Mä en jaksa tätä kesälomaa lasten kanssa
Tulisipa pian syksy ja arki, muksut tarhaan. Lastenhoito kotona on oikeasti rasittavaa ja sadepäivät saatanasta. Koko ajan kakarat mölyävät, riitelevät, juoksevat ja hyppivät vaikka on kielletty. Päälle jatkuva jääkaapilla ravaus "anna sitä, anna tätä, tee mulle se, tee mulle tämä".
Eihän tässä ehdi kuin siivoamaan, palvelemaan noita pikkutyranneja ja ulkoilemaan niiden kanssa. Sitten onkin jo ilta ja saa huokaista helpotuksesta; päivän paras hetki on se 30min omaa aikaa.
Tulispa pian syksy.
Kommentit (31)
Niin tätä päivää, naiset tekee lapsia ja haluavat, että yhteiskunta ne hoitaa. Saa viettää "omaa aikaa"
Vierailija kirjoitti:
Provo?
Oliskin. Kolme villiä kakaraa. Ap
Mulla on ihan samat fiilikset. Lapsia 3alakoululaista. AI miksei saa pelaa koneella? Ei oo mitään tekemistä? Miks meillä on vaan pahaa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Niin tätä päivää, naiset tekee lapsia ja haluavat, että yhteiskunta ne hoitaa. Saa viettää "omaa aikaa"
Miehetkö ei tee lapsia ja oleta, että joku muu hoitaa?
Älkää hankkiko lapsia, jos rahkeet ei riitä. Aloittajalla on tietty maito jo maassa. Ei auta kuin kärsiä lomat. Kyllä kesä on pian taas ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo?
Minkä ikäisiä?
Ero miehestä ja yhteishuoltajuus niin saat väillä vapaata.
No höh. Minusta tämä on ihan parasta ja meilläkin on kolme lasta ja saan tänä vuonna viettää lasten kanssa lomaillen koko koululaisten loman. Lapset 8,6 ja 3 ja ei ole vielä kuulunut kertaakaan että olisi tylsää vaikka pääsääntöisesti ihan kotosalla on lomailtu. Kavereita on lapsilla yökyläillyt tosi paljon koko loman eikä ole tylsää ollut vielä kertaakaan.
Ihanan kiireetöntä aikaa pitkän ja hektisen talven jälkeen.
Mun elämä on tota 24/7. Nuorimmainen vasta pieni vauva joka on todella äitiriippuvainen, sitä ennen oli 4kk kestävä koliikki. Joskus on sellainen olo, että tekisi mieli lyödä hanskat tiskiin ja joskus menenkin itsekseni vaan vessaan itkemään. Toisinaan taas kun ulkoillaan ja isommat menee edellä potkulaudoilla ja vauva nukkuu vaunuissa ja kesätuuli hivelee kasvoja, elämä tuntuu aivan ihanalta ja saa taas kerättyä voimia loppupäivään. Mies on ulkomailla töissä joten mulla on rahallisesti mahdollisuus olla kotona niin pitkään kun haluan, ja siinä on tosiaan omat hyvät ja huonot puolensa. Lapset ovat onnellisia ja se on mulle tärkeintä.
Kesät on raskaita. Nyt alkaa helpottaq kun ottavat jo itse ruokaa, kokkailevat jne. Toisaalta kavereita vastaavasti on ihan koko ajan. Ja sotkua. Ja ruokaa saa kantaa selkä vääränä.
Teinien äiti
Jaa. Mä oon nauttinut. Ei tartte lähtee mihinkään, jos ei halua. Jos huvittaa, sit mennään. Lapset on paljon pihalla. Jankkaahan ne välillä, mut mitä sitten? Lapset nyt 4 ja 6. Koko ajan vaan helpottaa elämä. :) Pienemmät lapset on sulosia, mutta koko ajan niin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo?
Minkä ikäisiä?
2v, 4v, 6v. Nuorimmalla ja vanhimmalla tuntuu joku uhma olevan, hirveä angsti päällä. Ihan periaatteesta pitää kaikkeen harata vastaan. Pelkkää taistelua ihan yksinkertaisetkin asiat, vaikkapa käsipesu (en varmana pese, pese itse). Uutuutena kirosanojen/vessasanojen opettaminen pienimmälle.
Mä olen vaan niin väsynyt tähän, huaah. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun elämä on tota 24/7. Nuorimmainen vasta pieni vauva joka on todella äitiriippuvainen, sitä ennen oli 4kk kestävä koliikki. Joskus on sellainen olo, että tekisi mieli lyödä hanskat tiskiin ja joskus menenkin itsekseni vaan vessaan itkemään. Toisinaan taas kun ulkoillaan ja isommat menee edellä potkulaudoilla ja vauva nukkuu vaunuissa ja kesätuuli hivelee kasvoja, elämä tuntuu aivan ihanalta ja saa taas kerättyä voimia loppupäivään. Mies on ulkomailla töissä joten mulla on rahallisesti mahdollisuus olla kotona niin pitkään kun haluan, ja siinä on tosiaan omat hyvät ja huonot puolensa. Lapset ovat onnellisia ja se on mulle tärkeintä.
Mä oon ollut 2,5v kotona ja odotan kuin kuuta nousevaa töihin paluuta syksyllä ja lasten tarhaanmenoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ero miehestä ja yhteishuoltajuus niin saat väillä vapaata.
Joo sais joskus omaa aikaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan samat fiilikset. Lapsia 3alakoululaista. AI miksei saa pelaa koneella? Ei oo mitään tekemistä? Miks meillä on vaan pahaa ruokaa?
Tälläinen käytös syntyy väärästä kasvatuksesta.
Meillä samat ikäerot, 3 lasta ja onhan tää hurlumheitä, mutta yritä ohjata tarpeeksi napakasti rauhallinen tahti tekemiseen. Keksi paljon puuhaa lapsille, mutta älä lähde hikihatussa toteuttamaan kaikkien toiveita. Mulla on tapana tyynesti todeta että "ensin laitan tämän" tai "nyt juon kahvin"... Selkeä auktoriteetti ja virikkeellinen päivärytmi helpottavat loma-arkeakin varsinkin kun on yksin monen kanssa. Joskus on kyllä ihan mahdotonta, tiedän senkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo?
Minkä ikäisiä?
2v, 4v, 6v. Nuorimmalla ja vanhimmalla tuntuu joku uhma olevan, hirveä angsti päällä. Ihan periaatteesta pitää kaikkeen harata vastaan. Pelkkää taistelua ihan yksinkertaisetkin asiat, vaikkapa käsipesu (en varmana pese, pese itse). Uutuutena kirosanojen/vessasanojen opettaminen pienimmälle.
Mä tein tossa tilanteessa niin, että,ilmoitin palaverin alkavan klo 11. Siistimmät vaatteet pitää olla päällä ja paikka ruokapöydän ääressä. Muistiinpanovälineet mukana.
Tälläsin jakkupuvun päälle ja tukka nutturalle ja muutenkin ammattilaisempi ilme. Asialistalla lasten toiveet lomalle, aikuisten toiveet lomalle, yhteiset pelisäännöt ja muistutus hyvästä käytöksestä esimerkkien avulla. (Onko oikein sanoa aikuiselle esim. että pese itte jne.)
Lapset haluavat aina silloin tällöin pitää palaverin. Jos sun 6 v. osaa kirjoittaa, niin pöytäkirjaa tekemään tai ainakin tarkastamaan. Ja kaikkien allekirjoitukset pöytäkirjaan. Onpahan ainakin tekemistä ja oppivat kokoustamista. Ehkä jää mieleen myös jotain sovittua. Niin, ja puheenjohtaja voi sitten seuraavalla kerralla olla joku lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo?
Minkä ikäisiä?
Mä tein tossa tilanteessa niin, että,ilmoitin palaverin alkavan klo 11. Siistimmät vaatteet pitää olla päällä ja paikka ruokapöydän ääressä. Muistiinpanovälineet mukana.
Tälläsin jakkupuvun päälle ja tukka nutturalle ja muutenkin ammattilaisempi ilme. Asialistalla lasten toiveet lomalle, aikuisten toiveet lomalle, yhteiset pelisäännöt ja muistutus hyvästä käytöksestä esimerkkien avulla. (Onko oikein sanoa aikuiselle esim. että pese itte jne.)
Lapset haluavat aina silloin tällöin pitää palaverin. Jos sun 6 v. osaa kirjoittaa, niin pöytäkirjaa tekemään tai ainakin tarkastamaan. Ja kaikkien allekirjoitukset pöytäkirjaan. Onpahan ainakin tekemistä ja oppivat kokoustamista. Ehkä jää mieleen myös jotain sovittua. Niin, ja puheenjohtaja voi sitten seuraavalla kerralla olla joku lapsista.
Tämä oli ihan mielettömän hyvä idea! Kiitos. Pidämme palaverin ja tosiaan toivottavasti jää jotain mieleen... Ap
Provo?