Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen 16 vuotiaan kanssa?

Vierailija
27.06.2016 |

Hän ei puhu kenellekään. Jos kysyy jotain, ei vastaa, murahtaa tai huutaa.
Siskoaan haukkuu läskiksi ja tyhmiksi koko ajan ja tilanteissa, kun kukaan ei ole vielä edes kerinnyt sanomaan hänelle mitään.
Odottaa, että muut tekevät hänelle ruokaa, käyvät kaupassa ja pesevät vaatteet.

Jossain vaiheessa jätti likaisia vaatteitaan kylppärin lattialle ja esim. sisäpelikenkiään keittiön pöydälle ja lenkkareita keittiön lattialla ja oletti, että kun mä olen työttömänä, niin mä tietysti siivoan hänen jälkensä, koska mulla ei mitään muuta tekemistä ole ja hän kun käy koulua, niin hänen ei tarvitse tehdä mitään.

Ei osallistu mihinkään perheen yhteisiin juttuihin, ei tule sukulaisien juhliin ei edes tule katsomaan telkkaria meidän muiden kanssa. Sitten kun me vanhemmat ollaan poissa, on olkkarissa ja istuu siellä haukkumassa siskojaan ja kiusaa heitä.

Mitään häneltä ei saa vaatia ja hän kuvittelee, että on ansainnut kaiken mitä me muut tehdään hänen hyväkseen, mutta me ei olla ansaittu mitään hyvää hänen puoleltaan.

Loukkaantuu aivan järjettömästi, jos olen esim. monta kertaa sanonut niistä kengistä keittiössä ja kun lopulta suutun hänelle ja huudan hakemaan ne kengät. Se huutaminen on tietysti väärin, mutta ainoa mikä toimii ja hänen mielestään ultimaattinen loukkaus häntä kohtaan ja on sanonut, että hänet huostaanotettaisiin, jos hän soittaisi sossuille ja kertoisi miten hänelle huudetaan kotona.

Jos meillä on vieraita, ei tule tapaamaan ollenkaan heitä ja jos ovat pidempään ja heidät on pakko kohdata esim. ruokapöydässä, sanoo moi eikä muuta. Juuri ja juuri saa vastattua, jos joku kysyy jotain.
Mun kosketusta inhoaa yli kaiken ja oikein hypähtää, jos meidän olkapäät tai kädet koskettaa toisiaan.

Olen niin väsynyt tähän enkä tajua mikä on johtanut tähän tilanteeseen. Ennen poika oli hauska vilkkusilmä ja joka kohteli muita kunnioittavasti ja oli mukava kaikille. Hoiti hommansa, siivosi jälkensä ja piti muista huolta.
Pitääkö mun nyt vain kestää ja odottaa, että hänestä vielä kasvaa ihmismäinen vai mitä teen hänen kanssaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutat sen vielä kun on aikaa. Laitat jääkaapin oveen kodin säännöt, jotka koskevat kaikkia eikä ketään yksittäistä ihmistä. Vuorolista roskien viemiseen sun muuhun touhuun, jotta oppii puuhastamaan ja tajuamaan, etteivät asiat itsestään tapahdu eikä kukaan ole kenenkään palvelija.

Jokaiselle lapselle runsas viikkoraha, josta voidaan vähentää huonon käytöksen perusteella. Kyllä rupeaa teiniä harmittamaan, jos siskonsa ostavat joka viikko 50 eurolla kaikenlaista kivaa, mutta huonolla käytöksellä ei saakaan mitään.

Vierailija
2/9 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ihan sama tilanne täällä. Lisäksi poikani vielä rötöstelee  :( Ainoa keino millä ehkä saan vähän hillittyä, on se että tietää sossujen tarkkailevan ja liiasta pöllöilystä laitos kutsuu. Mutta menee kokoajan sillä rajalla.. meille lasu on ollut apu ja toiminut pelotteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä sille riittävästi ravinteita. Käytösongelmia ja ärsyyntymistä voi syntyä jo ihan joidenkin vitamiinien, mineraalien, aminohappojen ja rasvojen puutteesta. Itse aloittaisin kalan lisäämisellä ruokavalioon.

Vierailija
4/9 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitkään aikaan saanut kk-rahaa, koska ei siivoa huonettaan eikä se tunnu missään. Säästänyt koko ikänsä rahaa, joten sitä riittää vielä pitkään.

Vitamiineja alan lisäämään hänen ruokavalionsa, itsekin huomannut niiden vaikutuksen.

Työlistat on hyvä idea. Toivon todellakin ettei meillä karkaa rötöstelyn puolelle ja toivon, että teilläkin kakkonen ne loppuvat!

Vierailija
5/9 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko masentunut? Kateellinen siskoilleen (ovat "menestyvämpiä?) Ja siksi kiusaa?

Miten koulu sujuu, onko tulevaisuuden suunnitelmia? Onko ystäviä, edes netissä? Saattaa ihan oikeasti olla syrjäytymisvaarassa.

Vierailija
6/9 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on teini. Menee ohi.

Vierailija
7/9 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha pois, puhelin pois, kone pois, kotiaresti. Ensin tietenkin sääntöjen selvittäminen.

Vierailija
8/9 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tämä, että olen työtön. Tämän vuoksi minun kuulemma tulee tehdä kaikki. Huutoa, jos ei neidolle ole ruoka pöydässä, vaikkei ole edes ilmoittanut tulostaan. 

Koko ajan pitäisi olla palvelu kuin hotellissa yhdistettynä viiden tähden ravintolalla. Huoh! Ihan tämän takia täytyy nyt terästäytyä työn haussa, niin poistuisi tämä työttömyyteen vetoaminen ainakin. 

Muuten on kyllä sinänsä kiva ja juttelee paljon. 

Vierailija
9/9 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa on kavereita, koulun ulkopuolella ei.

Hoitaa koulun ihan ok:sti.

Amikseen menossa syksyllä, yhtään kaveria ei ole tulevalla luokalla.

Puhelimen ja tietokoneen poistamisella ei ole ollut mitään vaikutusta. Ei edes pidempiaikaisella.

Märyää vain kuinka huono äiti mä olen, kun otan hänen ainoan tarvitsemansa asian pois. Jankuttaa päivästä toiseen siitä asiasta minkä takia tietokone lähti eikä halua ymmärtää tehneensä väärin. Silloin kyllä keskustellaan ikuisuuksia, mutta oikeastaan se on samojen asioiden läpi käymistä kerta toisensa jälkeen ja joka kerta huomaan ettei poika edelleenkään käsitä tehneensä jotenkin väärin. Väännetään ja käännetään siis sitä yhtä ja samaa asiaa koko ajan. Jossain vaiheessa tajuaa käyttäytyä miten mä haluan, siis esittää selvästi, että saa koneensa takaisin. Sama peli jatkuu melkein heti. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka kauan kone on pois käytöstä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi