Suosittele minulle jotain kirjaa (kriteereitä on)
Ajattelin käydä tänään kirjastossa hakemassa vähän kesälomaluettavaa, ja kaipaan muilta kirjahulluilta AV-mammoilta ja -papoiltakin suosituksia :)
Olen kova lukemaan, pitkätkään (>1000 sivua) teokset eivät ole ongelma. Olen aika monia klassikkokirjoja lukenut, eli perinteiset Sinuhet ym. voi nyt jättää välistä.
En kaipaa nyt mitään liikaa ajattelua vaativaa kirjaa, vaan ehkä hieman kevyempää luettavaa. Dekkareista ja tolkuttomasta romantiikkahömpästä en niin välitä, muuten käy kaikki eroottisesta kirjallisuudesta näytelmiin :D
Erityisesti olen tykännyt suomalaisista (esim. Arto Paasilinna), jotenkin se sielunmaisema kolahtaa minuun ;)
Kommentit (23)
Oisko Erlend Loen tyylissä jotain artopaasilinnamaista? Kokeile esim. Doppleria (mies muuttaa asumaan metsään seuranaan hirven vasa) tai Tosiasioita Suomesta (mies pestautuu Suomen suurlähetystöön tekemään Suomi-mainontaa, vaikka tietää Suomesta suunnilleen vain Sibeliuksen).
Antti Tuurin Äitini suku -sarja. Parempi kuin kovemmassa suosiossa oleva Pohjanmaa-sarja.
Kalle Päätalon iijoki-sarja, ei ehkä ihan vastaa toiveitasi mutta kannattaa lukea.
Jari Tervo on paljon parempi kuin nää Päätalot. Julkkishahmostaan ei uskoisi mutta oikeasti hyvä kirjailija. Aloittanut runoilijana joten kieli on hyvää.
Tervo ja Hotakainen on sähkösanomatekstiä. Eikö ole jotenkin alkeellista kirjoittaa niin yksinkertaisia lauseita kaunokirjallisuutena?
Vierailija kirjoitti:
Tervo ja Hotakainen on sähkösanomatekstiä. Eikö ole jotenkin alkeellista kirjoittaa niin yksinkertaisia lauseita kaunokirjallisuutena?
:DDD Määritteletkö kaunokirjallisuuden arvon virkkeiden monimutkaisuuden mukaan? Hyvä kielä nimenomaan ei ole monimutkaista, vaan selkeää. Kielsen ja ilmaisujen kauneus tulee ihan muualta kuin virkkeiden pituudesta.
Anne B. Radgen "Tahdon tehdä sinut onnelliseksi". Vahvoja naisia, arkisia ja kipeitä tapahtumia. Yksi suosikkikirjoistani kautta aikojen.
Orvokki Aution Pesärikko-trilogia
Riitta Vartin Pispala-sarja
Pirkko Saisio Elämänmeno
Lassi Sinkkonen Solveigin laulu
Leon Urisin kirjat
Kokeile Heikki Hietamiestä. Ihan tosi, ei ole mikään vitsi. Esimerkiksi Tyynen kylä on mainio.
Vierailija kirjoitti:
Orvokki Aution Pesärikko-trilogia
Riitta Vartin Pispala-sarja
Pirkko Saisio Elämänmeno
Lassi Sinkkonen Solveigin laulu
Leon Urisin kirjat
Suosittelen myös muille. Kiinnostavaa kuvausta auomalaisesta elämästä. Ei mitään kevyttä hömppää, mutta sujuvaa luettavaa kaikki. Siis nuo kirjat Autiosta Sinkkoseen.
Leon Urisilta erityisesti Mila 18 ja Exodus parhaita.
Kiitän kaikkia vastanneita :) Olisiko vielä ehdotuksia? - AP
Kissani jugoslavia :D myös sophie kinsellan kirjat.
Just hetki sitten sain loppuun Liane Moriartyn "Hyvä aviomies" kirjan. Oli niin jännittävä ja piti hyppysissään, että luin sen yli 400 sivua parilta istumalta :D
Halldor Laxness: Salka Valka
Alexander McCall Smithin Mma Ramotswe kirjasarja, lämminsydäminen botswanalainen keski-ikäinen yksityisetsivä. Sopiva luettava hellepäivinä. ;p
Erkki Tuomioja: poliittiset päiväkirjat 1991-1994
Timo Soini: maisterijätkä
Juhani Suomi: koko tuotanto
No kahlaapa sitten läpi Veikko Huovisen tuotanto.