaljoutta.

Miksi joidenkin on niin vaikea ymmärtää, että meistä jokainen on erilainen ja mielenkiinnon kohteemme vaihtelevat suuresti?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta yleensä nämä on niitä ei niin analyyttisia järkkymättömän itsevarmoja ihmisiä joiden on mahdotonta irrottautua oman napansa ulkopuolelle.

Vierailija
2/5 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Tässä on varmasti monella, myös itselläni, opeteltavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt ihan samaa tavatessani tällaisia ihmisiä. Jotkut vaikuttavat kuvittelevan, että kaikki ajattelevat asioista samalla tavoin kuin he tai että heidän oma ajattelutapansa ainakin on "se oikea". Sitten taivastellaan, kuinka ei voida millään ymmärtää kun joku muu tekee asiat toisin kuin itse.

Vierailija
4/5 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset ei nää omaa nenää pidemmälle. Niiden ajatusmaailma on suunnilleen tällainen: On maailma, minä olen sen keskipiste. Näen asiat omalta kantiltani ja koska olen keskipiste, ei ole muuta tapaa nähdä asioita.

Vierailija
5/5 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kyllä antaa puheissaan sen vaikutelman, kuin siinä olisi jotain ihmeellistä ja outoa, että kaikki eivät ajattele asioista samoin kuin he eivätkä siten toimi samoin. Puheista välittyy sellainen itsekorostus. Olen miettinyt, eivätkö he itse tajua sitä ja se on tahatonta ja puhetapa on vaan muokkaantunut tietynlaiseksi, vai ovatko sitten oikeasti niin yksinkertaisia, että uskovat että on vain yksi oikea tapa elää ja se on se mikä heillä on. Ymmärrän, että vakavissa, isoissa asioissa voidaan olla jyrkkiäkin, mutta kun monesti kyseessä on pienet asiat jotka ei toisten elämään juuri vaikuta, niin silti pitää olla niin ehdottoman oikeassa joka asiassa.