Mä en jaksa tätä kesälomaa lasten kanssa
Tulisipa pian syksy ja arki, muksut tarhaan. Lastenhoito kotona on oikeasti rasittavaa ja sadepäivät saatanasta. Koko ajan kakarat mölyävät, riitelevät, juoksevat ja hyppivät vaikka on kielletty. Päälle jatkuva jääkaapilla ravaus "anna sitä, anna tätä, tee mulle se, tee mulle tämä".
Eihän tässä ehdi kuin siivoamaan, palvelemaan noita pikkutyranneja ja ulkoilemaan niiden kanssa. Sitten onkin jo ilta ja saa huokaista helpotuksesta; päivän paras hetki on se 30min omaa aikaa.
Tulispa pian syksy.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tulisipa pian syksy ja arki, muksut tarhaan. Lastenhoito kotona on oikeasti rasittavaa ja sadepäivät saatanasta. Koko ajan kakarat mölyävät, riitelevät, juoksevat ja hyppivät vaikka on kielletty. Päälle jatkuva jääkaapilla ravaus "anna sitä, anna tätä, tee mulle se, tee mulle tämä".
Eihän tässä ehdi kuin siivoamaan, palvelemaan noita pikkutyranneja ja ulkoilemaan niiden kanssa. Sitten onkin jo ilta ja saa huokaista helpotuksesta; päivän paras hetki on se 30min omaa aikaa.
Tulispa pian syksy.
missä sataa kokoajan? Ei tääl ainakaan aurinko paistaa.. miksette tee eväitäjalähdette retkelle? Kesä tapahtumiin? Jne? Ranalle? Leikkipuistoon?
Samaistuin :)
Meillä on ihan saman ikäiset lapsetkin!
Mutta, riekkukoot ja sotkekoot. Käänsin oman nipottaja-asenteen off asentoon ja en vaan jaksa stressata. Isoin on jo koulussa, lomansa on ansainnut, keskimmäisellä alkaa eskari syksyllä ja pienin on jatkuvasti päikkärillä. Nyt kun saadaan kerrankin vähän lomailla kesällä niin se heille suotakoon kaikkineensa. Meillä on maatila joten kesäisisin ei ikinä lomailla, nyt kun sattuneesta syystä voin olla lasten kanssa kotona osan kesästä niin otetaan kyllä ilo irti.
Ei ole herkkua sekään kun sydäntalvella lomailee lasten kanssa. Rahaa ei ole lähteä lämpimään ja ulkona 25 pakkasta... Että siihen verrattuna tämä kesä on helppo!
Vierailija kirjoitti:
Samaistuin :)
Meillä on ihan saman ikäiset lapsetkin!
Mutta, riekkukoot ja sotkekoot. Käänsin oman nipottaja-asenteen off asentoon ja en vaan jaksa stressata. Isoin on jo koulussa, lomansa on ansainnut, keskimmäisellä alkaa eskari syksyllä ja pienin on jatkuvasti päikkärillä. Nyt kun saadaan kerrankin vähän lomailla kesällä niin se heille suotakoon kaikkineensa. Meillä on maatila joten kesäisisin ei ikinä lomailla, nyt kun sattuneesta syystä voin olla lasten kanssa kotona osan kesästä niin otetaan kyllä ilo irti.
Ei ole herkkua sekään kun sydäntalvella lomailee lasten kanssa. Rahaa ei ole lähteä lämpimään ja ulkona 25 pakkasta... Että siihen verrattuna tämä kesä on helppo!
Korjaan, lapset ei samanikisiä kuin ap:n vaan jonkun muun tähän ketjuun vastanneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo?
Oliskin. Kolme villiä kakaraa. Ap
Minkä ikäisiä?
2v, 4v, 6v. Nuorimmalla ja vanhimmalla tuntuu joku uhma olevan, hirveä angsti päällä. Ihan periaatteesta pitää kaikkeen harata vastaan. Pelkkää taistelua ihan yksinkertaisetkin asiat, vaikkapa käsipesu (en varmana pese, pese itse). Uutuutena kirosanojen/vessasanojen opettaminen pienimmälle.
Mä olen vaan niin väsynyt tähän, huaah. Ap
Ihanaa, vihdoinkin joku kohtalontoveri! Mulla kaksi lasta, 4 ja 6 vuotiaat ja niin on samanlaista! Ihan järkyttävä uhma vanhemmalla, kiusaa ja härnää pikkuveljeä jatkuvasti. Tästä on lomafiilis kaukana.
Miten teidän päivärytmin kanssa on? Herättekö, ulkoiletteko ja syöttekö tarpeeksi säännöllisesti? Väärä vuorokausirytmi ja alhainen verensokeri aiheuttavat turhautumaa ja kiukkua.
Eikö isommilla ole kavereita, jonka luokse mennä? pääsettekö porukalla uos johonkin?
Vierailija kirjoitti:
Kun luen näitä juttuja niin ei kyllä tee mieli kakaroita hankkia. En ymmärrä miten jaksatte. Itse olisin varmaan ase ohimolla
N19
Mulla oli sun iässä jo 1 lapsi, eikä siinä mitään. Ihan hyvin jaksaa kun se lähtee sujumaan.
Kesäloman eka viikko oli hirveää mekastusta, riitoja ja "ei oo mitään tekemistä"-valitusta. Ilmoitin, etten ole viihdekeskus, keksikää itse tekemistä, jos aiotte ehtiä tehdä lomalla jotain kivaakin. Enkä aio selvitellä olemattomia riitoja koko kesää, olen lomalla.
Lapset 6 ja 4 ovat nyt mm. rakentaneet metsään majan, nukkuneet öitä teltassa, askarrelleet vaikka mitä, pitäneet pihalla omia urheilukisoja (joihin on saanut osallistua myös äiti ja 2v). Aamupalan saatuaan painuvat hetkeksi leikkimään ja usein hyvin pian jompikumpi tulee kertomaan, että "äiti, me tarvittais narua/hamahelmiä/värit ja pensselit/sahaa (sahaushommaan lähdin kyllä mukaan auttamaan) jne". Välillä tehdään jotain yhdessä ja sitten taas painuvat omiin leikkeihinsä. Yllättävän rennosti on sujunut, tuntuu pitkästä aikaa ihan lomalta.
Elämä on valintoja täynnä, onneksi.
Koitatte vaan keksiä mahdollisimman paljon virikkeitä lapsille, äkkiä se kesä on ohikin. Leikkipuistoon, rannalle, huvipuistoon, kyläilemään, veneilemään, piknikille, ihania erilaisia tapahtumia on ympäri suomea. Kotona ruuanlaittoa ja leipomista lasten kera, yökylään kavereita jne kivaa tekemistä. Itse nautin lasten seurasta enkä tiedä mitä ihmettä tekisin edes muuten:)
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän päivärytmin kanssa on? Herättekö, ulkoiletteko ja syöttekö tarpeeksi säännöllisesti? Väärä vuorokausirytmi ja alhainen verensokeri aiheuttavat turhautumaa ja kiukkua.
Eikö isommilla ole kavereita, jonka luokse mennä? pääsettekö porukalla uos johonkin?
Meillä on ihan säännöllinen päivärytmi, aamulla kahdeksan maissa yleensä heräillään. Myös ateriarytmit ovat yleensä säännölliset - pakko olla näitä rutiineita. Isompi on välillä naapurin 8 vuotiaalla lapsella leikkimässä, kavereita lapsi näkee jos ovat kotosalla. Mutta joo, 6v kilahti tänään aamulla suihkuun menosta, (meni kuitenkin) ei halunnut kalsareita, aamupala oli paskaa (!), välissä riitelyä keskimmäisen kanssa, lounas oli kuulemma surkeaa ja eskarissa oli parempaa... Huokaus. Huutaa ja tiuskii. Ap
Kun luen näitä juttuja niin ei kyllä tee mieli kakaroita hankkia. En ymmärrä miten jaksatte. Itse olisin varmaan ase ohimolla
N19