Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison Google mapsin reittitiedot

Vierailija
27.06.2016 |

Etsin perheen läppäriltä reittiohjetta google mapsilla. Huomasin, että se näyttää miehen kännykän reitit. Reitit vaikuttivat hieman oudoilta. Oli sanonut olevansa firman kesäjuhlilla ja google maps näyttikin reitin ihan eri suunnassa olevalle hotellille, jossa oli ollut kuusi tuntia. Yhtenä sunnuntaina sanoi menevänsä golffaamaan. Oli mennytkin, mutta jo vartin päästä lähtenyt 1,5 tunniksi läheiselle teollisuusalueelle. Ja kotiin palatessa taas poikennut vartin golfkentällä. Voiko google maps ikinä erehtyä? Onko miehellä tässä mitään seliteltävää vai onko tämä selvä tapaus? On ennenkin pettänyt.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panemassa oli. Nyt aloitat pihtaamisen ja nalkuttamisen potenssiin kolme. Oppiipahan olemaan.

Vierailija
2/17 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kokemuksia google mapsin reittitiedoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita kokemuksia google mapsin reittitiedoista?

On paöjonkin, mm se että google maps ei tallenna reittejä aikaleimoilla oletuksena.

Vierailija
4/17 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

google maps ei tallenna reittejä aikaleimoilla oletuksena. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Vierailija
5/17 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei nyt voi vähempää kiinnostaa noi kyylä ja pihtarijutut. Mua kiinnostaa vaan tää tekninenjuttu, että onko noi reitit aina paikkansa pitäviä vai voiko niissä olla virheitä? 

Vierailija
6/17 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vinkkejä minne google mapsilla kannattaisi suunnistaa panemaan salaa? Saa myös ehdottaa treffejä ;)

T. Piirimyyjä Audi A6:ssa

Vierailija
7/17 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei nyt voi vähempää kiinnostaa noi kyylä ja pihtarijutut. Mua kiinnostaa vaan tää tekninenjuttu, että onko noi reitit aina paikkansa pitäviä vai voiko niissä olla virheitä? 

Voi olla virheitä. Mä olen puhelimen paikannuksen mukaan usein n. 700 metrin päässä kauppakeskuksessa (missä on btw myös hotelli), vaikka olen kotona. Samoin työpaikalla ollessani puhelin usein paikantaa mut n. kilometrin liian etelään.

Vierailija
8/17 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä voiko olla sellainen virhe, että google maps sanoo, että olet ajanut autolla vaikka et olisi liikkunut mihinkään?

Vierailija
9/17 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kännykän paikkatietojen mukaan olen tällä hetkellä Helsingissä, vaikka todellisuudessa olen Turussa. Joten ei todellakaan voi luottaa puhelimen paikkaan. Vähänkin sumuinen tai pilvinen päivä niin heittää paikka. Vaikka puhelin ei edes liiku

Vierailija
10/17 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis autolla? Jos se seuraa kännykkää. Entä jos on golfkenttä on niin laaja, että näyttää aluksi päämajaa ja sitten johonkin huitsin nevadaan. Hotelli on vähän pahempi selittää,kun on ihan eri suunnassa.

Vierailija
11/17 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ne paikannustiedot voi kyllä näyttää aika paljonkin metsään, ei kyllä nyt kilometrejä kuitenkaan. Paljonko niiden kesäjuhlien ja sen hotellin välillä on matkaa? Ladatkaa puhelimiinne friend locator, niin tiedätte koko ajan, missä kukin menee.

Vierailija
12/17 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun turun seudulla ja käyn usein paneskemassa keskellä pohjanlahtea siinä Vaasan korkeudella. Tosin tekee tiukaa ehtiä sinne ja takaisin kuudessa minuutissa.

Vierailija
13/17 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en aseta mitään locatoria. Ukko lähtee vaihtoon. Ei oo ees kiire lähdöllä; heitän pellolle kunhan ehdin. Nähtävästi krooninen pettäjä. Pari kertaa taidan vielä tarkistaa noi menot läppäriltä kun niin kätevästi sinne tallentuvat. Minähän oli alunperin ihan katsomassa reittiä omiin menoihin kun huomasin, että toisen menot on sinne tallentunut. Tosta golf-jutusta on paha syyttää kun väittää, että on ajanut 1,5 km teollisuusalueelle. Tosin en ymmärrä, että google maps voi väittää ajaneen autolla jos on kävellyt kentällä. No sitä 16 km päässä olevaa hotellia on vähän vaikeampi selittää. No ehkä hotellin ravintola tai joku viereinen ravintola. Mutta silti sellainen pikkukaupunki, missä ei yleensä ravintoloissa käydä. Täytyypä kysyä joskus kesän lopulla minkä peitetarinan tuohon keksii ;-) Kun nyt malttaisin mieleni siihen asti: ei jaksaisi nyt alkaa koko perheen kesää pilaamaan. Ehtii sitä syksymmälläkin.

Vierailija
14/17 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedot on suht tarkat olettaen kaksi asiaa: hänellä on hyvä puhelin ja puhelimen Location on päällä. Monet sammuttavat lokaation kun eivät tarvitse ( esim navigaattoriin) koska säästää akkua. Kun lokaatio on pois päältä voi näyttää ihan mitä vaan.

Vierailija
15/17 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ne paikannustiedot voi kyllä näyttää aika paljonkin metsään, ei kyllä nyt kilometrejä kuitenkaan. Paljonko niiden kesäjuhlien ja sen hotellin välillä on matkaa? Ladatkaa puhelimiinne friend locator, niin tiedätte koko ajan, missä kukin menee.

Miksi pitäisi tietää koko ajan, missä toinen menee? :-o

Vierailija
16/17 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietysti tarvitse tietää jos se on ok, että puoliso käy paneskelemassa missä sattuu.

Vierailija
17/17 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi etehtyä.

Olimme mieheni kanssa yhteisellä reissulla juhannuksena. Kyseisen ohjelman mukaan mieheni olisi ollut Turussa, kun minä sielä yhteisellä lomalla parin sadan kilometrin päässä :D

En luottaisi moisiin millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän