Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden runsas verenvuoto? Kokemuksia

01.07.2008 |

Kertokaahan mistä syystä olette alkuraskaudessa (rv10-12) vuotaneet verta? Ja siis oikein vuotaneet, en tarkoita pientä tuhrua... Enkä tarkoita myöskään keskenmenoa vaan sellaista vuotoa joka on ollut pelottavan runsasta ja silti kaikki jatkunut ennallaan. Olitteko sairaslomalla? Mitä ns ohjeita saitte lääkäriltä.

Kiitos jos viitsitte vastailla!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli rv 13 ihan holahtamalla verta. Äkkiä mentiin sairaalaan mutta vauvoilla oli kaikki hyvin. Mulla oli siis kaksosodotus joten siihen kai liittyi verenvuoto. Koskaan en saanut lääketieteellistä vastausta siihen minkä takia verta vuoti. Sen jälkeen kuitenkaan ei verta enää tullut kun vasta ihan loppumetreillä ennen kuin lapsivedet menivät. Lääkäri sanoi että ei tarvitse lepäillä tai mitään että ihan normaalisti voi elää vaikka vuotoa tuleekin. Minä kyllä varmuuden vuoksi lepäilin kuitenkin muutaman päivän, vaikka sairaslomaa en saanutkaan.

Vierailija
2/4 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kaikissa kolmessa raskaudessa verisiä vuotoja, kahdessa ekassa kuitenkin hyvin vähäisiä rv7-12 aikana. Syytä niihin ei ole oikeastaan löydetty.

Tässä kolmannessa on ollutkin enemmän ongelmaa, veristä vuotoa on tullut rv10-16 aikana ja aina holahtamalla. Minulla syyksi löytyi heti ekan vuodon jälkeen ultrassa iso hematooma (verenpurkauma) kohdun seinämässä. Hematooma on siellä edelleen ja käyn kontrolliultrassa kahden viikon välein. Seuraava on ensi viikolla taas.

Koska tämä tila tietenkin on nostanut keskenmenoriskiä, olen saanut ohjeeksi ottaa erittäin rauhassa. Ei saa imuroida tai tehdä mitään suursiivousta tai pestä mattoja jne. Eikä saisi kovasti nostella mitään mutta vähän on pakko kun kuopus on vasta 1v3kk ikäinen. Kovasti suositeltiin lepoa ja olenkin levännyt aina kun voin, päiväunet ja alkuillasta olen myös levännyt kun mies touhuaa poikien kanssa.

Nyt näyttää tilanne rauhalliselta kun vuotoa ei ole tullut reiluun viikkoon ollenkaan. Toivon, että asettuu ja pääsee elämään vielä normaalia elämää tän odotuksen kanssa.

T jepuli rv17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepuli: Miten hematooma löydettiin? Ihan normi ultralla? Onko se siis kohdunseinämässä vai istukassa?

Minä vuosin niin rajusti verta että olin varma että keskenmeno kyseessä, mutta ihmeen kaupalla sikiö eli ja voi hyvin. Oli kasvanut ja vastasi viikkoja... Nyt vaan askarruttaa mikä vuodon mahtoi aiheuttaa ja voisinko mahd levolla tilannetta rauhoittaa. Tosin nyt tulee enää ruskeaa vuotoa vähäsen...

Vierailija
4/4 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viikolla 15 yhtäkkiä tunsin et nyt vuotaa... Ja soitin äkkiä sairaalaan (mun omalääkäri on myös neuvolalääkäri) ja se passitti TYKSiin. Vuotoa tuli siis niin paljon, et olin varma ettei kyse voi olla kuin keskenmenosta. Kun kävelin sairaalalta kotiin (odotellessa et mies tulee töistä autolla) vaihtamaan vaatteita, niin sellainen sairaalan paksu side tuli läpi ja yli niin et veri valui kotipihassa jalkoja pitkin sukkiin ja kenkiin... Tyksissä ultrattiin, vauvalla kaikki hyvin, mitään rakenteellista syytä ei tuolloin löytynyt. Sain vuotoa rauhoittavaa ja hyytymiä ehkäisevää lääkettä ja viikon sairaslomaa. Vuoto rauhoittui ensin, mutta voimistui taas. Taas ultraan, jossa löytyi suuri hematooma istukassa, joka sitten vuosi vanhaa verta pois kaikkiaan 3 viikkoa! Voit kuvitella millainen stressi koko ajan oli. Päivisin vuoto rauhoittui, mutta aamulla vessassa tuli taas pissan mukana runsaammin kun tuota "kerääntyi" sisälle yön aikana. Viikon päästä taas kontrolliultra jossa tarkastetaan tilannetta. Muutoin on vain kerran katsottu tuota, kun olin rakenneultrassa.

Eli vuotoa voi todella tula PITKÄÄN. Ole ihan huoleti. Ja aina ne sut ultraan ja sydänääniä kuuntelemaan ottaa jos pelottaa.

Määitte & Mini08 25+4