Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä siinä tervehtimisessä on niin hankalaa?

Vierailija
30.06.2016 |

Otsikko. Annan pari esimerkkiä. Olen suuressa työpaikassa töissä. Eräs tyttö sieltä käy samalla salilla kanssani, ja tuli juttelemaankin.
Nyt kuitenkin kun nähdään salilla niin pn kuin ei näkisikään minua. Välillä kun tulee sitten töissä/salilla vastaan niin ettei vaan voi olla "huomaamatta" minua, moukkaa kyllä. Toinen tapaus työkaveri joka vähän liikuttaa huuliaan ja melkein olen kuulevani jonkun äännähdyksen sieltä.
Ja siis esimerkkwjähän on kuinka paljon.

Ulkomailla tällainen käytös on törkeää, tervehtiminen on erityisesti työkavereiden kesken itsestäänselvänä hyvä tapa.

Kertookaahan te moikkaajien välttelijät, mikä siinä on niin vaikeaa? En ole tulossa jutulle vaikka moikkaisimmekin, jos sitä pelkäät.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä moikkaamisessa on niin tärkeää?

Vierailija
2/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisiä suomalaisia vaietaan siellä suomen kielelläkin. :D Kai niitä myös pelottaa että päätyykö sieltä suusta ulos se sana mitä ajattelivat ja mitä jos joutuu sanoman toisenkin sanan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se moikkaaminen velvoita jutusteluun. Siksi en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa?

Ap

Vierailija
4/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tervehdi. Ei se ole  hankalaa, minä en vaan halua moikata. En harrasta turhanoloisia tapoja vain sosiaalisten konventioiden vuoksi. Se on minulle yksi paskan hailee, onko se muiden mielestä törkeää vai ei.

Vierailija
5/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se moikkaaminen velvoita jutusteluun. Siksi en ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa?

Ap

Täältä mistä minä olen kotoisin moikkaamaan johtaa lähes aina jutusteluun. Se kertoo että toinen on avoimella ja sosiaalisella päällä. Helpompi olla moikkaamatta

Vierailija
6/6 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä yhdessä yksittäisessä herne- kirsikka- ja mansikkamyyntipisteessä  - ei torilla-  oli/on myyjänä parikymppinen neito, joka seisoi mykkänä, kun tulin paikalle ja tervehdin. Sanoin ensin "terve" - ei elettäkään vastata takaisin. Sitten sanoin vähän kovemmalla äänellä "moi". Nainen seisoi kuin patsas ja katsoi minua.

Kojulla ei ollut yhtäkään katselijaa tai ostajaa kun lähestyin kojua ja olin siinä edessä tervehtimässä j katsomassa tuotteita. Mietin pari hetkeä, että tällaisen myyjättären kanssa en asioi. Mutta teki niin mieli mansikoita, että ostin kuitenkin.

Tämä tapahtui nyt kesäkuun viimeisellä viikolla. Tekisi mieli kertoa, missä ko. mykkyyttä tarjotaan, mutta olkoon tällä kertaa. Jos myyjätär luet tämän, muuta käytöstäsi.

nimim. itsekin nuorena torikojussa kesäduunissa ollut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi