Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelijoilta pitäisi kieltää lapsen teko.

Vierailija
22.06.2016 |

Täysin vastuutonta päättää ryhtyä äidiksi, jos on opiskelija. Lapset tehdään sitten valmistumisen jälkeen. Puhumattakaan siitä että joku lukiosta vasta valmistunut 19-20-vuotias hilluja alkaa lisääntymään. Tuossa iässä ollaan itsekin ihan kakaroita. Silloin kuuluu aloitella opintoja joko amk:ssa tai yliopistossa eikä vaihtaa vaippoja.

Kommentit (20)

1/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut pitäisi kieltää

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
2/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit sinäkin opiskelemaan :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
4/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:'D

Onko tylsää? Köyhä provo.

Vierailija
5/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikahan on paras aika tehdä lapset, jos korkeakouluopiskelijoista puhutaan. Opinnot joustavat ihan toisella tavalla kuin työelämä, yhden opiskelijakaverin lapset ovat hoidossa päiväkodissa 3 päivää viikossa, max. 6 h/päivä. Ei onnistu työssäkäyvältä.

Vierailija
6/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukehdu kiukkuusi: elokuussa jatkan kk-opintoja, puolivuotias lapsukaiseni telmii juuri tuossa edessä leikkimatolla :)

Vierailija
7/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä oon syksyllä just palaamassa mammalomalta yliopistolle, vielä olis 2 vuotta jäljellä :) Kaikki on mennyt oikein hyvin, kiitos kysymästä!

Vierailija
8/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mä oon syksyllä just palaamassa mammalomalta yliopistolle, vielä olis 2 vuotta jäljellä :) Kaikki on mennyt oikein hyvin, kiitos kysymästä!

Paljonko yhteiskunta maksaa sinulle kuuakudessa?

Vierailija
9/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse olen alkanut miettiä, pitäisikö sittenkin hommata lapsi opintojen aikana eikä vasta valmistumisen jälkeen, kuten olen alunperin ajatellut. Järkeilen, että jos olisin valmistuessani jo äiti, uranäkymiini ei tulisi ainakaan heti vuosien mittaista katkosta toisin kuin siinä tilanteessa, että valmistuisin vähän alta kolmekymppisenä ja pitäisi yhtä aikaa väsätä sekä ura että lapsi. 

Vierailija
10/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi valita pelkän uran.

Vierailija
11/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisakki tullut takaisin!!! 👍

Vierailija
12/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa monipuolista ja kertakaikkisen kypsää argumentointia! :)

Vierailija
13/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidontuki on samansuuruinen ihan kaikissa uravaiheissa. Pikemminkin yhteiskunta säästää, kun vanhempainraha on sidoksissa aiempiin tuloihin!

Vierailija
14/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelasta tulee reilut 340€/kk kotihoidontukea ja 95€/kk lapsilisää. Aiemmin sain minimi vanhempainrahan. Mies on töissä ja mulla on perintöä niin näillä mennään..

Vierailija
15/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, onneksi mies oli töissä kun saatiin lapsi. Ei vissiin ole niin paha asia vaikka olikinkin opiskelija?

Vierailija
16/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi parempi vain kieltää lapsenteko köyhiltä? Eli jokaisen täytyy pystyä elättämään lapsi itse.

Vierailija
17/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vähemmän kuin minulle sillä äitiysvapaan rahat ovat tulosidonnaisia. T. 1600e/kk+lapsilisät saava.

Vierailija
18/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi parempi kieltää lapsenteko päihdeäideiltä jotka ei pysty ja halua olla selvillä raskausaikana ja sen jälkeen? Asettaa pakkoehkäisy seuraavaksi 10 vuodeksi ja uusia kun vanhentuu.

Vierailija
19/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos päättää ryhtyä isäksi?

Vierailija
20/20 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Mä tein gradun äitiyslomalla ja valmistuin, vaikka olin jo töissä (vakipaikka, koulutusta vastaava). Ei valittamista. Harmi että ap:ta kiukuttaa. Mene ulos nauttimaan kesästä!