Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä,kannattaako ystävyyttä enää jatkaa?

Vierailija
29.06.2016 |

Oltiin siis ystäviä monen vuoden ajan,välillä muutama vuosi,ettei pidetty yhteyttä.Nyt vuoden ajan taas tiiviimmin nähty ja viestiteltykin lähes päivittäin.

Maanantaina laittoi ilmeisesti vahingossa minulle (piti laittaa tyttärelleen) viestin,että " poista Marjaana kavereista ja estä se facebookissa" .Marjaana tarkoittaa siis minua(nimi muutettu).Laitoin kohta perään,että "mitä tarkoitat?".Vastasi siihen,että "sekoilen,en mitään".

Noh,ihmettelin tätä sit ääneen omalle tyttärelleni joka sai tarpeekseen tästä mun ystävän touhuista,niin poisti sit tämän ystäväni,sanotaan vaikka Pirjoksi tätä fb:stä.Heti kohta tulee tulee mulle uusi viesti,että "nyt tyttäresi on poistanut minut fb eli olet hänelle kertonut minusta asioita,luulin että olet luotettava etkä olekaan ja et ole edes mun kaveri,kun et ole käynyt".

Kävin ennen juhannusta viimeksi hänen luonaan ja viime viikollakin laittelin monta viestiä,että miten menee jne,joihin hän kyllä vastasi.

Tällä Pirjolla oli ennenkin tapana heti kyseenalaistaa minun ystävyyteni,jos en sillä siunaamalla hetkellä ollut vastannut hänen viestiin tai en ollut käynyt kylässä moneen päivään.Yleensä siis minä menin hänen luo,hän harvemmin tuli tänne.Kaksi kertaa oli siis laittanut tällaisen viestin,että "et oo näköjään enää mun kaveri,kun et ole käynyt/vastannut viestiin" ja aina olen saanut lepytellä.

Noh,sit tää Pirjo oli poistanut minut fb:ssä ja vielä laittoi pari viestiä,että "et oo luotettava ja soimaako nyt omatunto,kun et ollut luotettava etkä vastaa?"

En ole vastannut mihinkään viestiin.Itsepä keitti tämän sopan sillä ekalla viestillä,minkä lähetti vahingossa minulle.

Ja tarina on tosi ja ollaan keski-ikäisiä naisia.Mielipiteitä?

Vähän mua harmittaa koko juttu,mutta itseppä aloitti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa sille: "Kaikki eivät ole luottamuksen arvoisia, eivätkä kaikki ole tyhmiä. Virheitä sattuu, toisinaan kohtalokas viesti lähteekin väärälle henkilölle. Selvityksen ja anteeksipyynnön jälkeen voidaan keskustella, muutoin ei."

Oletko ihan urpo? On ilmiselvää, että tuollaista viestiä ei tehtailla missään "ajatushäiriössä." Hän vain vahingossa lähetti viestin sinulle jonkin muun henkilön sijaan. Äläkä ole tossu, jos joku ei arvosta sinua pätkän vertaa niin ei arvosta. Et ansaitse moisia moukkia elämääsi. Koomista, että pitää sinua vielä niin tyhmänä että näkee mahdollisuuden vierittää osoittavan sormen sinulle. Aivan kuten sinä olisit toiminut väärin, vaikka "ystävälle" kävi pieni kämmi.

Hyvä nyrkkisääntö on, että jos ystävä saa pidemmän päälle sinut useammin huonolle kuin hyvälle tuulelle niin anna mennä. Onkohan mahdollista, että tuo henkilö pitää sinua jotain varasystävänä paremman puutteessa? Hyötyykö jostain, mitä sinulla on tai mitä sinä osaat? Joka tapauksessa, vaikka satuttaa laittaa välit poikki ystävään niin toisinaan ei ole ratkaisuja. Jos ei pyydä nöyrästi anteeksi ja tarkoita sitä, kannattaa sinun todella kuunnella järjen ääntä ja siirtyä parempaan seuraan. Ei ystävyydestä tule mitään, jos toinen syyllistää sinua jatkuvasti ja siirtää ylipäätään huonoon valoon ilmiselvissä tilanteissa. Tsemppiä!

Vierailija
2/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen varaystävä tosiaan? Mä olen käsittänyt ystävyyden ihan erilaiseksi toiminnaksi.

Ihmepissaliisan käytös.

Vierailija
4/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh mikä tyyppi. Kuulostaa väsyttävältä ja lapselliselta. Pois vain

Vierailija
5/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tökeröä käytöstä ystävältäsi, kaikin puolin. Turha kuluttaa aikaa moiseen pahantahtoiseen marttyyriin.

Vierailija
6/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuokin on huono merkki, että sinun tulee vierailla hänen luonaan, mutta hän ei vieraile  usein. Itse en ottaisi enää yhteyttä, vaan odottaisin hänen yhteydenottoaan. Jos hänen yhteydenotot ovat pelkkää syyttelyä, älä vastaa niihin. Odota, saatko mitään sentyylistä viestiä kuin "voitaisko nähdä ja jutella?". Jos et, niin anna olla. Ystävä ei käyttäydy noin.

Vierailija
7/7 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille :) Joo onhan tuo syyttely aika outoa.Olen todella paljon tukenut ja auttanut häntä,myös rahallisesti,kun on pienillä tuloilla(on eläkkeellä).

Tämän siitä sit sai,syytökset ja haukkumiset.No en taida ottaa yhteyttä enkä vastata viesteihin,jos niitä vielä tulee.Puhelut estin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi