Järkyttävän hintaisia mansikoita
Pohjanmaalaisella torilla 9 €/l. Siis litra! Eihän siihen herranjestas mene kuin parikymmentä mansikkaa. Meinasin kirjoittaa "marjaa", mutta eihän mansikka ole marja.
🍓
Joko olette tänä kesänä ostaneet?
Kommentit (32)
Yksi myyjä perusteli kalleutta ajankohdalla, ennen juhannusta myydään kovalla hinnalla. Tänä kesänä tosin mansikat ovat kypsyneet aika lailla etuajassa, että siinä mielessä selitys ontuu. Puolen litran poimimisessa ei nokka kauaa tuhise, joten poimijan osuus lienee hinnasta aika pieni. 6 euroa litra oli eilen päivän hinta.
Kyllähän sitä kannattaa myyjän pyytää, kun on juhannus ja hää- sekä rippijuhla-aika, jolloin on vaan aivan ehdottoman välttämättömän pakollista saada mansikkakakkua.
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii hintaa, niin saan samalla 9 €:lla Liiteristä kilon marinoituja ulkoporsaanfilepihvejä ja kilon keskilaatuisia lihaisia makkaroita, ja rahaa jää vielä hieman ylitse. Selväähän se on että muutama kymmenen hassua marjaa eivät ole sen arvoisia.
T. Lidl-mies.
Miten voi toisen ruumis maksaa noin vähän
"Lidl-miehelle: koska en itse syö "marinoituja ulkoporsaanfilepihvejä" (mikä ulkoporsas sitten mahtaa ollakaan) enkä "keskilaatuisia lihaisia makkaroita", ne eivät ole minulle minkään arvoisia. En siis huolisi niitä edes ilmaiseksi."
Ulkoporsas on possuvastine vapaalle kanalle.
Ostan kotimaisia mansikoita, koska ne on hyviä. Hintakin on aika suhteellinen. Jos kävisin baarissa, saisin samalla hinnalla yhden tuopin. Sitä tuskin miettisin ihan hirveesti. Siis tuolla tän hetken n 7€.
Vierailija kirjoitti:
Ostan kotimaisia mansikoita, koska ne on hyviä. Hintakin on aika suhteellinen. Jos kävisin baarissa, saisin samalla hinnalla yhden tuopin. Sitä tuskin miettisin ihan hirveesti. Siis tuolla tän hetken n 7€.
Onpa kallis oluttuopillinen, jos kyseessä on suomalainen peruskeskari. Tuon verran taisi maksaa 7-prosenttinen pienpanimon stout,kun taannoin kävin. Tuoppi oli 5dl.
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaalaisella torilla 9 €/l. Siis litra! Eihän siihen herranjestas mene kuin parikymmentä mansikkaa. Meinasin kirjoittaa "marjaa", mutta eihän mansikka ole marja.
🍓
Joko olette tänä kesänä ostaneet?
Hui kauhia! Onpa kallista. Litra tai pari sinne tänne.
Ne piirtää, joilla on liitua.
Tuo ei paljoa rahaa ole.
Alkoikin tekemään mieleni mansikoita, vieläköhä lähitorilla olisi kopallinen premium-mansikoita jäljellä, lähdenkin katsomaan, taitaa tänään kyllä torit olla jo kiinni.
Mies oli ostanut litran mansikoita Cittarin pihasta ja ne oli maksaneet 12,90. Näin siis Jyväskylässä.
Jos niin korpee, niin syökää kaalia köyhyteenne.
Mun kipuraja mansikoissa on 7€/l ja seki on aika hurja. Mutta oli pakko ostaa, kun myyjä oli söpö ja turusta saakka tuonu mulle ja muille espoossa asuville suomalaisia mansikoita 😊
Vitosen litra on ihan jees. Vaikka kaiholla kaipaan niitä aikoja ku mansikat oli 6 markkaa. Pienempänä tuli syötyäkin niitä enemmän.
Olen itsekin ihmetellyt noita hintoja, kun nimenomaan mainostettiin, että kotimainen mansikka kypsyy juhannukseksi.
Silti meillä kyllä oli 5 euroa litra. Musta sekin oli älytön hinta.
Vantaa