Opiskelijoilta pitäisi kieltää lapsen teko.
Täysin vastuutonta päättää ryhtyä äidiksi, jos on opiskelija. Lapset tehdään sitten valmistumisen jälkeen. Puhumattakaan siitä että joku lukiosta vasta valmistunut 19-20-vuotias hilluja alkaa lisääntymään. Tuossa iässä ollaan itsekin ihan kakaroita. Silloin kuuluu aloitella opintoja joko amk:ssa tai yliopistossa eikä vaihtaa vaippoja.
Kommentit (20)
Opiskeluaikahan on paras aika tehdä lapset, jos korkeakouluopiskelijoista puhutaan. Opinnot joustavat ihan toisella tavalla kuin työelämä, yhden opiskelijakaverin lapset ovat hoidossa päiväkodissa 3 päivää viikossa, max. 6 h/päivä. Ei onnistu työssäkäyvältä.
Tukehdu kiukkuusi: elokuussa jatkan kk-opintoja, puolivuotias lapsukaiseni telmii juuri tuossa edessä leikkimatolla :)
Jaa, mä oon syksyllä just palaamassa mammalomalta yliopistolle, vielä olis 2 vuotta jäljellä :) Kaikki on mennyt oikein hyvin, kiitos kysymästä!
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä oon syksyllä just palaamassa mammalomalta yliopistolle, vielä olis 2 vuotta jäljellä :) Kaikki on mennyt oikein hyvin, kiitos kysymästä!
Paljonko yhteiskunta maksaa sinulle kuuakudessa?
Jaa, itse olen alkanut miettiä, pitäisikö sittenkin hommata lapsi opintojen aikana eikä vasta valmistumisen jälkeen, kuten olen alunperin ajatellut. Järkeilen, että jos olisin valmistuessani jo äiti, uranäkymiini ei tulisi ainakaan heti vuosien mittaista katkosta toisin kuin siinä tilanteessa, että valmistuisin vähän alta kolmekymppisenä ja pitäisi yhtä aikaa väsätä sekä ura että lapsi.
Onpa monipuolista ja kertakaikkisen kypsää argumentointia! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidontuki on samansuuruinen ihan kaikissa uravaiheissa. Pikemminkin yhteiskunta säästää, kun vanhempainraha on sidoksissa aiempiin tuloihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelasta tulee reilut 340€/kk kotihoidontukea ja 95€/kk lapsilisää. Aiemmin sain minimi vanhempainrahan. Mies on töissä ja mulla on perintöä niin näillä mennään..
Heh, onneksi mies oli töissä kun saatiin lapsi. Ei vissiin ole niin paha asia vaikka olikinkin opiskelija?
Eikö olisi parempi vain kieltää lapsenteko köyhiltä? Eli jokaisen täytyy pystyä elättämään lapsi itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vähemmän kuin minulle sillä äitiysvapaan rahat ovat tulosidonnaisia. T. 1600e/kk+lapsilisät saava.
Eikö olisi parempi kieltää lapsenteko päihdeäideiltä jotka ei pysty ja halua olla selvillä raskausaikana ja sen jälkeen? Asettaa pakkoehkäisy seuraavaksi 10 vuodeksi ja uusia kun vanhentuu.
Aijaa. Mä tein gradun äitiyslomalla ja valmistuin, vaikka olin jo töissä (vakipaikka, koulutusta vastaava). Ei valittamista. Harmi että ap:ta kiukuttaa. Mene ulos nauttimaan kesästä!
Sinut pitäisi kieltää
-IISAK SONNI
Nyt on maha täynnä