Mikä pikakelaus sulla on kun katsot tv-sarjojen kaikki tuotantokaudet kerralla?
Mä olen yleensä katsonut kakkosella, mut nyt ajattelin katsoa Lostin kolmen kolmion nopeudella.
Kommentit (4)
Pikakelaus, miksi käyttäisein sellaista? Päivässähän katsoo esim GOT:n minkä tahansa kauden alusta loppuun helposti. Katsotaan niin monta jaksoa putkeen, kuin perse kestää ja mielenkiintoa riittää.
Ihan vaan 1-2 jaksoa päivässä katson
Jos sarja on katsomisen arvoinen, katson sen ihan normaalisti. Sama pätee elokuviin.
TV-dokumentit taas voivat olla aiheeltaan todella mielenkiintoisia mutta toteutukseltaan hitaita ja samaa jankuttavia, joten luen niiden tekstityksen nopeutettuna ja pysähdyn katsomaan mielenkiintoisia kohtia. Pystyn lukemaan tekstin vaivatta 8-kertaisella vauhdilla (olen hyvin harjoitellut pikalukija), ja jos etsin jotakin tiettyä aihetta, seuraava askel eli 16-kertainenkin onnistuu. Siinä vauhdissa ei kyllä enää lueta vaan etsitään sanojen "hahmoa". Ylen kanavien tekstit harmillisesti katoavat pikanopeudessa, joten ne on katsottava normaalinopeudella tai oltava katsomatta.
Eheh...eli et siis katso niitä.
Vinkkinä seuraavaa kertaa varten: etsi wikistä jaksotiivistelmät ja lue ne läpi. Tunnissa katsoo tällä tavalla isonkin sarjan kaikki jaksot.
Itse katson ihan perinteisellä menetelmällä eli pari-kolme jaksoa päivässä kunnes loppuu. Joskus enemmänkin mutta useimmiten riittää pari-kolme päivässä.