Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunhan saan koko kodin tyhjennettyä, en enää ikinä ikinä ikinä myy mitään Facebookin kirpputoreilla.

Vierailija
29.06.2016 |

En tajua, miten järkyttävää säätämistä jonkun yhden esineen ANTAMINEN tai myyminen on. Me ollaan muuttamassa ulkomaille, joten myydään suurin osa omaisuudesta pois. Ja tosi suuri osa vain annetaan, koska tavarat pitää saada konttiin aika pian ja koti tyhjäksi.

Te, jotka tungette sitä aaveeta ihan muuten vain niihin ilmoituksiin, MIKSI TEETTE SITÄ? Jos haluatte ostaa tai ottaa vastaan ilmaiseksi jonkun tuotteen, miksette hoida ihan välittömästi sitä asiaa loppuun asti? Tätä en pysty millään käsittämään. Siis jos olette kännykällä tai koneella ja jaksatte kirjoittaa ne kaksi kirjainta (av), jaksaisitteko yhtään millään kirjoittaa myyjälle viestiä siitä, milloin olisitte mahdollisesti tulossa sitä hakemaan ja vaikka kysyisitte, että mistä ylipäätään pitää lähteä hakemaan sitä sohvatyynyä!

Ei mahdu kaaliin. Muokkasin jo kaikkiin ilmoituksiin, ettei av merkitse mulle mitään, ellei sen perässä ole tarkentavaa kysymystä ja kaupat perutaan, ellei ostohalukkuuden ilmaisun jälkeen kuulu viiteen minuuttiin ostajasta pihaustakaan.

Jos on pahassa paikassa, vaikka kaupan kassalla, niin eikö sen av:n jälkeen voi millään naputella vaikka 'av, olen kaupassa, yv kohta' tai 'av, viestittelen illalla'. Mutta ei, pelkkä salamyhkäinen 'av' ja sen jälkeen ollaan ihan hiljaa ainakin kolme tuntia ja kun annan sen muumimukin seuraavalle jonossa, nostetaan jumalaton älämölö, kun oli se av siinä ekana.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään käsitä tuota av:n viljelemistä, jos sen jälkeen ei hoida kauppaa heti loppuun. 

Ilmeisesti nuo ihmiset luulevat, että av on vähän sama kuin nettikaupassa laittaisi tavaraa ostoskoriin. Ostopäätöksen voi tehdä sitten vaikka tuntien päästä ja poistaa ostoskorista ne tuotteet, joita ei sitten haluakaan. FB-kirpputoreilla tuo ei vaan millään toimi, kun myyjä ei tiedä ostajan aikeista mitään. 

Mä laitan nykyään kaikkiin ilmoituksiin naurettavan yksityiskohtaiset säännöt, joilla tavaroita myyn. Muuten menee aina säätämiseksi. 

Mun säännöt:

Av ilman tarkentavaa kysymystä on mitätön.

Kaupat ja noutoaika on sovittava loppuun asti välittömästi, muuten laitan seuraavalle.

Jos jättää kerran ilman ilmoitusta noutamatta, en myy enää koskaan sille henkilölle.

Tavara on tarkastettava huolellisesti ostohetkellä, palautusoikeutta ei ole.

Vierailija
2/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko paljon olen myynyt tavaroita tori.fi:n ja vastaavien kautta ja siihen lopputulokseen olen tullut, että 80 % ihmisistä ei osaa ns. normaaleja käyttäytymissääntöjä osto/myyntitilanteessa (varataan ja ei tulla hakemaan tai tullaan myöhässä sovitusta ajasta ilman, että myöhästymisestä ilmoitetaan ym).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot niin asian ytimessä

Vierailija
4/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein aikanaan Suomesta pois muuttaessani saman tempun ja se oli KAMALAA. Oman kotimaan ihmisistä jäi hyvin huono kuva lopuksi mieleen. Epäluotettavia, epäystävällisiä, ilmaiseksi haluavia oli useampia. Olen saman homman tehnyt kerran ulkomailla sen jälkeen kun muutin kolmanteen maahan ja homma hoitui paljon luistavammin. Mun mies joka on ulkomaalainen sanoi aikanaan kun vielä Suomessa asuimme että suomalainen ei koskaan ota yhteyttä jos luvattua asiaa ei pysty hoitamaan vaan ottaa yhteyttä vain siinä vaiheessa jos esimerkiksi ostotilanteessa monta viikkoa myöhässä laitettu tilaus on vihdoin postissa tai tyyppi pystyy vihdoinkin maksamaan lainaamansa satasen kuukausien päästä takaisin ( En silloin nähnyt asiaa itse näin mutta jälkeenpäin olen tajunnut että näinhän Suomessa toimitaan (itse olen monta kertaa esimerkiksi jättänyt kavereille lainaamieni rahojen takaisinperimisen sikseen  nihkeäksi ja ikäväksi muuttuneen käytöksen takia)  jos haluaa asioiden hoituvan niin saa kuulla olevansa vaikka mikä nihilisti ja prsläpi tai sitten tyyppi vaan katoaa takavasemmalle. Ymmärrän sua hyvin. Sulle valkenee monta muutakin asiaa kun olet vähän aikaa ollut poissa Suomesta...

Vierailija
5/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita roskalava ryhmään ne ilmaiset. Siellä ei saa varalla vaan nopeimmat saa noutaa.

Vierailija
6/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myynyt jonkin verran lastenvaatteita fb-kirpparilla, mutta nyt olen jo antanut periksi. Ei se ole ihmisten puuhaa.

Esim. myynti-ilmoitukseni (kuvan kanssa):

Myydään setti poikien vaatteita koossa 128. Setti sisältää

-10 t-paitaa

-8 pitkähihaista

-5 farkut

-2 neuletta

Hinta on sejase, vain nouto, myydään vain settinä.

Tähän ilmoitukseen vastaukset:

-Onko nää kesä- vai talvivaatteita?

-Lähetätkö?

-Sopiiko nää mun 6-vuotiaalle?

-Mä haluaisin vaan noi yhdet farkut ja yhden t paidan...

Nyt vien pieneksi jääneet vaatteet ihan suosiolla kierrätykseen.

Vierailija
7/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aija fiksu olet ap. "Sitten kun minulta loppuu myytävät tuotteet, en myy mitään". Clap clap.

Vierailija
8/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naishömppää.

Miehet eivät tuhlaa aikaansa jonninjoutaviin nettikirppiksiin tms.

m38

Vierailija
9/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tein aikanaan Suomesta pois muuttaessani saman tempun ja se oli KAMALAA. Oman kotimaan ihmisistä jäi hyvin huono kuva lopuksi mieleen. Epäluotettavia, epäystävällisiä, ilmaiseksi haluavia oli useampia. Olen saman homman tehnyt kerran ulkomailla sen jälkeen kun muutin kolmanteen maahan ja homma hoitui paljon luistavammin. Mun mies joka on ulkomaalainen sanoi aikanaan kun vielä Suomessa asuimme että suomalainen ei koskaan ota yhteyttä jos luvattua asiaa ei pysty hoitamaan vaan ottaa yhteyttä vain siinä vaiheessa jos esimerkiksi ostotilanteessa monta viikkoa myöhässä laitettu tilaus on vihdoin postissa tai tyyppi pystyy vihdoinkin maksamaan lainaamansa satasen kuukausien päästä takaisin ( En silloin nähnyt asiaa itse näin mutta jälkeenpäin olen tajunnut että näinhän Suomessa toimitaan (itse olen monta kertaa esimerkiksi jättänyt kavereille lainaamieni rahojen takaisinperimisen sikseen  nihkeäksi ja ikäväksi muuttuneen käytöksen takia)  jos haluaa asioiden hoituvan niin saa kuulla olevansa vaikka mikä nihilisti ja prsläpi tai sitten tyyppi vaan katoaa takavasemmalle. Ymmärrän sua hyvin. Sulle valkenee monta muutakin asiaa kun olet vähän aikaa ollut poissa Suomesta...

Oisko teillä ollut vain outo tuttavapiiri :O Ei meidän kaveripiirissä ole ikinä jätetty lainoja maksamatta. Miksi kukaan niin tekisi, siitähän jää tosi ikävä särö kaverisuhteeseen?

Vierailija
10/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Livekirppis ratkaisee nuo ongelmat. 

Vierailija
11/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa kun jotkut kehtaa kysyä miljoona eri mittaa (niska-helma, olka-olka.. jne) jostain puolen euron vaatteesta. Kuka sellaisia ryhtyy mittaamaan kun vaan haluaisi nopeasti ja lähes lahjoittamalla eroon rytkyistään?

Vierailija
12/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on inhottavia. Itse myyn tavaroitani paljon parjatussa huuto.netissä: siellä on sentäs selkeät säännöt. Jos ostaja ei hyväksy niitä, hän joutuu ongelmiin. Lisäksi siellä voi valita joko tuon postituksen tai noudon tuotteelle niin ei tarvi vääntää.

Vierailija
13/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu hyvin pitkälti maasta! Asuin Espanjassa yli 5 vuotta. Siellä asiat toimii, jos toimii. Jos on sopinut vaikka avainten tuonnin klo 17, avaimet tuodaan ehkä klo 19. Kun tilaat vessan korjaajan huomisaamuksi, kaveri voi tulla vaikka viikon päästä. Hauskin tarina oli pyörä (vähän käytetty), jonka halusin ostaa. Menin rahojen kanssa pyörää hakemaan ja minulle tarjottiin ihan toista fillaria, miesten mallia. Sanoin, ettei siitä sovittu. Myyjä levitteli käsiään, että hän möi sen naapurille, mutta tässä sinulle yhtä hyvä samalla hinnalla. Halusi olla kohtelias ja myydä lupaamansa tuotteen, eli polkupyörän, onko tuo nyt niin tarkkaa, onko kyseessä ilmoituksessa mainittu vai ihan toinen....

Vierailija
14/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan silloin laitan että av jos myyjä ei ole osannut laittaa että missä tuote sijaitsee. Mutta muuten kyllä pistän suoraan että hei ostaisin tämän.

Vierailija
15/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naishömppää.

Miehet eivät tuhlaa aikaansa jonninjoutaviin nettikirppiksiin tms.

m38

Ainakin meidän kaupunginosakirppiksellä puolet ihmisistä on miehiä ja siellä on niin järkyttävä meno, että hohhoijaa.

Ite ilmoitan ilmoituksessa suoraan seuraavat:

Kaikki kauppa käydään ilmoituksessa, ei yksityisviestejä kuin noudon sopimisesta.

Pelkkä av ei merkitse mitään,

Laitan aina koska tavara on viimeistään noudettava enkä jousta tästä koskaan.

Lisäksi ainoastaan myyn tavaroita, en koskaan lahjoita mitään vaan sellaiset kamat ja vaatteet vien Konttiin koska niistä tuntuu tulevan ihan jäätäviä tappeluita.

Vierailija
16/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn aika paljon harrastusalan tavaroita eri FB- yms. kirppiksillä. Tavaran saa se joka on ensimmäisenä rahan kanssa ulko-ovella, tai laittaa rahat tilille. Kaikenlaiset av, voitko varata huomiseen/ylihuomiseen/kuukaudeksi jne. höpöhöpöt jätän omaan arvoonsa.

Vierailija
17/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Copypeistaan tähän ilman nimitietoja typerimmän mekkokaupan, jonka olen koskaan tehnyt. Olen säästänyt sen esimerkiksi muille, jotka eivät näitä FB-säätöjä usko.

"Myydään uudenveroinen kesämekko. Koko 128cm, 100% puuvillaa, pituus niskasta helmaan 82cm. Vain nouto, ei sovituksia." (Tuotteesta kuva ja kyseessä yläosastaan joustava mekko, joka menee aivan taatusti ylisyöneelle ja alipainoiselle 128-senttiselle tytölle. Vaikka pojallekin.)

Ostaja 1: AV!

Ostaja 2: Av.

Ostaja 3. Jono

Ostaja 2: Äh, siis jono.

Ostaja 4: Av jono mittaisitko kainalo-kainalo-mitan?

Minä: Ostaja 1, tarvitsetko jotain lisätietoja? Ja ostaja 4, yläosa venyy kaikille sopivaksi, vaikea mitata. 

Ostaja 2: Mä ostan varmasti, jos ostaja 1 ei ota.

Ostaja 4: Ok, jään jonoon.

Ostaja 4: Jonooo!!!

... kuluu 15 minuuttia.

Minä: Ostaja 1, laitan seuraavalle, kun et ilmeisesti ole ostamassa?

... kuluu 10 minuuttia.

Minä: Ostaja 2, haluatko mekon?

... kuluu 20 minuuttia.

Ostaja 2: Joo! Laitan yv:n!

... kuluu 30 minuuttia.

Minä: Ostaja 2, laitan sulle yv:n, kun lähettämäsi yv ei ole tullut perille.

... kuluu 1 tunti, eikä viestiäni lueta.

Minä: Ostaja 2, sulle on viesti, meni varmaan Viestipyynnöt-kansioon.

Ostaja 3: Mä ostan, jos 1 ja 2 ei ota. 

Minä: Ostajat 1 ja 2, toivon nopeita kauppoja. Jos en tuntiin kuule teistä, laitan mekon eteenpäin.

... kuluu 45 minuuttia.

Ostaja 2: Hei meiltä löytyikin jo vastaava mekko, eli vapautan.

Ostaja 3: Mä laitan yv:n!

(Ostaja 3:lta tulee yv, sovitaan nouto tunnin päähän, ostaja hakee ja maksaa mekon. Palaan koneelle poistaaan ilmoitusta.)

Ostaja 1: Joo otan, laitan yv:n.

Minä: Hei ostaja 1, sinusta ei kuulunut mitään, mekko on jo myyty.

Ostaja 1: Mitä helvettiä? Mulla oli av ja se on voimassa 12 tuntia tällä palstalla!

Minä: Olen ottanut sinuun mielestäni tarpeeksi usein yhteyttä, etkä ole reagoinut tähän ilmoitukseen av:n jälkeen mitenkään. Kiitos mielenkiinnosta, poistan nyt ilmoituksen.

Ostaja 1: (tägää yp:n) Miten tää nyt näin voi mennä!?! Tässä myytiin jonon ohi!!

(Päätän jostain järjettömästä syystä olla poistamatta ilmoitusta)

... menee puoli tuntia.

Yp: Av on tällä kirpputorilla voimassa 12 tuntia, joten ostaja 1:llä on oikeus ostaa mekko. 

Minä: Voi hemmetti sentään. En todellakaan ala enää venkslata tätä kauppaa eestaas. Mekko on nyt jo ostaja 3:lla.

Ostaja 3: Voi ei :( Mennään vaan sääntöjen mukaan, mä voin myydä sen ostaja 1:lle. Laitan yv:n ostaja 1:lle. 

Minä: Voinko poistaa ilmoituksen nyt?

Ostaja 3: Älä poista, ennen kuin olen saanut ostaja 1:n kiinni.

... menee 3 tuntia.

Ostaja 3: Ostaja 1, olen laittanut sulle yv:n.

... menee tunti.

Ostaja 1: Mä vapautan.

Ostaja 3: Eli.. onko tää mekko nyt mulle, kun ostaja 2 on vapauttanut?

Minä: Mun mielestä joo, mä poistan ilmoituksen.

Vierailija
18/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä meinaa av fb-kirppiksellä

Vierailija
19/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia tahoja jotka ostavat kodintavaroita, kuolinpesiä yms. Tulevat katsomaan, sopivat hinnan ja vievät samantien pois. On myös hyvätekeväisyystahoja jotka hakevat ilmaiseksi kaikki pois. Aika lailla kaikki muu kuin roska kelpaa. 

Vierailija
20/51 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on heitetty kommentti "mikä siinä on muka raskasta/aikaa vievää kun kotiovelta tullaan hakemaan" XD Huomasi kyllä että ko. henkilö ei ollut koskaan myynyt facen kirppareilla mitään.

Itsellä nämä kokemukset:

- turhia av ja aina ne on juuri ne jonon ensimmäiset! Eivätkä vaivaudu itse perumaan ennen kuin yv:llä kysyt milloin tulisi hakemaan...

- sovitaan yv:llä paikka jossa tavataan ---- hakija ei ilmesty paikalle ---- kun kysyn facessa vastaa samantien peruneensa haun. Perumista vaan ei näy missään :D

- peruu viime hetkellä.

- sovitaan haku kotoa vaikka tunnin sisällä, tullaan 1,5 h myöhässä. Kyllä vtuttaa odottaa kotona kun olisi sitä muutakin tekemistä!!!

Joo on helppoa kun kotoa naps vaan tullaan hakemaan. Tästä lähin laitan tarkat säännöt kuten tuolla ykkössivulla jo oli.