Onkohan mun oikeasti pakko vaivautua tekemään oma nettideittiprofiili? (Piilodeittailu)
Otsikoin tarkoituksella provohenkisesti, mutta kysymystä mietin kuitenkin vakavissani.
Olen ollut pariin otteeseen pitkässä parisuhteessa. Uusin mies ja yksi sitä suhdetta edeltänyt ihastus löytyivät kumpikin nettideittisivuilta (jotka tuolloin olivat vielä kohtalaisen uusi juttu!). Samoin yksi nyt eroni jälkeen tavattu mies.
Minulla ei ole kuitenkaan koskaan ollut omaa profiilia, tai jos sellainen on pakko jollakin sivustolla olla, jotta pääsee selaamaan muita profiileja, niin olen tehnyt siitä joko täysin tyhjän tai sitten ylimalkaisen sutaisun ilman kuvia. Itseni esille tuomisen sijaan tapanani on ollut miesten profiilien lueskelu, niiden pohjalta kiinnostavimpiin yhteyden ottaminen, viestittely jonkin aikaa ja lopulta - jos vielä tuntuu siltä - tapaaminen.
Tämä on toiminut tosi hyvin. Ihan alkuun tuli tapailtua sellaisiakin miehiä, jotka vaikuttivat profiilin ja viestien perusteella kiinnostavilta, mutta eivät olleetkaan sitä tosielämässä, mutta opin aika nopeasti lukemaan tekstipohjaista viestintää niin, että osumatarkkuus kohosi. Nykyisinkin saatan joskus käydä tapaamassa jonkun, josta jo valmiiksi tiedän että hän kiinnostaa vain ystävänä, mutta pääasiassa jätän nuo väliin ja treffeille lähden vain sellaisen kanssa, josta voisi tulla loppuelämän tosirakkaus. Sellaisen tuossa jo tapasinkin, mutta annettuani asioille nyt aika paljon aikaa kehittyä, näyttää siltä että mies ei tunne eikä tule tuntemaan samoin.
Nyt pohdin, jatkanko edelleen tällä valitsemallani tyylillä, vai olisiko sittenkin aihetta tehdä itseni näkyvämmäksi. Jospa unelmieni mies onkin kaltaiseni piilodeittailija, eikä kumpikaan saa tietää toisen olemassaolosta kun kummallakaan ei ole kunnon profiilia? Tietenkin minua hieman kiinnostaisi myös kokeilla, minkälaisia yhteydenottoja siihen omaan profiiliini tulisi - sitä kun en ole koskaan kokeillut, vaikka olenkin tavallaan tosi kokenut nettideittaaja! Toisaalta se mietityttää, että naisille tulee kuuleman mukaan suuret määrät spämmiä, ahdistelua ja muita ikäviä yhteydenottoja. Olen aika herkkä ihminen ja yritän elää elämäni siten, että altistuisin mahdollisimman vähäisessä määrin kaikenlaiselle sonnalle, mitä ihmiset toisiinsa voivat kohdistaa. Olisiko oman profiilin tekeminen sen arvoista, että sitten joutuisin varmaan väkisinkin kahlaamaan sontakasan läpi ja seulomaan sieltä joukosta järkeviä yhteydenottoja?
Onko paikalla muita, jotka harrastavat tällaista piilodeittailua? Tai onko joku, joka olisi kokeillut sekä tätä että sitä normaalia tyyliä, ja voisi vertailla tuloksia? Olisi kiva jakaa kokemuksia aiheesta.
Kommentit (4)
Juuri tuon takia en enää ikinä halua palata nettiin etsimään seuraa: ihmiset siellä eivät jaksa edes katsoa loppuun saakka yhtä suhdetta, saati pitää sen jälkeen taukoa ja olla yksin, vaan uusia virityksiä tehdään jo olemassa olevan suhteen aikana.
Olet koukussa nettideittailuun. Et tule ikinä löytämään sieltä miestä, johon olisit niin tyytyväinen että jätät nettideittailun lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuon takia en enää ikinä halua palata nettiin etsimään seuraa: ihmiset siellä eivät jaksa edes katsoa loppuun saakka yhtä suhdetta, saati pitää sen jälkeen taukoa ja olla yksin, vaan uusia virityksiä tehdään jo olemassa olevan suhteen aikana.
Olet koukussa nettideittailuun. Et tule ikinä löytämään sieltä miestä, johon olisit niin tyytyväinen että jätät nettideittailun lopullisesti.
Anteeksi kuinka?
En ole noiden suhteideni aikana nettideittaillut, en myöskään tämän uusimman miehen tapailun aikana. Hän sen sijaan ei lopettanut palstojen selaamista tapailumme aikana. Siinä yksi asia, mistä tiedän ettei hän ollut kanssani vakavissaan.
Yksinkin olen elämässäni ihan onnellisena elellyt, eikä minulla ole tarvetta jatkuvaan deittailuun.
Tulikohan kommenttisi väärään ketjuun?
ap
Tee, niin näet, millaisia vastauksia saat.
Minä etsin ikäistäni tai itseäni hieman nuorempaa ja kulttuurista kiinnostunutta miestä parisuhteeseen ja sain vastauksia mm. KAKSIKYMMENTÄ vuotta itseäni vanhemmilta miehiltä ja iäkkäältä masokistilta, joka etsi seuraa useilta forumeilta... Poistin ilmoitukseni.
Pane deitti-ilmoitus, tulet saamaan paljon intialaisia kavereita..
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä