Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ihottuma sektion jälkeen

Vierailija
23.06.2016 |

Mistä voi johtua? Sektion jälkeen alkoi raju ihottuma nivustaipeissa ja vatsalla. kutisee älyttömästi ja hilseilee sellaisia isoja ihopaloja irti. ikinä ei ole eläessäni minulla ollut mitään ihottumaa. tämä alkoi heti sektion jälkeen. sainko jonku infektion sairaalasta. vai liittyykö jotenkin raskaushormonien tasaantumiseen..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan kokenut vastaavaa sektion taikka raskauden jälkeen? Ap

Vierailija
2/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaa jollekin sectiossa käytetylle aineelle. Ota antihistamiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaa sairaalan desinfiointiaineelle (se ruskea möhnä)? Suihkuttele ja ota allergialääkettä, soita äpolille jos jatkuu monta päivää.

Vierailija
4/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kutinaa, ihottumaa ja sektio tehtiin aikanaan, ei tullut edes komplikaatioita. 

Vierailija
5/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiaa jollekin sectiossa käytetylle aineelle. Ota antihistamiinia.

Kiitos vastauksesta. Anthistamiinia otettu. Se auttaa jonkin verran kutinaa, ei kuitenkaan kokonaan. Ihottuma ei myöskään laannu antihistamiinin vaikutuksesta. Kortisonivoidetta olen myös laittanut, sekin auttaa jonkin verran mutta ei poista ongelmaa. Sektiosta aikaa 3 viikkoa. Ap

Vierailija
6/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiaa sairaalan desinfiointiaineelle (se ruskea möhnä)? Suihkuttele ja ota allergialääkettä, soita äpolille jos jatkuu monta päivää.

Aikaa sektiosta tosiaan kolme viikkoa :/ Ihottuma alkoi samana päivänä kun sektio tehtiin eikä ole lähtenyt antihistamiinilla eikä kortisonivoiteella. Pesuaineina kotona käytän erisania kuten ennenkin sektiota. Itse leikkaushaava on toipunut hyvin, ei näytä tulehduksen merkkejä tms. Ei ole kuumeetta  tai muitakaan komplikaatioita leikkauksen jälkeen. Ainoa tämä ihottuma jonka sain riesakseni. Ap

Vierailija
7/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt neuvolasta? Jos sieltä ei saa apuja, niin pyhien jälkeen sitten lääkärille. En oikein osaa tuota siihen sektioonkaan yhdistää..

T. Sairaanhoitaja

Vierailija
8/16 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt neuvolasta? Jos sieltä ei saa apuja, niin pyhien jälkeen sitten lääkärille. En oikein osaa tuota siihen sektioonkaan yhdistää..

T. Sairaanhoitaja

Kiitos vastauksesta. Vauvan neuvola seuraavalla viikolla niin voisi samalla terkalta kysyä. Tuli tosiaan mieleen, että voiko leikkauksessa saada sairaalasta jonkin infektion iholle. Ap

Vierailija
9/16 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kukaan kokenut vastaavaa sektion taikka raskauden jälkeen? Ap

Vierailija
10/16 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivaa?

Vierailija
11/16 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös ihottuma vatsassa ja kyljessä sektion jälkeen, sanoivat että on allerginen reaktio jollekin lääkkeelle, jota sain.

Vierailija
12/16 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiaatit voi aiheuttaa kutinaa ja muita ihoreaktioita, jotka tosik yleensä loppuvat kun lääke lopetetaan.

Vierailija
13/16 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ihottuman sektion jälkeen ja se ilmeni tasan niissä kohdissa, joita pyyhittiin puhdistusaineella/desinfioitiin. Ihottuma parani itsestään perusvoiteella ja miedolla kortisonivoiteella.

Vierailija
14/16 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ihottuman sektion jälkeen ja se ilmeni tasan niissä kohdissa, joita pyyhittiin puhdistusaineella/desinfioitiin. Ihottuma parani itsestään perusvoiteella ja miedolla kortisonivoiteella.

Kiitos vastauksesta. Huh, huojentavaa kuulla, että parani. Ehkä tämä tästä ajan kanssa. Muistatko yhtään kuinka kauan ihottuma oli riesanasi? Ap

Vierailija
15/16 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo1 kirjoitti:

Mulla oli myös ihottuma vatsassa ja kyljessä sektion jälkeen, sanoivat että on allerginen reaktio jollekin lääkkeelle, jota sain.

Kiitos vastauksesta, muistatko kauanko ihottuma kesti? Ap

Vierailija
16/16 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihottuma parani itsestään! Eli jos jollain ilmenee vastaavaa ongelmaa sektion/synnytyksen jälkeen niin kannattaa malttaa odottaa ennen panikointia. Luultavasti liittyy hormonien tasaantumiseen raskauden jälkeen. Ap