kertokaa roaccutan kokemuksia
Mulla aina ollut huono iho ja vaikean elämäntilanteen takia tilanne räjähti käsiin ja tuli akne ja siitä jäi arpia.Akne itse parani mutta nyt vissii alkaa tulla takaisin.en jaksa enää.finnejä tulee etenkin leukaan ja sellasia isoja ja kipeitä.yhdessä vaiheessa käytin e-pillereitä ja ne paransi ihon, ärsyyntyi taas lopettamisen jälkeen ja mietin koko ajan alottaisinko uudestaan.tuon roan kanssa lääkärit tuppaa määrää pilsuja myös,niin olen ainakin kuullut.en enää tiedä saisinko luonnollisella keinolla ihon kuntoon, en jaksaisi miettiä joka suupalaa ja stressiä en saa pois.
tuo roa voi kuulemma muuttaa ihotyypin kokonaan ja sen takia vähän olenkin sitä alkanut harkitsemaan, vaikka sivuvaikutukset voi olla kovia.
Kommentit (10)
Itselläni pelkästään positiivisia kokemuksia. Ruusufinnin takia söin kuurin. Auttoi tosi hyvin, eikä tullut sivuvaikutuksia.
Roan kanssa on pakko ottaa pilleriresepti mutta pillereitä ei ole pakko syödä. Saattaa joutua raskaustesteihin joka tapauksessa, itse jouduin.
Aurinkoa pitää kuurin aikana vältellä, huulet kuivuu, silmät kuivuu, hiukset ei juuri rasvoitu. Iho ohenee eikä saa vahata karvoja koska voi iho irrota yms kaikkea kivaa. Myös maksalaatikon syöntiä ja muuta a-vitamiinia sisältävää pitää vähän rajoittaa.
Siitä huolimatta suosittelisin jos finnit on pitkään kiusanneet, suurella todennäköisyydellä katoavat lopullisesti roa-kuurin jälkeen. Itselleni ei jäänyt mitään pysyviä vaivoja (vaikka akne oli niin sitkeässä että jouduin syömään kuurin yhteensä viidesti, useimmille riittää yksi kuuri).
Varmaan jo tiesitkin että roaccutania kannattaa kysyä lähinnä yksityiseltä lääkäriltä, julkinen puoli määrää ensin lukuisia antibioottikuuria ja muita ei-tehoavia.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni pelkästään positiivisia kokemuksia. Ruusufinnin takia söin kuurin. Auttoi tosi hyvin, eikä tullut sivuvaikutuksia.
Kuinka pitkän ja vahvan kuurin söit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkän ja vahvan kuurin söit?
Vahvuutta en muista, koska tästä on helkkaristi aikaa, mutta muistaakseni kesti kuukauden ja kahden viikon jälkeen otettiin verikoe.
Söin parikymppisenä puolen vuoden kuurin. Iho oli ok vähän aikaa kuurin jälkeen, mutta sitten rasvaisuus, mustapäät ja näpyt palasivat. Olen nyt 40-vuotias ja iho on edelleen aivan kamalan rasvainen ja huokoset suurentuneet. Mustapäitä on paljon, mutta näppyjä enää harvoin. En ole syönyt roacutania uudestaan koska se on niin kallista enkä saanut siitä pysyvää apua. Ja onhan se rasite maksalle sekä kuivattaa ihoa ja limakalvoja jos sitä pidempään/säännöllisesti joutuisi syömään. Joillain se toimii, mutta kaikki eivät saa pysyvää apua. Siihen kannattaa varautua.
Mulla on hyviä kokemuksia. Finnit lähti eikä kummempia sivuvaikutuksia. Nyt tuosta on pian 3 vuotta ja ne on alkaneet palailemaan, jos vielä pahenee niin haen uuden kuurin. Söin muistaakseni aika pitkään, olisko ollut ainakin 3 kuukautta jos ei 6 kk. Ei tarvittu verikokeita eikä pillereitä.
12Vuotta sotten söin. Silmät kuivui ja huuliin paljon bepantjenia. Siinäpä se. Siihen loppuivat finnit. Vieläkään ei tarvitse meikkiä iholla.
Mulla on kans vain positiivisia kokemuskia roasta. Söin about 9kk roa-kuurin ja nyt lopettamisesta on aikaa puolisen vuotta ja iho on todella hyvässä kunnossa. Kuurihan on todella raju sivuvaikutuksineen, mutta se oli kyllä sen arvoista. Pahimpia oireita oli juuri huulten ja ihon kuivuminen sekä selkäkipuja. Kuivuminen oli niin "rajua", että piti käyttää nenäsuihketta ja silmätippoja. Onneks kuurin edetessä sivuvaikutuksetkin väheni kun oli jo tottunut. Kuurissa oli nihkeä koko ajan ravata verikokeissa ja rahaa paloi paljon pillereihin, mutta mielummin kunnon kuuri kuin jatkuva tehottomien aknevoiteiden kanssa läträäminen ja antibioottien syöminen, joilla ei ole pysyvää vaikutusta ihoon. Suosittelen lämpimästi roaa, jos on valmis "kärsimään" hyvän ihon vuoksi :)
totta hinta on aika kova ja näin köyhänä joutuisi sitten jostain muusta tinkimään.mun mielestä vaan niin turha ravata kosmetologeilla ja syödä antibiootteja, mitkä tehoaa vain vähän aikaa.kerran mulle tota roaa tarjottiin mutta harmi että kieltäydyin.kiitos kokemuksista :)
ap
Mulla kanssa iho kurjassa kunnossa ja juuri aloin syömää tyrazolia kilpirauhasen liikatoimintaan.Voikohan roaccutania syödä yhtäaikaa tyrazolin kanssa?