Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tukiperheeksi lapselle

Vierailija
23.06.2016 |

Ollaan parikymppinen pariskunta, liikunnallisia ja raittiita. Mua on oman taustani ja lapsuuteni takia pitkään kiinnostanut tukihenkilönä toimiminen, ja mietinkin että miten tällainen toimisi? Olisimmeko päteviä tukiperheeksi apua kaipaavalle lapselle? Tai mitä kautta voisin ryhtyä esimerkiksi tukihenkilöksi? Vai voiko tuollaiseen ylipäänsä ryhtyä ilman koulutusta? Jos jollakulla on parempa tietoa näistä jutuista, olisin kiitollinen vastauksista :) Ja Helsinki on sijainti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti mukaan vaan. Tukiperheistä on aina pulaa.

http://www.hel.fi/www/sote/fi/vapaaehtoistoiminta/tukihenkilot-ja-tukip…

Vierailija
2/5 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, kiitos linkistä! Olisikin voinut olla fiksua tsekata kaupungin sivut😊 Jos jollain on omakohtaista kokemusta tukihenkilö/perhetoiminnasta, kuulen mielelläni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mieheni alettiin tukiperheeksi mun nuoremmille sisaruksille parikymppisenä. Äiti alkoi alkoholisoitumaan sen verran, että lapset tarvi hengähdys paikan. Tehtiin siitä virallista, että mekin saimme oman tukemme, tietoa ja taitoa tukemaan heidän kasvuaan.

Pikku hiljaahan nuo muutti meille kokonaan. Sijaisperhe meistä tuli loppujen lopuksi.

Suosittelen!

Vierailija
4/5 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla on ollut kaksi tukilasta jo monta vuotta. Olivat varmaan jotain 2 ja 4 kun alkoivat käydä ja nyt ovat jo koulussa. Käyvät työkaverillani joka kolmas viikonloppu ja ovat perjantai-iltapäivästä sunnuntai-iltaan. Ihan kivasti heillä kai menee, koska ovat noinkin monta vuotta olleet tukiperheenä. Työkaverilla oli itellään yksi lapsi aiemmin ja sai pari vuotta sitten toisen lapsen. Nämä tukilapsivierailut ovat jatkuneet silti koko ajan.

Tietenkään en tiedä näistä lapsista yhtään mitään sen tarkempaa. Tukiperheellä on vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
5/5 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää:)