Kaverin äiti ei halunnut, että nuoret yöpyvät teltassa leirintäalueella kolme yötä. Varasi mökin!
Täysin siis meiltä kahdelta muulta perheeltä kysymättä.
Kustannus on nyt sitten yli satanen. Tarjoanko sen ihan oma-aloitteisesti, vaikka vähän ärsyttää tällainen omavaltainen toiminta. Minusta teltta olisi ollut ihan ok?
Vai odotanko laskua?
Kommentit (24)
Itse en todellakaan maksaisi. Jos asiasta ei ole ollut puhetta ja joku varaa mökin kysymättä muilta, ei mielestäni ole oikeutettua vaatia rahaa. Riitahan siitä tietysti voi tulla, mutta minkäs teet. Ottaisin varmasti itse yhtetyttä ko ihmiseen ja keskustelusin asiasta, "kiva kun teit näin, mutta en ota osaa kustannuksiin". Jos kyse olisi parista kympistä asia voisi olla ok, voisin hammasta purren maksaa mutta jupisisin kyllä periaatteesta. Satanen on aivan liikaa.
Et maksa kun ei asiadta yhdessä sovittu. Mitä teinit ajattelevat asiasta
Jatkan vielä, jos henkilö alkaisi kiristää että maksamatta jääminen tarkoittaa sitä että lapseni ei pääse mukaan, olisin niin mulkku että tunkisin itseni mukaan yli satasen mökkilomalle. Mökissä sitä tilaakin riittää, näin saisin näytettyä mökin varanneelle että hölmö temppu. Mutta minä olenkin vähän tälläinen jääräpää :D
Voihan olla, että kaverin äiti tarjoaa mökin. Kaverin vanhemmat kuulostavat vastuuntuntoisilta vanhemmilta. En itsekään tykkää, että tyttäreni yöpyy parin muun kaverinsa kanssa (kaikki tyttöjä) teltassa festareilla tai leirintäalueilla.
Sano lapsellesi että juttelee kavereidensa kanssa majoituksesta ja siitä että hänen vanhempansa eivät aio maksaa majoituksesta kuin sen verran kuin leirintäalue maksaa. Kaverit voivat sitten jutella taas vanhempiensa kanssa ja varmaankin nämä sitten päättävät maksavatko mökin ja saako lapsesi siellä yöpyä.
Mökki kuulostaa järkevältä.
Mutta tietty se maksaa joka varaa ominpäin, tai asiasta sovittava etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Kai menivät ihan iloisesti mökkiin... asiasta ei oikein ole ehditty puhua. Teltta oli kaivettu kellarista ja viime tipassa tyttö vain sanoi, että Ainon isä onkin varannut mökin.
Ja kyllä minulta tämä satanen löytyy, mutta mietin nyt vain tulisiko minun nyt tarjota tosiaan tämä raha ihan itse vai mitä tehdä?
En tunne tätä isää, ihan ohimennen joskus nähty koulujutuissa.
(Aino- nimi muutettu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai menivät ihan iloisesti mökkiin... asiasta ei oikein ole ehditty puhua. Teltta oli kaivettu kellarista ja viime tipassa tyttö vain sanoi, että Ainon isä onkin varannut mökin.
Ja kyllä minulta tämä satanen löytyy, mutta mietin nyt vain tulisiko minun nyt tarjota tosiaan tämä raha ihan itse vai mitä tehdä?
En tunne tätä isää, ihan ohimennen joskus nähty koulujutuissa.
(Aino- nimi muutettu)
Siis... tuli ristiriitaa viesteissäni. Eli äiti oli varannut mökin, mutta isä maksanut. Eroperhe siis.
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla, että kaverin äiti tarjoaa mökin. Kaverin vanhemmat kuulostavat vastuuntuntoisilta vanhemmilta. En itsekään tykkää, että tyttäreni yöpyy parin muun kaverinsa kanssa (kaikki tyttöjä) teltassa festareilla tai leirintäalueilla.
Oot hysteerinen hölmö. Tytöt ovat paremmassa turvassa kuin pojat, koska pitävät huolta toisistaan eivätkä yllytä toisiaan typeryyksiin.
T. Kymmeniä kertoja tyttöporukalla telttaillut
Vierailija kirjoitti:
Mökki kuulostaa järkevältä.
Mutta tietty se maksaa joka varaa ominpäin, tai asiasta sovittava etukäteen.
Laitan vain kiitosviestin!
Kai se on siinä.
ap
Eiköhän ne teinit ole siitä sopineet keskenään. Ja tietysti jokainen mökissä yöpynyt maksaa osansa. Ne jotka yöpyi teltassa maksavat sen. Mutta tuskinpa sen mökin varaus on onnistunut viimetinkaan eli on jo aikaisin ollut tiedossa. Onhan se mökki turvallisempi kuin teltta.
Siis mistä sait sen kuvan että sun pitäisi satanen maksaa? Sanoiko tytär että Ainon vanhemmat olivat sanoneet vai?
Mikä aloituksessani ärsytti, kun on tullut vain alapeukkuja?
Etsin vain samantyyppisiä tilanteita ja ns. vertaistukea. Onko asiallista tarjota se raha ihan suoraan vai mitä tässä nyt tehdä?
Jotakuta voi loukatakin rahan tarjoaminen, olen tällaiseen törmännyt. Ei siis tästä satasesta ole kiinni ollenkaan.
ap
Varasin tytölleni mökin, maksoin sen itse enkä pyytänyt kavereiden vanhempia maksajiksi. Muistutin tytölle, että mökki on vain hänelle, kaverit voi yöpyä teltassa eli tyttöni saa itse päättää, kenet mökkiin päästää. Sinne ei tarvitse tuoda sitä maailman ihaninta sikakännistä äskenlöydettyä poikaystävää, sen voi kaverit viedä telttaankin. Kavereille voi muistuttaa, että oksennusten siivous mökissä maksaa, siksi sinne ei kannata ottaa ketä tahansa.
Ja mitä tapahtuu: kaverin äiti soittaa minulle, että miksi lapsensa joutui nukkumaan teltassa, vaikka minun tytölläni oli se mökki. Varmaan siksi, että se kaveri oli siinä kunnossa, että oksennetun teltan siivoaminen oli halvempaa kuin mökin.
Jos lapsesi yöpyi mökissä niin maksaa siitä. Jos teltassa niin ei tietenkään maksa mökistä. Kaikki kumoutuu sillä jis Ainon vanhemmat kertoo tarjoavansa mökkiyöt. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä sait sen kuvan että sun pitäisi satanen maksaa? Sanoiko tytär että Ainon vanhemmat olivat sanoneet vai?
Eivät ole sanoneet ja tytöt ovat vielä reissusakin.
Mietin tosiaan vain, että pitäisikö se tässä tilanteessa itse maksaa oma-aloitteisesti. Vähän nyt ärsyttää, että minulta kysymättä tehtiin tällainen majoituspäätös.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsesi yöpyi mökissä niin maksaa siitä. Jos teltassa niin ei tietenkään maksa mökistä. Kaikki kumoutuu sillä jis Ainon vanhemmat kertoo tarjoavansa mökkiyöt. Yksinkertaista.
Käsitin, että tietysti mökki on kaikille tytöille. Ainon vanhemmat eivät ole sanoneet siis mitään tähän mennessä.
Ihan tylsähän Ainon olisi yksin olla mökissä eli varmaan oli kyllä kaikille.
Odotat