Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä iltapäivälehtien automaattisesti käynnistyviä videoita

Vierailija
27.06.2016 |

Miten videoiden automaattisen käynnistymisen verkkosivuilla voi estää? Haluan vain lukea uutisia, en halua katsella videoita, joista osa ei edes liity uutiseen tai on vanhentuneita. Jos video vaikuttaa kiinnostavalta, haluan käynnistää sen itse ja sellaisella hetkellä kuin itselleni sopii. Olen jo vähentänyt Ilta-Sanomien verkkosivujen lukemista, koska siellä lävähtää video käyntiin melkein aina.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei onnistu. Edes atk-alan ammattilainen ei tiennyt, miten sen voi estää. Osa ei käynnisty, jos on adblock, mutta se ei kaikkiin auta. Ärsyttäviä ovat kyllä. Itsekin usein aamukahvin kanssa alan lukea jotain uutista ja sitten hyppää joku joutava video. Painan ne sammuksiin välittömästi, joten turhia ovat kyllä. 

Vierailija
2/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia vituttaa minuakin. Ne videot ovat täysin turhia ja yleensä alussa on aina mainoksia. Luen monta kertaa nopeammin jutun ja siirryn seuraavasn kuin tuhlaan aikaani automaattisiin idioottivideoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se onnistuu. Kaikissa selaimissa on mahdollista estää se videon automaattinen käynnistyminen.

Mitä selainta käytät?

Vierailija
4/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Vielä ovat niin pirun kovalla..

Vierailija
5/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se onnistuu. Kaikissa selaimissa on mahdollista estää se videon automaattinen käynnistyminen.

Mitä selainta käytät?

Käytän Mozilla Firefoxia. Haluaisin siis itse valita, käynnistänkö videon, en poistaa videoita kokonaan.

Vierailija
6/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämällä vanhempaa selainta joka ei tue html5:sta ja ottamalla flashit yms. pois.

Vierailija
7/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoissa on käynnistymisen lisäksi sellainenkin ärsyttävä puoli, että niissä esiintyy usein toimittaja, jolla ei ole ammattitaitoa esiintyä videolla. Puhetyyli voi olla karmea tai teennäinen tai muuten vain ärsyttävä.

Vierailija
8/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni vaatii jonkun lisäosan. Ei huvittaisi asentaa mitään ylimääräistä sen takia. Tätä typerää ongelmaa ei ole millään muulla sivustolla kuin iltapäivälehdissä. 

Vierailija
9/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttämällä vanhempaa selainta joka ei tue html5:sta ja ottamalla flashit yms. pois.

Mistäs sen vanhemman selaimen saisi ladattua, kun päivitykset tulleet jo päälle? Jos yritän peruuttaa/poistaa viimeisimmän päivityksen, Winkkari8 poistaa koko ohjelman, ei todellakaan palauta mitään edellistä versiota.

No paskahan tämä käyttis on, mutta ei ole itse valittu.

Vierailija
10/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikai niitä vanhempia selaimia kannata turvallisuussyistä käyttää ku päivitykset vanhentuneet. jossai selaimissa tosiaan asetuksissa se jos haluaa ettei video mee päälle automaattisesti. ärsyttävää kyl. pop up mainokset ne ärsyjä onkin. niistä osan ainaki saa kuriin ad blockeilla.

Vierailija
11/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, ja mistäs ne videot voi estää Firefoxissa?

Vierailija
12/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selainta käytät?

Käytän Mozilla Firefoxia. Haluaisin siis itse valita, käynnistänkö videon, en poistaa videoita kokonaan.

Asenna tämä:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/flashstopper/

ja/tai..

- kirjoita osoiteriville about:config (ja paina enter)

- klikkaa olen varovainen, joo joo..

- kirjoita tekstikenttään media.autoplay.enabled

- tuplaklikkaa sitä riviä niin, että Value muuttuu true:sta false:ksi

That's it!

Vierailija
13/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat todella ärsyttäviä kyllä! Itse availen uusiin sivulehtiin kerralla useita eri uutisia ja pilipalivideot pyörivät sekä räikät soi! Videoiden sisältökin on yleensä aivan ala-arvoista täytettä.

Vierailija
14/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selainta käytät?

Asenna tämä:

ja/tai..

That's it!

Latasin Flashstopperin, mutta IS:n videot lähtevät silti automaattisesti käyntiin.

Vierailija
15/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selainta käytät?

Asenna tämä:

ja/tai..

That's it!

Latasin Flashstopperin, mutta IS:n videot lähtevät silti automaattisesti käyntiin.

Kokeile sit tuo seuraava ohje.

Mulla ei pyöri IS:lla mikään video automaattisesti. Millä alasivulla on esim joku video?

Vierailija
16/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa palautetta näille ip-lehdille! Eihän tuossa ole mitään järkeä aloittaa videon pyörittämistä ilman käyttäjän lupaa. Ehkä hän on jääkaapilla rohmuamassa syötävää. Pieni juttu laittaa se play-painike siihen alkuun, josta sen ankka- tai kissavideon voi sitten ihan itse käynnistää.

Vierailija
17/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selainta käytät?

Asenna tämä:

ja/tai..

That's it!

Mulla ei pyöri IS:lla mikään video automaattisesti. Millä alasivulla on esim joku video?

Seuraava ohjekaan ei toiminut. Onkohan siinä virhe?

Tässä on video: http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-2000001208848.html (ihan satunnainen sivu)

Vierailija
18/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jättänyt palautetta aiheesta iltapäivälehdille, mutta eipä heitä tunnu tippaakaan kiinnostavan lukijankokemus aiheesta. Edes adblock ei estä sitä että kaikki videot eivät lähtisi pyörimään. Ei auta muu kuin laittaa kone täysin äänettömälle siksi aikaa kun niitä uutisia lukee. Mutta todella ärsyttävää jos haluaisi vaikka kuunnella koneelta musiikkia samalla tms.

Vierailija
19/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa palautetta näille ip-lehdille! Eihän tuossa ole mitään järkeä aloittaa videon pyörittämistä ilman käyttäjän lupaa. Ehkä hän on jääkaapilla rohmuamassa syötävää. Pieni juttu laittaa se play-painike siihen alkuun, josta sen ankka- tai kissavideon voi sitten ihan itse käynnistää.

Olen laittanut palautetta eikä ole auttanut.

Vierailija
20/30 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä selainta käytät?

Asenna tämä:

ja/tai..

That's it!

Seuraava ohjekaan ei toiminut. Onkohan siinä virhe?

Tässä on video: http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-2000001208848.html (ihan satunnainen sivu)

Flashblockin asentaminen auttaa ainakin minulla, ja sen lisäksi tuo media.autoplay.enabled:false. Videot eivät käynnisty itsekseen.