Työeläkettä kertynyt vain 1940e ja olen jo 49v
Kommentit (26)
Tuohan on ihan hyvä ja yläkanttiin.
Mulla ei oo varmaan edes 100e, enkä usko että työllistyn ikinä. Hyvänä puolena on se että voin mennä uudelle varhaiseläkkeelle heti 61v ja ei oo mitään omaa osuutta mitä ne voisivat multa vähentää.
Hyvässä lykyssä et tule näkemään niistäkään rahoista lantin latia.
Mä laskin et tällä menolla saan eläkettä 1100-1200e miinus verot. Jee! Kuolen kyllä ennen tällä työtaakalla. Meni vapaapäivät taas selkää lepuutellessa.
Perushoitajan bruttopalkka päivätyössä.
Mulla 1400. Olen 46v. Olen tehnyt töitä 27v. ajan.
Tuohan on keskivertoa parempi. Ne kansanedustajien sopeutumiseläkkeet ketuttaa suunnattomasti.
Mulla on 220 euroa ja olen myös 48v. Että kyllähän sä ehkä pärjäät:)
Saisko se jo nyt, jos jää työkyvyttömyyseläkkeelle?
En ymmärrä näitä laiskimuksia joilla muutama sata eläkettä. Alle 3000e eläkkeellä ei pärjää piste
Ap
Tuo on pirun hyvin. Itse olen näin 34 vuotiaana vihdoin löytänyt vakityön jonka palkka on n. 1400 euroa kuussa. En edes viitsi ajatella mikä odotettavissa oleva eläkkeeni tulee olemaan, luultavasti eläkesuunnitelmani tulee olemaan kävellä narun kanssa metsään...
Mulla ehkä 1000 euroa ja ikä 48, akateeminen tutkinto. En oo kyllä tarkastanut pitkään aikaan mutta ei voi olla kovin paljon enempää kuin tonni. Varmaan jos saa olla työelämässä vähintään nykyisen tasoisella palkalla 65-vuotiaaksi, niin sitten eläke on ihan ok.
Luuletko oikeasti saavasi noin hyvin? :D
Tuohan on erittäin hyvä summa. Mulla on kertynyt 1 200 euroa. Olen 61-vuotias ja ollut keskeytymättömässä kokopäivätyössä (olen lapseton, ei siis edes äitiyslomia) 35 vuotta. Yksinäisenä ihmisenä mietityttää, miten eläkkeellä aikanaan pärjään.
Mä en varmaan edes jää koskaan millekään eläkkeelle, että tyhmältä tuntuu niitä maksuja maksaa ap:n kaltaisten kultapossukerholaisten eläkepottiin.
Olen vasta 21.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on erittäin hyvä summa. Mulla on kertynyt 1 200 euroa. Olen 61-vuotias ja ollut keskeytymättömässä kokopäivätyössä (olen lapseton, ei siis edes äitiyslomia) 35 vuotta. Yksinäisenä ihmisenä mietityttää, miten eläkkeellä aikanaan pärjään.
Niinpä! Äitini on 62-vuotias ja olisi jo ihan valmis eläkkeelle, mutta eläkekertymä on vasta 1000 e ja hänellä ei ole varaa jäädä eläkkeelle. Kuitenkin tehnyt töitä nuoresta asti eikä ollut työttömänä, pari lasta toki tehnyt. Pienipalkkaisessa työssä ei vaan sitä eläkettä kerry samalla lailla kuin ap:lla näköjään.
No mulla on vain 0,05 euroa ja olen 31-vuotias. Johtuu siitä että olen sairastellut vuosia, opiskellut ja taas sairastellut. Palkkatöihin ei kelpaa vaan ilmaisharjoittelijaksi. Nytkin määräaikaisella kuntoutustuella olen ja painostetaan ammatilliseen kuntoutukseen eli palkattomaan työharjoitteluun (tekemään samoja hommia kuin opiskeluaikana jo moneen kertaan ilmaiseksi). Kesätyötä tein niinä vuosina kun alle 23-vuotias ei vielä kerryttänyt omaa työeläkettä.
Tosin tutkinnon suorittamisestakin saa nykyään eläkettä, mutta jos vain on tietty summa työtuloja elämän aikana eli nekin taitaa jäädä saamatta jos sama jatkuu. Lisäksi kahden kk:n palkkatyöstä olisi vajaa 4 euroa kertymää. Ne saa sitten 65-vuotiaana (tai myöhemmin jos vanhuuseläkeikäraja nousee, luultavasti jotain yli 70 veenä kun sinne se varmaan vielä nousee).
Turha haukkua luuseriksi, tiedän sen itsekin. Ja turha kehoittaa tekemään itsari. Mietin sen tekemistä joka päivä johtuen sairauksistani (fyysiset ja psyykkiset)
Törkeän huonosti.