Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannusaatto töitä, la-su vapaa, työajan lyhennys? Kaupanala.

Vierailija
19.06.2016 |

Eli minä työskentelen täysillä tunneilla, ja juhannukseksi sattuu normaali vapaa viikonloppu, aaton, eli perjantain olen töissä.
Olenko siis oikeutettu saamaan työajan lyhennyksen vaikka juhannuspäivä sattuu vapaaksi? Eihän lomallakaan kulu lomapäivät juhannuksena.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat yhden arkipyhäkorvauksen, eli työaikaa tulee juhannusviikolle 30h, jonka voi tasoittaa myös tasoittumisjaksossa.

Vierailija
2/5 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat yhden arkipyhäkorvauksen, eli työaikaa tulee juhannusviikolle 30h, jonka voi tasoittaa myös tasoittumisjaksossa.

Näin minäkin ajattelin, ihmettelin vaan kun työvuorot on heinäkuun loppupuolelle ja ei näy lyhennystä. Normaalisti lyhennykset olleet heti seuraavalla viikolla pyhistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan täysillä tunneilla (37,5) työskentelet niin kuuluu työajan lyhennys. Ei välttämättä samalla viikolla mutta jos on esim. tasoittumisjaksot käytössä niin sen aikana.

Vierailija
4/5 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimii aattovapaat?

Muistaakseni kokoaikaisella vakituisella työntekijällä pitää olla 2kpl näistä aatoista vapaana :

*pääsiaislauantai

*juhannusaatto

*jouluaatto

*uudenvuoden aatto

Jos ei saa vapaaksi 2kpl, niin työnantaja joutuu maksamaan niistä ylimääräisenä tehdyistä aatoista 100% korvauksen?

Miten menee käytännössä, jos olen ollut töissä pääsiäislauantain ja juhannusaaton, mutta työntantaja vaatii tekemään myös jouluaaton ja uudenvuoden aaton, minkä suuruisen korvauksen saan jos olen kuukausipalkkalainen?

Vierailija
5/5 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tosiaan täysillä tunneilla (37,5) työskentelet niin kuuluu työajan lyhennys. Ei välttämättä samalla viikolla mutta jos on esim. tasoittumisjaksot käytössä niin sen aikana.

Kyllä, ihan täysillä tunneilla työskentelen ja saan siis kuukausipalkkaa.. Pitää huomenna soitella työvuorojen tekijälle että onko unohtanut lyhennyksen vai laittaako sen myöhempään ajankohtaan. Pääsiäisenä lyhennysvapaat oli heti pääsiäisen jälkeisellä viikolla niin siksi tätä nyt aloin ihmettelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme