Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Seksi
Aseksuaali vai jotain muuta?
29.06.2016 |
Onko kellään kokemusta siitä, että olisi muuttunut täysin seksistä piittaamattomasta "normaaliksi". En ole koskaan kokenut sen suurempia haluja seksiin, mutta tiedän persoonallisuuteni olevan jonkun verran häiriintynyt nuoruuden sosiaalisten suhteiden vuoksi. (Hylkääminen, henkinen väkivalta yms) Nyt mietinkin, että voinko vain suoraan lyödä hanskat tiskiin kun seksi ei kiinnosta vai onko asialle jotain tehtävissä. En siis itse kärsi tästä halujen puutteesta, mutta parisuhde kylläkin. Olisin todella kiitollinen kaikista tähän liittyvistä kokemuksista!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Seksi
On tietysti mahdollista, että sinustakin vielä löytyy halukas puoli, mutta on ihan yhtä mahdollista, että olet ollut aina aseksuaali ja olisit ollut sitä vaikka et olisi kokenut ikäviä asioita. Terapia tai hormonihoito auttaa joitakin ihmisiä, ei kaikkia, ja jotkut vain heräävät myöhään. Miten olet yleensä päätynyt parisuhteeseen?
Itselläni oli pitkä haluton kausi keski-iässä, samoin puolisollani. Onni onnettomuudessa oli, että olimme molemmat haluttomia, joten jatkoimme yhteistä elämää ystävinä. Kun minä aloin haluta uudelleen, tilanne muuttui paljon vaikeammaksi. Yritän uskotella itselleni, että tämä on vain vaihdevuosien esioireilua ja menee ohitse, kunhan olen kärsivällinen. Sinä taidat olla vielä aika nuori?