Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä käytäntö on yleisillä laavuilla? Täytyykö laavulle tulijoille antaa tilaa jos on jo itse majoittunut siihen?

Miten toimitaan?
24.06.2016 |

Eli laavuunhan majoittuu helposti 4-6 henkilöä. Jos laavulla on 2-3 jo majoittuneena, onko tapana antaa tilaa, vai nukkuuko laavussa ensiksi majoittuneet?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sita ei kukaan yopyjista omista, se pitaa tayttaa. Ei ne ekana tulleet voi sita omia jos toinen porukka mahtuu myos. 

Vierailija
2/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

There can be only one.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistu vaan mieleen kun kaveri käskettiin "painua vittuun" kun hän kerran koitti mennä Nukarilla laavulle yöksi. - AP

Vierailija
4/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mahtaa olla Metsähallituksen kanta asiaan?

Vierailija
5/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miten tämä laavujuttu toimii. Voin kertoa teille tietämättömille.

Valistan nyt viisaampana teitä juntteja.

Tässä LAAVUSÄÄNNÖT:

Jos esimerkiksi kaksi henkilöä Martti ja Pirjo saapuvat laavulle kello 16:00 ja ovat saaneet tulet tehtyä, ja heidän jälkeensä laavulle tulee Minja ja Teemu klo 16:45, on Martin ja Pirjon anteeksi pyydellen painuttava skutsiin, ja jätettävä makkaransa paistamatta.

Minja ja Teemu saavat tunkea omat paistoksensa hiillokselle, mutta heidän tulee jättää ne syömättä mikäli yhden äkin noin kello 17:18 tuleekin Joona, Mohamad ja Urzael juomaan olutta siihen laavulle.

Joona, Mohis ja Urzael ovat varmasti väsyneitä kun ovat autoiltansa kävelleet 20 metriä laavulle.

Totta kai Minja ja Teemu antavat tilaa nuoremmilleen, niinhän Martti ja Pirjokin tekivät.

On kohtuullista että Joona, Mohamad ja Urtsi menevät myös juomaan Siwasta pöllimänsä Sandelsin muualle jos 18:30 Martti ja Pirjo päättävätkin että ei perskeles kyllähän me nämä maggarat paistetaan kun tuletkin kerran tehtiin.

Vierailija
6/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

wot?

Vierailija
7/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Err, mikä laavu on 20m päässä parkkipaikalta? :D

Vierailija
8/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Err, mikä laavu on 20m päässä parkkipaikalta? :D

http://www.vantaanjoki.com/nukarin-kosket

Vierailija
9/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6=6, ei 6=3, tajusitko?

Vierailija
10/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autiotuvilla perussääntönä että ensimmäisenä tulevat antaa tilaa viimeisimpänä saapuville. Yötä vasten tietenkään ei ketään saa tuvasta heittää pihalle vaan silloin tehdään tilaa että kaikki mahtuu nukkumaan. Samaa ohjetta noudattaisin myös laavuilla. Ketään tietenkään ei voi ajaa nuotiolta pois vaan kaikilla on oikeus ne makkaransa siinä paistella.

Vierailija
11/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tässä tilanteessa? 

Jos laavuun mahtuu 6 henkeä ja siellä on jo pariskunta, mies ja nainen  ja uusia saapuu 5 kpl.

a) Pitääkö vaimo jättää sinne ja itse lähteä uusien tieltä pois?

b) saako ne 5 henkeä käyttöoikeuden myös vaimoon?

Vierailija
12/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs tässä tilanteessa? 

Jos laavuun mahtuu 6 henkeä ja siellä on jo pariskunta, mies ja nainen  ja uusia saapuu 5 kpl.

a) Pitääkö vaimo jättää sinne ja itse lähteä uusien tieltä pois?

b) saako ne 5 henkeä käyttöoikeuden myös vaimoon?

Ei, hyvänen aika, miten voit olla noin tietämätön! Vaimo on se joka lähtee ja nuo viisi saavat käyttöoikeuden mieheen.

Vierailija
13/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laavulla notkuu jo ennestään jotain porukkaa, häädän ne peurannahkariekale -asuun pukeutuneena ja tamburiinia soittamalla veks. Myöskin kerron että siellä on alkamassa shamanistinen istunto, joten henkien kokoontuminen vaatii kaiken liikenevän tilan.

Vierailija
14/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla viimeistään väistytään seuraavien tieltä. Jos jo puoliltapäivin on saapunut laavulle, voi yleisimmillä laavupaikoilla olla melko varma, että joutuu antamaan tilaa muille ennen iltaa.

Vierailija
15/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suomalainen kehittynyt siitä hetkestä, kun hän suuttui, otti kirveensä ja lähti joen yläjuoksulle reuhaamaan, kun joessa oli virrassa keikkunut tuore lastu, joka kertoi jonkun tulleen hänen reviirilleen. Sopu ei siis vieläkään anna sijaa, vaikka nuotiolle mahtuisi makkarankyrsää kuumentamaan useampikin porukka ja laavuunkin nukkumaan enemmän kuin "minä itse". Onhan siellä laavullakin lämpimämpi nukkua, kun ollaan kylki kyljessä. Ne kaljasiepot voivat pysytellä vähän kauempana ja mäyriksen ryypiskeltyään painua takaisin kotiin.

Vierailija
16/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<strong> kirjoitti:

Ei ole suomalainen kehittynyt siitä hetkestä, kun hän suuttui, otti kirveensä ja lähti joen yläjuoksulle reuhaamaan, kun joessa oli virrassa keikkunut tuore lastu, joka kertoi jonkun tulleen hänen reviirilleen. Sopu ei siis vieläkään anna sijaa, vaikka nuotiolle mahtuisi makkarankyrsää kuumentamaan useampikin porukka ja laavuunkin nukkumaan enemmän kuin "minä itse". Onhan siellä laavullakin lämpimämpi nukkua, kun ollaan kylki kyljessä. Ne kaljasiepot voivat pysytellä vähän kauempana ja mäyriksen ryypiskeltyään painua takaisin kotiin.

Ei ihme, kun olemme suoraan alenevassa polvessa niiden kirves kädessä ylävirtaan lähteneitten jälkeläisiä. Ehkä olemme jopa jalostuneet metsäitsekkyyden jalossa taidossa. Mohamed on ehkä jo suomettunut tarpeeksi, ja pakenee ajoissa kun kuulee jonkun tulevan.

Vierailija
17/18 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laavuun mahtuu 6, ja laavulla on jo 2-3 ihmistä, niin tietenkään nämä jo laavulla olijat eivät voi varata koko laavua itselleen, vaan sinne pitää ottaa muitakin niin paljon kuin mahtuu. Ei kai tämä voi olla jollekin epäselvää?

Vanhojen sääntöjen mukaan itse asiassa laavulla jo olevien pitäisi mennä itse telttaan ja antaa tilaa uusille tulijoille, jos uusia tulijoita on niin paljon, että he eivät muuten mahdu laavulle. Käytännössä näitä vanhoja sääntöjä ei ole kuitenkaan noudatettu kymmeniin vuosiin.

Vierailija
18/18 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä